آشپزی

طرز تهیه شامی مرغ به ساده ترین و برترین روش

شامی مرغ یک غذای خوشمزه کبابی است که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه شامی کباب بدون سیب زمینی را آنالیز نموده بودیم و اینجا می خواهیم طرز تهیه شامی مرغ با سیب زمینی اما به ساده ترین روش ممکن را مرور کنیم.

4 مهر 1402

ماکارونی با سس اسفناج، غذایی لذیذ گیاهی و بسیار مقوی

ماکارونی با سس اسفناج یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است که بدون داشتن گوشت می تواند وعده ای مناسب برای گیاهخواران باشد.

14 شهریور 1402

این کتلت را فقط مردان باید درست کنند

نترس! قرار است یک غذای سهل و ممتنع درست کنیم؛ یعنی غذایی که اولش فکر می کنی خیلی ساده است ولی وقتی واردش می شوی آن قدر سخت می شود که دلت می خواهد فرار کنی. ولی مرد برای روزهای سخت آفریده شده.

4 شهریور 1402

با ورم معده چه بخوریم و از چه چیزهایی پرهیز کنیم

اگر گاستریت یا ورم معده دارید، ممکن است بهتر باشد از غذاهایی که می توانند علائم را بدتر نمایند، از جمله غذاهای تند و سرخ شده اجتناب کنید. هضم غذاهای پر فیبر و کم چربی ممکن است آسان تر باشد.

4 مرداد 1402

اگر به طعم دارچین علاقه مندید این شیرینی را درست کنید

خیلی از شیرینی ها اگرچه معمولا شکل و قیافه ای شبیه به هم دارند ولی با توجه به نوع ادویه ای که در آنها استفاده می شوند، به لحاظ طعم بسیار متفاوتند.

16 تیر 1402

این کیک پرطرفدار را خودتان درست کنید و با یک فنجان قهوه بخورید

چیز کیک منوی ما، یک چیزکیک نیویورکی معروف است. یکی از کیک های کلاسیک که معمولا با مربای آلبالو وقهره سرو می گردد.

22 خرداد 1402

روش پخت سریع حبوبات بدون خیساندن

حبوبات یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده غذای ایرانی ها است. اما پخت سریع حبوبات می تواند برای بسیاری از افراد بسیار سخت باشد. دانستن ترفند های پخت حبوبات می تواند علاوه بر داشتن غذایی خوش طعم و مقوی، لذت آشپزی را نیز چند برابر کند. در اینجا نکاتی برای پخت گفته...

8 خرداد 1402

طرز تهیه خوشمزه ترین لواشک توت فرنگی

لواشک توت فرنگی از انواع لواشک ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه می باشد. این لواشک طعم ملس و ملایمی دارد.

23 اردیبهشت 1402

طرز تهیه دسر طالبی با روکش خاص برای پذیرایی

دسر های مخملی از جمله دسر های بسیار خوشمزه و شیک برای پذیرایی هستند که خاستگاه این دسر ها برای کشور فرانسه می باشد و شما می توانید خیلی راحت با انواع دسر های روکش مخملی تهیه کنید و یک پذیرایی شیک و ساده داشته باشید.

18 اردیبهشت 1402

طرز تهیه ترشی چغاله بادام خوشمزه مجلسی

طرز تهیه ترشی چغاله بادام با رب انار یا ترشی چغاله بادام معمولی در فهرست دسر های خوشمزه ای قرار دارند که با میوه های بهاره تهیه می شوند.

13 اردیبهشت 1402

5 نکته مهم برای درست کردن جوجه کباب ماهی تابه ای

جوجه کباب ماهی تابه ای نوعی روش طبخ جوجه کباب در منزل است که نیازی به استفاده از زغال و منقل ندارد و به راحتی تهیه می گردد.

12 اردیبهشت 1402

خوراکی ها و غذاهای خوشمزه شب چهارشنبه سوری

غذا همواره بخش مهمی از جشن های ایرانیان بوده است؛ ایرانیان در چهارشنبه سوری هم غذاها و خوراکی های مختلفی را برای این شب در نظر می گرفتند.

23 اسفند 1401

طرز تهیه متفاوت ترین زرشک پلوی مجلسی

زرشک پلو یکی از پلو های سنتی ایرانی می باشد که شما می توانید این بار زرشک پلو با مرغ با رب انار تهیه کنید که طعم بی نظیری دارد و برای مهمانی و مجالس گزینه عالی می پاشد.

5 اسفند 1401

2 طرز تهیه حلوای موز ساده و رولتی دو رنگ بوتیکی و مجلسی

حلوای موز یکی از دسرها و است و به صورت شیرینی های بوتیکی کوچک و تک نفره درست می گردد. این حلوا را به روش های مختلف می توانید در خانه تهیه کنید. در این مقاله از در 2 روش طرز تهیه حلوای موز ساده و رولتی را همراه با فوت و فن های تهیه آن، به شما آموزش خواهیم داد.

3 اسفند 1401

15 مورد از مهم ترین نکات تغذیه در زمستان در طب سنتی

رعایت نکات تغذیه در فصل زمستان به علت سرد شدن هوا و شیوع بیماری های ویروسی اهمیت زیادی دارد. تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل زمستان می تواند از بروز بیماری های عفونی و ویروسی جلوگیری کند و به افزایش انرژی و سرحال شدن شما در روزهای سرد یاری کند. اما در زمستان...

23 دی 1401

سفر به سنت جان، سفری خاطره انگیز و به یاد ماندنی

سنت جان، نام جزیره ای است در حوالی دریای کارائیب که بایستی آن را جزئی از جزایر ویرجین (Virgin) ایالات متحده آمریکا بحساب بیاوریم. این جزیره در میان تمامی جزایر ویرجین به علت داشتن امکانات توریستی و تفریحاتی متنوعی نظیر ساحل های شنی، تفریحات شبانه، شنا،...

21 دی 1401

اشکنه خراسانی، غذای سنتی بدون گوشت

یک نقطه مشترک بین همه اشکنه ها وجود دارد و آن سادگی و فوری بودن روش تهیه آن ها است. شما می توانید با نان خشک این غذا را نوش جان کنید.

21 دی 1401

طرز تهیه پیتزا خانگی خوشمزه با طعم های مختلف

در این دستور تهیه طعم های مختلف پیتزای خانگی را در کنار هم یکجا آورده ایم تا اگر هوس درست کردن پیتزا در منزل را داشتید، به یک منوی کامل پیتزا دسترسی داشته باشید و کار برایتان آسان گردد.

6 دی 1401

طرز تهیه 16 غذا با تن ماهی سریع و خوشمزه

درست کردن غذا با تن ماهی برای علاقمندان به تهیه غذاهای سریع و دریایی بسیار لذت بخش است. از آن دسته کنسروهایی است که هم به تنهایی مزه لذیذی دارد و هم از آن برای تهیه انواع غذاهای مختلف استفاده می گردد. از بگیرید تا پاستا و کوکو و املت؛ همه با استفاده از یک...

17 آبان 1401

برای راه اندازی رستوران به مدرک بین المللی آشپزی نیاز داریم؟

دلیل اصلی محبوبیت رستوران داری که بسیاری از مردم آن را حرفه ای مجذوب کننده می دانند این است که صنعت غذا همیشه اعتبار خود را حفظ کرده است و تا مدت ها نیز این جایگاه را ادامه خواهد داد. برای راه اندازی رستوران به عوامل مختلفی نیاز است. در این بین ، گذراندن...

8 آبان 1401
تعداد: (47)