تعاریف و اصطلاحات

خاطرات دو همکلاسی خواندنی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ایلام ، انتشارات زاگرو خاطرات سیاوش لطفی کار شاعر و نویسنده ایلامی را در 216 صفحه با عنوان خاطرات دو همکلاسی منتشر کرد.

27 شهریور 1402

ناشری که به طراحی جلد فکر می کند از دغدغه محتوا گذشته است، روی شاخه طراحی تمرکز کرده ایم

کاوه کاغذچی مدیر فروش انتشارات وارش که در حوزه طراحی و دیزاین کار می کند، در رابطه با برنامه های آینده و آینده این نشر گفت وگویی با خبرنگار خبرنگاران داشت که به شرح زیر است:

18 شهریور 1402

شمعدونی قرمز تلنگری به کودک درون، طرح واره هایی که داستان شدند

سرویس استان های خبرنگاران : در دانش روانشناسی و بر مبنای نظریه کارل گوستاو یونگ، طرح واره هایی وجود دارند که ریشه های شکل گیری آن ها در کودکی افراد است.

8 شهریور 1402

لکه سفید مرموز روی نپتون که ستاره شناسان را گیج کرد ، راز این لکه روشن چیست؟

تصویری که اخیرا از نپتون گرفته شده، لکه ای سفید روی آن نشان می دهد که پیش از این دیده نشده بود. این تصویر از زمین گرفته شده است.

5 شهریور 1402

تکنیک های طنز نویسی آنالیز شد، شوخی چیست و چرا ما به یک شوخی می خندیم؟

به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، نشست انجمن طنز کانون هرمزگان با هدف آشنایی با شیوه های طنز نویسی و خلق اثر به وسیله اعضا برگزار گردید.

4 شهریور 1402

چگونه اسناد و بخشنامه های دولتی را از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات دریافت کنیم؟

سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات این امکان را برای شهروندان فراهم ساخته است تا به اطلاعات نهادهای دولتی دسترسی یابند. اگر در پی نامه، مصوبه یا اطلاعات خاصی از نهادهای دولتی هستید، می توانید درخواست خود را به وسیله این سامانه ثبت و پیگیری کنید.

22 مرداد 1402

چقدر با داکت اسپلیت گری آشنایی دارید؟

داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی گری Gree سیستم تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی است. این برند یکی از پرفروش ترین فراوری کننده های سیستم های تهویه مطبوع است که با توجه به اینکه محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می نماید، بیش از پیش مورد توجه مصرف کنندگان قرار...

15 مرداد 1402

با ورم معده چه بخوریم و از چه چیزهایی پرهیز کنیم

اگر گاستریت یا ورم معده دارید، ممکن است بهتر باشد از غذاهایی که می توانند علائم را بدتر نمایند، از جمله غذاهای تند و سرخ شده اجتناب کنید. هضم غذاهای پر فیبر و کم چربی ممکن است آسان تر باشد.

4 مرداد 1402

طراحی ویلای مدرن دوبلکس

امروزه افراد برای فرار از دود و دم و شلوغی شهرهای بزرگ، ترجیح می دهند در مکانی آرام و خلوت و البته خوش آب و هوا، زمینی را تهیه کرده و اوقات فراغت خود را در کنار خانواده در آنجا سپری نمایند، بنابراین داشتن یک ویلا مخصوصا در موقعیت جغرافیایی خوب میتواند...

18 تیر 1402

معجزه خوردن روزانه 6 حبه سیر ، طبع سیر در طب سنتی چیست؟

از نظر متخصصان مصرف 6 حبه سیر به طور روزانه می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد.

14 تیر 1402

مزایا و معایب کابینت های سفارشی در مقابل کابینت های پیش ساخته

کابینت از جمله مهمترین بخش های دکوراسیون داخلی منزل است که در آشپزخانه و برخی از اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرد. کابینت به عنوان یک مبلمان ثابت، به علت طراحی زیبا و کاربردی، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

5 تیر 1402

اختلال خواب شیفت کاری چیست؟ ، چه ساعتی بخوابیم بهتر است؟

بر اساس یافته های مطالعات معتبر، محققان معتقد هستند ساعت 10 تا 11 شب برترین زمان برای خواب و یاری به حفظ سلامت قلب است. آنها شرح می دهند که زمان خواب بهینه با چرخه شبانه روزی بدن و قرار گیری در معرض نور روز مطابقت دارد. از این رو پیروی از یک برنامه منظم خواب...

30 خرداد 1402

کتابباورها در فرهنگ مردم ایلام به خاطر حفظ فرهنگ اقوام و آشنایی مردم تالیف شده است

صیدمحمد درخشنده، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ایلام گفت: این کتاب را صرفاً به خاطر حفظ فرهنگ اقوام در ایلام و نیز آشنایی مردم، مخصوصاً قشر جوان که با این فرهنگ ها بیگانه بوده و یا اصالت خود را فراموش نموده و یا نتوانسته اند با چنین فرهنگ هایی بومی...

12 خرداد 1402

چطور با یاری نظر کاربران برترین سوئیت مشهد را رزرو کنیم؟

مشهد شهر درخت های سرسبز پارک وکیل آباد و گنبد طلایی حرم امام رضا است. به مشهد سفر نموده اید؟ اگر تابه حال به مشهد رفته باشید، قصه های مشهد را شنیده اید. قصه های مشهد فرق دارد.

10 خرداد 1402

روش پخت سریع حبوبات بدون خیساندن

حبوبات یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده غذای ایرانی ها است. اما پخت سریع حبوبات می تواند برای بسیاری از افراد بسیار سخت باشد. دانستن ترفند های پخت حبوبات می تواند علاوه بر داشتن غذایی خوش طعم و مقوی، لذت آشپزی را نیز چند برابر کند. در اینجا نکاتی برای پخت گفته...

8 خرداد 1402

با نامه وزیر کشور یک شهر به شهرهای کشور اضافه شد

فرماندار شهرستان جعفرآباد گفت: با موافقت وزارت کشور، روستای قاهان مرکز بخش قاهان شهرستان جعفرآباد قم به شهر تبدیل شد.

30 اردیبهشت 1402

علائم اضطراب ناخودآگاه چیست؟

حتی اگر زمان زیادی را صرف نگرانی در خصوص دیدار با افراد، تجربه یک فاجعه، از دست دادن شغل یا رابطه خود یا هر چیز دیگری نکنید، همچنان می توانید اضطراب داشته باشید، اما خودتان از وجود آن بی خبر باشید.

3 اردیبهشت 1402

پیدایش حیات در گرگ و میش سیاره فراخورشیدی

همشهری آنلاین نوشت: یک تیم تحقیقاتی در پی حیات در انواعی از سیارات فراخورشیدی است که به علت شرایط بد آب و هوایی، تقریبا غیر قابل سکونت هستند. محققان می گویند در این سیارات، احتمالا در محل رسیدن روز به شب، می توان در پی نشانه های حیات بود.

29 اسفند 1401

پروژه بزرگ و جنجالی ساخت خورشید روی زمین!

دانشمندان توانسته اند بر یکی از بزرگترین چالش های رآکتورهمجوشی هسته ای که به قول خودشان پاشنه آشیل هم جوشی هسته ای بوده است، پیروز شوند.

13 اسفند 1401

دلیل حمله قلبی چیست و چه علائمی دارد؟

حمله قلبی ناشی از نرسیدن اکسیژن کافی به عضله قلب و آسیب یا از بین رفتن بخشی از عضله قلب به دلیل انسداد در مسیر جریان خون عروق کرونر است، حال باید پرسید چگونه می توان حمله قلبی را تشخیص داد و آن را درمان کرد؟

5 اسفند 1401
تعداد: (91)