جشنواره ادبی آفتابگردان برگزیدگان خود را معرفی کرد

به گزارش وبلاگ دوست، آئین اختتامیه نخستین دوره جشنواره ادبی آفتابگردان با موضوع سالمندی برگزار و برگزیدگان این رویداد معرفی شدند.

جشنواره ادبی آفتابگردان برگزیدگان خود را معرفی کرد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ دوست، آئین اختتامیه نخستین دوره جشنواره ادبی آفتابگردان عصر دیروز یکشنبه 13 مهر در مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران سالن آشوری برگزار گردید.

در این برنامه مدیر بنیاد فرهنگ سالمندی در آئین اختتامیه جشواره ادبی آفتابگردان با بیان اینکه دوران سالمندی می تواند دوران طلایی زندگی انسان باشد گفت: یکی از بهترین راه ها برای حل مسائل سالمندان، استفاده و بهره گیری از تجربیات سالمندان پیروز، متخصص و مطرح در حوزه های مختلف می تواند باشد.

صبغی با اشاره به آمار جمعیت کشور گفت: طبق آنالیز، فرایند رشد جمعیت سالمندی در کشور های پیشرفته در حدود 100 سال رخ داده، اما در کشور ما این موضوع در 30 سال آینده طی می گردد که این موضوع زنگ خطری است برای کشور که در صورت عدم برنامه ریزی مناسب، این مسئله تبدیل به معضل خواهد شد.

وی با تاکید بر توجه و تکریم از سالمندان پیروز در هفته سالمندان گفت: این دوران برخلاف آنچه که به نظر می رسد می تواند دوران طلایی زندگی انسان باشد. ما در این ملاقات ها این موضوع را دیدیم و در عین حال به این نتیجه رسیدیم که یکی از راه ها برای حل مسائل سالمندان، استفاده و بهره گیری از تجربیات سالمندان پیروز، متخصص و مطرح در حوزه های مختلف می تواند باشد.

مدیر بنیاد فرهنگ سالمندی در ادامه ضمن قدردانی از حمایت دستگاه های مشارکت کننده در این جشنواره گفت: نتایج به دست آمده از برگزاری این جشنواره، ما را بر این می دارد که با انگیزه و قوت بیشتر در این راستا قدم برداریم که بی شک حمایت گسترده تر بخش دولتی و عمومی از این حرکت، می تواند یاری شایانی باشد در اینکه به اهداف پیش بینی شده در این حوزه دست پیدا کنیم.

در ادامه این نشست اسامی منتخبین این دوره از جشنواره به توضیح ذیل اعلام شد:

برگزیدگان بخش داستان کوتاه

رتبه نخست: یحیی محسن پور با اثر سه لته گوشت

رتبه دوم: محمدحسن مردانی با اثر ما پیرمرد های زپرتی

رتبه سوم: ایمان مسگرزاده با اثر شوش از میان غبار

بخش داستانک

رتبه نخست: سکینه باقری هارونی با اثر هواپیمای اختصاصی

رتبه دوم: حمیده مشگی با اثر اشک

رتبه سوم: مجتبی موسوی با اثر آلزایمر

بخش کاریکلماتور

محمود سلطانی رتبه اول و سوم بهروز الجزایری دوم شدند؛ و در بخش خاطره اثر هیچ شکایتی ندارم نوشته حمیده مشکی به عنوان تنها اثر منتخب برگزیده شدند. گفتنی است که اولین جشنواره ادبی آفتابگردان، در دو بخش آثار با موضوع سالمندی و خاطره نویسی سالمندان (خود نوشت) با هدف اصلاح نگرش به سالمند و سالمندی و ترویج فرهنگ بهره برداری از توانایی های سالمندان، اسفند 1398 فراخوان خود را اعلام نموده و پس از 6 ماه به کار خود سرانجام داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جشنواره ادبی آفتابگردان برگزیدگان خود را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ادبی آفتابگردان برگزیدگان خود را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید