تقابل هما و آهو خانوم در قالب یک فیلم کوتاه

به گزارش وبلاگ دوست، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، فیلم کوتاه شوهر آهو خانم چهارمین فیلم کوتاه ابوذر پاک نژاد، که از فراوریات انجمن سینمای جوانان ایران است، پس از سه روز فیلم برداری در تهران، در حال حاضر مراحل پایانی پس فراوری را پشت سر می گذارد.

تقابل هما و آهو خانوم در قالب یک فیلم کوتاه

کتاب شوهر آهو خانم اثر علی محمد افغانی، یکی از برترین رمان های فارسی در پنجاه سال اخیر است. ماجراهای این کتاب سرگذشت یک یا چند تن و حوادث آن، وقایع روزانه یک یا چند شهر نیست، بلکه تمامی روزگار ما و ماجراهای زمانه همانند شط پهناوری در آن جاری است، و اهمیت این رمان در همین است، در این که همانند آیینه چهار بعدی عظیمی خصوصیات برجسته روزگار ما را منعکس ساخته است.

رمان شوهر آهو خانمنوشته علی محمد افغانی، نخستین بار در مهر ماه سال 1340 با سرمایه خود مؤلف انتشار یافت و در اندک زمانی به حجم قطور نزدیک به 900 صفحه و گستردگی موضوع و توانایی نویسنده در طرح خُلق و خوی عامه مردم، به عنوان یک رمان اجتماعی و اثر بزرگ هنری معروفیت خاصی پیدا کرد، چنان که در فاصله یک سال به چاپ دوم رسید.

نویسنده در این داستان از زندگی مردم عادی اجتماع ما تراژدی عمیقی پدید آورده، و صحنه هایی پرداخته است که انسان را به یاد صحنه های آثار بالزاک و تولستوی می اندازد و این نخستین بار است که یک کتاب فارسی به من جرأت چنین قیاسی را می دهد.

اصلاح رنگ ونور و جلوه های ویژه این فیلم کوتاه به جای مانده است که با اتمام این دو فرآیند برای حضور در جشنواره های داخلی و بین المللی آماده نمایش می گردد.

اسماعیل محرابی، فرخنده فرمانی زاده، هما شهیدزاده، شهرزاد صانع، نیوشا شهریوری، یوسف فضلی و اعظم تاجیک، بازیگرانی هستند که در این فیلم کوتاه 16 دقیقه ای که در ژانر ملودرام تهیه و فراوری شده است، نقش آفرینی نموده اند.

فیلم کوتاه شوهر آهو خانم روایتگر داستان پیرمردی است که برای رهایی از تنهایی دست به هرکاری می زند و اسماعیل محرابی، نقش این پیرمرد را ایفا می نماید.

عوامل فیلم کوتاه شوهر آهو خانم عبارتند از:

ابوذر پاک نژاد نویسنده و کارگردان ، هادی مقدم دوست مشاور پروژه، عطا مجابی مشاور کارگردان، فرید طهماسبی مدیر فیلمبرداری، ایمان بازیار مدیر صدابرداری، هانی سلمانی تدوین، عبدالرضا حیدری طراحی و ترکیب صدا، حسین میرزا قلی آهنگساز، مهران دوستی اصلاح رنگ ونور،حمید بخشی طراح صحنه، ملینا باغنده طراح لباس، جلال امیری مرند طراح گریم، حمید عزیزی دستیار یک کارگردان، فرزانه قائمی برنامه ریز، پروانه جهانگیری منشی صحنه، فرزانه امیریان عکاس، امیررضا صباغیان دستیار تهیه کننده، امیرحسین ایماندوست مدیر فراوری، شاهین شیرزادی استدی کم، یوسف لطیفی دستیار یک فیلمبردار، شایان یادگاری دستیاران فیلمبردار، رامتین دقیق دستیار صدابردار، میلاد مولا دستیاران صحنه، یاسمن کرمی دستیار لباس، ارغوان عزیزخانی مجری گریم، علیرضا ایمانی تدارکات، محمدرضا میرزایی نژاد سینه موبیل، مهدی دلغمین مسئول هنروران، محمد کفیلی مشاور رسانه ای و عبدالرضا حیدری تهیه کننده اجرایی

ابوذر پاک نژاد فارغ التحصیل کارشناسی سینما با گرایش فیلم نامه نویسی از دانشگاه سوره تهران است و فیلم سازی را به صورت حرفه ای از سال 1397 شروع نموده و به غیر از شوهر آهو خانم، سه فیلم کوتاه امشب، کدر و ضدیخ را به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران فراوری نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تقابل هما و آهو خانوم در قالب یک فیلم کوتاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل هما و آهو خانوم در قالب یک فیلم کوتاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید