چگونه از ایکس باکس گیم پس در پی سی ویندوزی استفاده کنیم؟

به گزارش وبلاگ دوست، ایکس باکس گیم پس یک سرویس اشتراکی مایکروسافت است که دسترسی به صدها بازی را برای گیمرها فراهم می نماید. اگر فردی باشید که عاشق بازی کردن زیاد و کشف بازی های تازه است؛ سرویس گیم پس می تواند برایتان ارزشمند باشد. گیم پس را می توانید به جای کنسول، روی پی سی های ویندوزی نیز تجربه کنید. یک اشتراک گیم پس می تواند هم روی کنسول پی سی ایکس باکس و هم روی کامپیوتر ویندوزی دسکتاپ شما استفاده گردد.

چگونه از ایکس باکس گیم پس در پی سی ویندوزی استفاده کنیم؟

با این حال، توسعه گیم پس از کنسول بازی ایکس باکس به پی سی دسکتاپ هنوز یکپارچه نشده است. در ایکس باکس شما می توانید مستقیما به سرویس گیم پس به وسیله داشبورد دسترسی پیدا کنید ولی پیدا کردن بازی های گیم پس در کامپیوترهای شخصی داستان دیگری دارد.

دو روش برای یافتن بازی های گیم پس در پی سی ویندوزی وجود دارد. اولین و ساده ترین روش، احتیاج به دانلود و نصب یک اپلیکیشن رایگان دارد ولی در روش دومی همین نصب اضافی را هم احتیاج ندارید ولی پیدا کردن بازی های گیم پس دشوارتر می گردد که به نظر ما ارزش یک بار تجربه کردنش را دارد.

ابتدا PC GAME PASS را دریافت کنید

اگر قبلا مشترک سرویس Game Pass Ultimate شده باشید؛ دسترسی شما به گیم پس پی سی نیز از قبل فراهم شده است و می توانید از این مرحله صرف نظر کنید اما اگر به Game Pass Ultimate دسترسی ندارید؛ ادامه این بخش را بخوانید.

می توانید اشتراک سرویس PC Game Pass را با 9.99 دلار در ماه یا اشتراک سرویس Game Pass Ultimate را با 14.99 دلار در ماه از مایکروسافت دریافت کنید. دومی یک اشتراک کامل و شامل همه چیز از جمله گیم پس پی سی و Xbox Live Gold برای گیمرهای آنلاین چند نفره و گیم پس برای کنسول ایکس باکس است. اگر مشترک تازه باشید؛ برای ماه نخست فقط 1 دلار می پردازید.

دسترسی به بازی های گیم پس روی پی سی با اپلیکیشن XBOX

احتمالا این روش، ساده ترین و کاربرپسندترین راستا برای دسترسی به بازی های گیم پس در کامپیوتر ویندوزی است.

ابتدا، باید تازهترین نسخه اپلیکیشن Xbox را از روی Microsoft Store در ویندوز 10 یا ویندوز 11 دانلود کنید. وارد فروشگاه نرم افزاری مایکروسافت شوید و اپلیکیشن Xbox را جست وجو یا به وسیله این لینک به طور مستقیم آن را دریافت کنید.

با حساب کاربری مایکروسافت وارد این اپلیکیشن شوید. با رابط کاربری لوکس تری نسبت به فروشگاه مایکروسافت روبرو می شوید. از آن بهتر، بازی های گیم پس را در اولین صفحه مشاهده خواهید کرد و برخلاف نمای پیش فرض فروشگاه مایکروسافت، هر چیزی که اپلیکیشن Xbox نشان می دهد را می توانید روی کامپیوترهای شخصی خود بازی کنید.

پس از نصب بازی هایی که دوست دارید؛ می توانید آن ها را به وسیله اپلیکیشن XBOX یا به وسیله میانبری که در حین نصب ساخته شده است؛ بازی کنید.

دسترسی به بازی های گیم پس روی پی سی با فروشگاه مایکروسافت

در حال حاضر، همه بازی هایی کامپیوتری ویندوزی که در Game Pass هستند را می توانید در Microsoft Store نیز پیدا کنید. این برنامه به طور پیش فرض روی هر پی سی ویندوزی 10 و 11 نصب شده است و دیگر احتیاجی به نصب اپ تازهی نیست.

اما همان طور که قبلا اشاره کردیم؛ این روش کمی گیج کننده است و یافتن بازی های گیم پس مناسب کامپیوتر دسکتاپ به وسیله آن سخت است. توصیه می کنیم از همان روش نخست و دانلود و نصب اپلیکیشن Xbox پیش بروید ولی اگر عجله دارید و نمی خواهید چیزی دانلود کنید؛ این روش را پیش بگیرید.

ابتدا Microsoft Store را باز کنید.

در صفحه خانگی Store روی کلید منو در بخش پایین سمت چپ پنجره برنامه کلیک کنید و بعد گزینه Library را انتخاب کنید تا همه برنامه هایی که وجود دارند را ببینید.

می توانید از فیلتر بالا برای نمایش بازی های به تنهایی بهره ببرید اما این نما میان بازی هایی که خریداری شدند یا بازی های گیم پس قابل دانلود هستند؛ تفاوتی قائل نمی گردد.

همین طور، این فیلتر شما بازی هایی می گردد که فقط روی ایکس باکس اجرا می شوند. متاسفانه روشی برای فیلتر کردن بازی های گیم پس به تنهایی در فروشگاه مایکروسافت وجود ندارد.

باید از میان این بازی ها، بگردید و بازی های گیم پس پی سی را یافته و نصب کنید.

منبع: یک پزشک

به "چگونه از ایکس باکس گیم پس در پی سی ویندوزی استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از ایکس باکس گیم پس در پی سی ویندوزی استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید