استارفیلد قرار بوده انحصاری پلی استیشن 5 گردد

به گزارش وبلاگ دوست، طبق جدیدترین گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد که بازی استارفیلد در برهه ای قرار بوده که اثری انحصاری برای پلی استیشن 5 باشد.

استارفیلد قرار بوده انحصاری پلی استیشن 5 گردد

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رییس ایکس باکس، در یادداشت هایی درباره پرونده مایکروسافت در پاسخ به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC)، در خصوص یکی از دلایلی که این شرکت، بتسدا به وسیله شرکت مادرش یعنی زنی مکس در سال 2020 خریداری نموده، اعلام نموده که قصد داشته از انحصاری شدن بازی ذکر شده برای پلی استیشن 5 جلوگیری کند. در واقع اسپنسر احساس نموده که ایکس باکس باید هر کاری که می تواند علیه رهبر بازار کنسول ها و در راستای پایداری کسب و کار ایکس باکس انجام دهد.

لازم به ذکر است که در آن موقع، سونی به بتسدا پول داده بود تا بازی های دث لوپ از استودیوی آرکین و گوست وایر: توکیو از استودیوی تانگو را به آثار انحصاری پلی استیشن 5 تبدیل کند و این احتمال می رفته که استارفیلد نیز به این سرنوشت دچار گردد. در این میان اسپنسر بیان نموده که ایکس باکس نمی تواند در بازار کنسولی در جایگاه سوم قرار گیرد.

سونی فراتر از بازی هایی نظیر دث لوپ، اقدامات بحث برانگیزی در گذشته انجام داده است تا بعضی از بازی ها را از کنسول های مایکروسافت دور نگه دارد. یکی از بزرگ ترین بازی ها بازسازی فاینال فانتزی 7 از اسکوئر انیکس است که برای رایانه های شخصی نیز منتشر شده اما خبری از انتشار آن برای ایکس باکس نیست. از طرفی پیش بینی می گردد که Final Fantasy VII Rebirth در سال 2024 نیز همین روند را دنبال کند. بعلاوه قبل از انتشار Marvels Avengers در سال 2020، تعیین شد که مرد عنکبوتی یک انحصاری برای کنسول های پلی استیشن خواهد بود.

در هر صورت آثار انحصاری مایع حیات کنسول ها هستند و مایکروسافت به تاکتیک های تجاری سونی پاسخ مشابهی داده است. در واقع نه تنها استارفیلد به پلی استیشن نمی آید، بلکه عرضه آثاری نظیر الدر اسکرولز 6 و The Outer Worlds 2 برای کنسول پلی استیشن در هاله ای از ابهام است.

منبع: Game Developer

منبع: دیجیکالا مگ

به "استارفیلد قرار بوده انحصاری پلی استیشن 5 گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارفیلد قرار بوده انحصاری پلی استیشن 5 گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید