پژوهش های تقاضامحور حوزه ارتباط با صنعت سلامت گرنت دریافت می کنند

به گزارش وبلاگ دوست به نقل از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران (نیماد) تفاهم نامه را به منظور اعطای گرنت تشویقی به پژوهش های تقاضامحور حوزه ارتباط با صنعت بر محور آیین نامه گرنت های ارتباط با صنعت دانشگاه های علوم پزشکی کشور امضا کردند.

پژوهش های تقاضامحور حوزه ارتباط با صنعت سلامت گرنت دریافت می کنند

توسعه فعالیت های علمی- پژوهشی و لزوم ایجاد هماهنگی و همکاری بین مراکز ذیربط و تبادل تجارب، اطلاعات و بهره برداری از توانمندی های علمی، تخصصی و امکانات طرفین از جمله الزامات امضای این تفاهم نامه به شمار می رود.

هدف از عقد این تفاهم نامه، تعریف و اجرای فراخوان اختصاصی برای اعطای گرنت ویژه جهت تشویق محققان طرح های پژوهشی با جذب اعتبار از بخش خصوصی و دولتی تحت عنوان طرح های پژوهشی تقاضامحور در حوزه سلامت است.

به موجب این تفاهم نامه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت موظف است با دانشگاه ها جهت اخذ اطلاعات محققان و فناورانی که بالقوه - طبق آیین نامه گرنت های ارتباط با صنعت - حایز شرایط شرکت در فراخوان این گرنت هستند؛ مکاتبه کند. زمان معین شده برای انجام مکاتبات یک ماه و نیم پیش از هر فراخوان است.

ضمن اینکه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت باید امتیاز و مقدار اعتبار تعلق گرفته را با توجه به مجموعه درخواست های واصله و سقف اعتبار فراخوان معین کند و کمیته فرادانشگاهی گرنت های ارتباط با صنعت با دستورکار پژوهش های تقاضامحور، با حضور نمایندهای از موسسه را تشکیل دهد.

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت باید 15 روز پیش از هر فراخوان فهرست محققان و فناوران واجد شرایط و سقف اعتبارات گرنت ها به دانشگاه های ذیربط و موسسه را اعلام کند.

موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران (نیماد) هم متعهد شده تا جدول زمانی فراخوان های گرنت تشویقی پژوهش های تقاضامحور سال آینده، در اسفند ماه هر سال را به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کند.

سقف اعتبار پیش بینی شده برای هر فراخوان را معین و اطلاع رسانی کند. گرنت پژوهش های تقاضامحور به محققان معرفی شده از سوی معاونت را تخصیص دهد و همینطور همکاری تسهیل گرانه با معاونت تحقیقات وزارت بهداشت در طول اجرای فراخوان گرنت پژوهشی تقاضامحور داشته باشد.

پیرو امضای این تفاهم نامه آیین نامه گرنت های ارتباط با صنعت دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز تهیه و تایید شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پژوهش های تقاضامحور حوزه ارتباط با صنعت سلامت گرنت دریافت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش های تقاضامحور حوزه ارتباط با صنعت سلامت گرنت دریافت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید