سرانه پایین مصرف شیر در ایران ، 280 کیلو کمتر از اروپا

به گزارش وبلاگ دوست، رئیس انجمن تغذیه ایران، سرانه پایین مصرف شیر و لبنیات در کشورمان را نگران کننده دانست.

سرانه پایین مصرف شیر در ایران ، 280 کیلو کمتر از اروپا

به گزارش وبلاگ دوست، جلال الدین میرزای رزاز با اشاره به شرایط نگران نماینده مصرف شیر و لبنیات در کشور، گفت: فرایند اصلاحی سرانه مصرف شیر که در سال های گذشته آغاز شده و به حدود 90 تا 100 کیلوگرم در سال رسیده بود، متأسفانه در دو سال گذشته به دلیل مسائل مالی و افزایش قیمت شیر، فرایند نزولی پیدا کرد. به طوری که در حال حاضر به حدود 60 تا 70 کیلو در سال رسیده، در حالی که سرانه مصرف شیر در کشورهای توسعه یافته حدود 350 کیلوگرم است.

وی اعلام کرد: در کنار مسائل اساسی کشور در شرایط پیچیده و سخت مالی و تحریم مداخلات افراد ناآگاه و سودجو در امر سلامت و تشویق مردم به منع مصرف شیر به این مصیبت دامن می زند، بعضی از افراد با دسترسی آزاد به تریبون های سراسری با انتشار این مطالب عوام فریبانه که فاقد مستندات و پایه های علمی بوده توانسته اند در مورد مصرف شیر در جامعه تردید و دوگانگی ایجاد نموده و زحمات چندین ساله حوزه های مختلف علمی و اجرایی کشور در مورد ترویج فرهنگ مصرف شیر را کم اثر یا بی اثر نمایند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هرگونه نظریه و تئوری علمی در هر زمینه ای باید مورد پژوهش های علمی و آکادمیک قرار گیرد تا بتوان به نتایج آن استناد کرد و لزوم تصویب قوانین بازدارنده توسط وزارت بهداشت و سازمان های ذی ربط در برخورد با این افراد ضروری به نظر می رسد.

به گفته میرزای رزاز، یکی دیگر از عوامل مخرب در ترویج مصرف شیر حملات و هجمه هایی است که از خارج و داخل کشور به صنایع غدایی ایران می گردد، پیشرفت های چشمگیر در حوزه صنایع غذایی کشور به خصوص در دهه های گذشته توانسته کشور را به عنوان یکی از صاحبان این صنعت به خصوص در حوزه شیر و لبنیات در منطقه و جهان مطرح کند.

وی با اشاره به راهکارهای عملی برای اصلاح مصرف شیر در ایران، اضافه نمود: سیاست گذاران حوزه غذا و تغذیه برای جلوگیری از آسیب های جدی به سلامت جامعه باید وارد شوند و گنجاندن شیر در سبدهای حمایتی غذایی برای اقشار آسیب پذیر لازم است.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "سرانه پایین مصرف شیر در ایران ، 280 کیلو کمتر از اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه پایین مصرف شیر در ایران ، 280 کیلو کمتر از اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید