نامه نگاری بی نتیجه سئول برای نشست دوباره آمریکا و کره شمالی

به گزارش وبلاگ دوست، رئیس جمهوری کره جنوبی پیش از ملاقات خود با جو بایدن به وسیله ارسال نامه به رئیس کره شمالی تمام کوشش خود برای برگزاری یک نشست تازه میان آمریکا و کره شمالی را انجام داده بود.

نامه نگاری بی نتیجه سئول برای نشست دوباره آمریکا و کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دوست به نقل از رویترز، روزنامه جونگ آنگ ایلبو چاپ کره جنوبی امروز (آدینه) در خبری نوشت که مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی و کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی یش از جلسه ماه می با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با یکدیگر نامه نگاری داشته اند.

رئیس جمهوری کره جنوبی امیدوار بود که از جلسه با بایدن به اسم فرصتی برای احیاء مذاکرات متوقف شده با رهبر کره شمالی استفاده نموده و از واشنگتن بخواهد این موضوع را با فوریت بیشتری در دستور کار قرار دهد.

رئیس جمهوری کره جنوبی نامه ای به کیم جونگ اون فرستاد تا راه های برگزاری یک نشست ازجمله نشست آنلاین (به علت شیوع کرونا) میان طرفین را آنالیز کند.

یک منبع که نخواست نامش فاش گردد دراین باره گفت: به نظر من دو رهبر نامه هایی پیرامون نشست آمریکا-کره جنوبی رد و بدل کردند. شنیده ام که در جریان این نامه نگاری ها دو رهبر نحوه برگزاری نشست مانند ویدیو کنفرانس را مورد آنالیز قرار دادند.

هرچند روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی پس از این نشست نسبت به تعامل با کره شمالی ابراز تمایل کردند اما رئیس جمهوری آمریکا علاقه ای به لغو تحریم های کره شمالی نداشت. بایدن دراین باره گفت که هیچ توهمی درباره مسائل مربوط به کنار گذاشتن تسلیحات هسته ای از سوی کره شمالی نداشته و نسبت به این موضوع واقع بین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نامه نگاری بی نتیجه سئول برای نشست دوباره آمریکا و کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه نگاری بی نتیجه سئول برای نشست دوباره آمریکا و کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید