مصرف برق رکورد زد

به گزارش وبلاگ دوست، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت رکورد مصرف برق کشور روز گذشته تقریباً به عدد 66 هزار مگاوات رسید و این عدد بسیار بالایی است و تقریباً بیش از 10 هزار مگاوات با فراوری برق در کشور اختلاف دارد.

مصرف برق رکورد زد

به گزارش ایرنا، مصطفی نخعی روز دوشنبه درباره قطعی های مکرر برق در جمع وبلاگ دوست، گفت: قطعی های مکرر 8تا 9ساعته و بیشتر و بعلاوه خارج از برنامه در چند روز اخیر و البته در کنار آن قطع آب و تلفن همراه که به نوعی با برق در ارتباط است مسائل و نارضایتی های فراوانی را برای مردم ایجاد نموده است و مردم گلایه های به حقی را مطرح می نمایند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه نمود: به رغم اینکه در روزهای سرکشی نمایندگان در حوزه های انتخابیه قرار داریم کمیسیون انرژی تصمیم گرفته است به دلیل اهمیت موضوع، صبح چهارشنبه جلسه ای را با معاونان وزیر نیرو در حوزه آب و برق و مدیرعامل توانیر تشکیل دهد.

نخعی اعلام نمود: نخست باید دلیل شرایطی به وجود آمده را آنالیز کنیم و بعلاوه برنامه دوستان را برای حل مسائلی که مطرح نموده اند را بشنویم و برنامه ریزی های لازم در این باره را انجام دهیم. ما در حال حاضر باید روی اقدامات کوتاه مدت و میان مدت تمرکز کنیم البته کمیسیون مدت هاست که اقدامات و برنامه های بلندمدت را برای افزایش ظرفیت فراوری و مسائل دیگر پیگیری می نماید.

وی توضیح داد: متاسفانه رکورد مصرف برق در کشور روز گذشته تقریباً به عدد 66 هزار مگاوات رسید و ما هیچ روزی در کشور چنین عددی را تجربه ننموده بودیم و این عدد بسیار بالایی است و تقریباً بیش از 10 هزار مگاوات با فراوری برق در کشور اختلاف داریم یعنی توازن میان فراوری و مصرف بیش از 10 هزار مگاوات است.

نیروگاه های برق تمام وقت کار می نمایند

نخعی گفت: نیروگاه های ما به شکل تمام وقت کار می نمایند و همه برقی که به وسیله نیروگاه ها فراوری می گردد به شکل کامل به مدار می آید و در شرایط حدی قرار داریم و کوچکترین اتفاق و مسئله ای که به لحاظ فنی به وجود بیاید بلافاصله باعث ایجاد مشکل می گردد و قطعی های ناخواسته و خارج از برنامه ای را به وجود می آورد. بنابراین شرایط به لحاظ فنی، خاص است و تبعات اجتماعی خود را هم در پی دارد.

وی با اشاره به بحث مدیریت توزیع گفت: دوستان باید شرح دهند که در بحث مدیریت توزیع چه برنامه ای را می خواهند اجرا نمایند. البته کوتاهی ها و کاستی هایی منجر شده که ما در بحث نیروگاه های حرارتی و انرژی های تجدیدپذیر نتوانیم به ظرفیت های فراوریی که براساس قوانین پیش بینی شده بود برسیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث مدیریت توزیع هم باید ببینیم دوستان چه برنامه ای دارند و چرا به گونه ای برنامه ریزی نمی گردد که این نارضایتی ها به وجود نیاید. اگر مدیریت بهینه تری در توزیع برق داشته باشیم می گردد این نارضایتی ها را کاهش داد.

نخعی درباره موضوع مصرف برق اظهار کرد: زمانی که شرایط اضطراری به این شکل به وجود می آید طبیعتاً دو کار اولویت پیدا می نماید؛ نخست مدیریت توزیع برق که دولت و توانیر باید انجام دهد و دیگری بحث کاهش مصرف است که باید مردم را به کاهش مصرف تشویق کرد که رسانه ها در اینجا نقش بسیار مهمی برای تشویق مردم به مصرف کمتر به ویژه در زمان اوج برق دارند و مردم باید همکاری و یاری نمایند.

حداقل تا یک ماه آینده شرایط کنونی را خواهیم داشت

وی اسم کرد: وظیفه و مسئولیت داریم که به مردم بگوییم و از آنها بخواهیم همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم از شرایط اضطرار عبور کنیم. این مختص یک تا دو روز نیست. ما براساس پیش بینی هایی که می گردد حداقل تا یک ماه آینده این شرایط را خواهیم داشت. بنابراین ضروری است که این موضوع را به شکلی مناسبی مدیریت و برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از این شرایط به درستی و خوبی عبور کنیم.

این نماینده مجلس اعلام نمود: سعی می کنیم در جلسه روز چهارشنبه همه این موارد را آنالیز کنیم و خبر تکمیلی تر و دقیق تر و خروجی جلسه را متعاقبا خدمت عزیزان خواهم گفت.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مصرف برق رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید