جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ویتنام ، وزیر خارجه کشورمان به ویتنام دعوت شد

به گزارش وبلاگ دوست، در ادامه گفت وگو های دیپلماتیک با وزیران امورخارجه کشورهای مختلف، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه ویتنام در محل اقامت خود در نیویورک دیدار و گفت وگو کرد.

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ویتنام ، وزیر خارجه کشورمان به ویتنام دعوت شد

به گزارش وبلاگ دوست، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پنجمین روز حضور خود در نیویورک با بوی تهانا سون وزیر امور خارجه ویتنام در محل اقامت خود در نیویورک دیدار و گفت وگو کرد.

این دیدار در ادامه گفت وگو های دیپلماتیک با وزیران امورخارجه کشورهای مختلف در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان پنج روز قبل برای شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از این دیدار، روابط دو کشور ایران و ویتنام را ریشه دار، محبت آمیز و رو به توسعه دانست و آمادگی کشورمان را برای توسعه این روابط در زمینه های مختلف اعلام داشت.

دکتر امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان به همتای ویتنامی از طریق وزیر خارجه، به نتایج خوب سفر چندی پیش رئیس مجلس ویتنام به تهران و اسناد امضا شده در این سفر اشاره کرد و اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های 2 کشور آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان حمایت از بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی جهت تقویت روابط و ارتقا حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را مهم دانست و اضافه نمود در این زمینه لازم است اسناد لازم برای تسهیل همکاری های تجاری میان دو کشور امضا شود.

وی از همتای ویتنامی برای سفر به ایران دعوت کرد.

وزیر امور خارجه ویتنام نیز در این دیدار، روابط دو کشور را قدیمی و ریشه دار دانست و از نتایج سفر رئیس اخیر رئیس مجلس ویتنام به ایران اظهار خرسندی کرد.

وی همچنین آمادگی طرف ویتنامی برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های مالی دو کشور را گفت.

وی اضافه نمود برای استمرار مشورت ها و گفتگوها با همتای ایرانی آمادگی دارد. در این راستا برای سفر به ایران در پاسخ به دعوت بعمل آمده از وی از طریق همتای ایرانی استقبال کرد و بطور متقابل از همتای ایرانی جهت سفر به ویتنام دعوت بعمل آورد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ویتنام ، وزیر خارجه کشورمان به ویتنام دعوت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ویتنام ، وزیر خارجه کشورمان به ویتنام دعوت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید