مستند سینمایی آش ایرانی در زنجان ساخته می گردد

به گزارش وبلاگ دوست، محمد واعظی نویسنده و کارگردان مستند آش ایرانی در تبادل نظر با خبرنگاران از طی شدن مراحل تحقیق و پیش فراوری این مستند اطلاع داد.

مستند سینمایی آش ایرانی در زنجان ساخته می گردد

وی با اشاره به اینکه این مستند به سفارش شهرداری زنجان و با نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان فراوری می گردد، افزود: بدون حمایت های این دو ارگان و به ویژه شهرداری زنجان ساخت این مستند امکان نداشت.

واعظی در پاسخ به اینکه اخیرا انتقادهایی به حضور پررنگ شهرداری در فعالیت های فرهنگی می گردد اعلام نمود: شهرداری یک ارگان خدمات رسانی صرف نیست و هر فعالیت زیرساختی و عمرانی بدون پیوست فرهنگی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: کافیست منتقدان نگاهی به فعالیت های فرهنگی شهرداری ها در کلان شهرهای کشور مثل تهران، مشهد، اصفهان و تبریز بیندازند تا متوجه نقش شهرداری در شکل گیری، راهنمایی و تقویت ساختار فرهنگی و اجتماعی شهرها شوند.

این مستندساز زنجانی درباره فیلم مستند آش ایرانی گفت: جشنواره آش ایرانی یک رویداد مهم فرهنگی در زنجان است، رویدادی که حالا پس از 10 سال که از برگزاری نخستین دوره آن می گذرد، در تغییر لهجه فرهنگی زنجان و برگزاری اجتماعات گوناگون بسیار تاثیرگذار بوده و اثر آن در انتخاب زنجان به عنوان شادترین شهر ایران انکار پذیر نیست.

واعظی با تاکید بر اینکه این مستند سینمایی دارای یک فرم روایی داستان گو است و قصه مشخصی را دنبال می نماید، ادامه داد: این فیلم با عوامل حرفه ای ساخته خواهد شد، و سعی می گردد ضمن مشاوره با متخصصین و کارشناسان، نهایت دقت در ساخت آن به کار گرفته گردد و خروجی آن اثری دیدنی و خوب باشد.

وی افزود: این فیلم یک مستند گزارشی نیست و اگر استفاده از آرشیو تصویری مربوط به جشنواره آش ایرانی در سال های گذشته کمکی به روایت و فرم مستند داشته باشد، احتمال استفاده از آن نیز وجود دارد.

واعظی ضمن اشاره به اینکه مراحل تدوین و صداگذاری طبق پیش بینی های اجرا شده تا نیمه اول مهرماه امسال به اتمام خواهد رسید، گفت: موسیقی این فیلم متناسب با فضای مستند توسط یکی از آهنگ سازان خوب زنجانی در حال ساخت است.

کارگردان مستند آش ایرانی در ادامه از شروع تصویربرداری مستند در سه تا چهار روز آینده اطلاع داد و افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، در 20 تا 25 روز آینده، تصویربرداری این فیلم در شهرهای مشهد، تهران، زنجان و احتمالا همدان به انتها می رسد.

واعظی گفت: اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، قصد داریم فیلم را به جشنواره سینمای مستند ایران (حقیقت) و سایر جشنواره های معتبر داخلی و خارجی ارائه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مستند سینمایی آش ایرانی در زنجان ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند سینمایی آش ایرانی در زنجان ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید