شهرهایی برای سفر مقرون به صرفه در ایران

به گزارش وبلاگ دوست، سفرهای مقرون به صرفه در ایران

همیشه مقرون به صرفه سفر کردن دغدغه بسیاری از مسافران است و خوب است بدانید که سفرهای مقرون به صرفه در ایران امکان پذیر است. امروزه گردشگری بسیار پیشرفته است و افراد علاقه مند به سفر کم نیستند از این رو همیشه در پی کاهش هزینه های سفری هستند. معمولا مقرون به صرفه سفر کردن با توجه به معیارهای حمل و نقل، اقامتگاه های مقرون به صرفه در نظرگرفته می گردد. در برخی از شهرها پیدا کردن هتلی مقرون به صرفه کار سختی است. به طور مثال همه ما میدانیم که جزیره کیش امکانات رفاهی گران قیمتی دارند و هتل های آن همیشه از گران ترین هتل های ایران به شمار میرود در این مقاله خبرنگاران شهرهای ایرانی که مقصدهای سفری مقرون به صرفه هستند را به شما مخاطب اهل سفر معرفی می نماید تا اگر قصد سفری مقرون به صرفه را دارید هر کدام یک را انتخاب کنید.

شهرهایی برای سفر مقرون به صرفه در ایران
  • لرستان یکی از استان های ارزان برای سفر

لرستان یکی از مقاصد ارزان قیمت در ایران به شمار می رود. مرکز این شهر خرم آباد است که نه تنها آثار طبیعت گردی خوبی دارد بلکه آثار تاریخی آن بسیار مهم در آن قرار گرفته است و به طور مثال قلعه فلک افلاک از مهمترین قلعه های باقیمانده دوره ساسانیان است . این شهر هم برای تاریخ گردی و هم برای طبیعت گردی بسیار مناسب است. در استان لرستان شما می توانید بلیط های ارزان سفری را پیدا کنید هم چنین برای رفتن به این شهر از اتوبوس های بین شهری بهره ببرید که قیمت بالایی ندارد.

یکی دیگر از دلایل دیگر که باعث می گردد لرستان جزو سفرهای ارزان در ایران به حساب آید وجود تنوع هتل و اقامتگاه های بوم گردی است که قیمت های مختلفی دارد و با توجه به هزینه ای که می کنید یکی را برای خودتان انتخاب کنید. از مکان های تماشای این استان میتوان به تنگه شیرز، دریاچه کیو، پارک جنگلی شورآب و… اشاره نمود. این استان ده ها جاذبه تماشای مجذوب نماینده و خاص را دارد که می توانید مقاله جاذبه های لرستان را در وبلاگ دوست بخوانید و یک برنامه ریزی سفری عالی برای خود انجام دهید.

  • استان زیبای ایلام از ارزان ترین مقصدهای سفری در ایران

ایلام نیز جزو مقاصد ارزان سفر در ایران است. این شهر که طبیعت کوهستانی بکری دارد کم تر از سوی گردشگران انتخاب شده است. این استان نیز جاذبه های طبیعی و تاریخی را باهم دارد و می توانید در آن تاریخ گردی و طبیعت گردی حسابی داشته باشید. ناگفته نماند که طبیعت آن در جنگل بلوط زاگرس زبانزد بسیاری از اهالی سفر است و آبشارهای بسیار زیبایی دارد. این استان جزو سفرهای ارزان در ایران به شمار میرود چرا که حمل و نقل در خود شهر قیمت بالایی ندارد و هم چنین مردمان مهربان کرد زبان از شما نیز مهمنوازی می نمایند که در بسیاری مواقع شما برای صرف یک نهار و حتی یک چای مهمان می نمایند که محبت و مهمان نوازی شان زبانزد گردشگرها است.

هزینه حمل و نقل هوایی آن به نسبت بسیاری دیگر از شهرها ارزان تر است و اقامتگاه های بیشتر آن هتل های چهارستاره و دو ستاره هستند از این رو اگر دوست دارید به مقصدی ارزان سفر کنید میتوانید استان ایلام و شهرهایش را انتخاب کنید. پرواز ها به این شهر محدود است اما میتوانید از حمل و نقل اتوبوس هاس بین شهری بهرهم ند شوید که قیمت بالایی ندارد. در این استان جاذبه های کوه قلاقیران، قلعه قیران، غار طلسم ، شهر باستانی سیروان و تنگه چوبین، دره ارغوان، طاق شیرین و فرهاد و ده ها جاذبه دیگر وجود دارد که لذت سفر را برای شما دو چندان می نماید. اگر دوست دارید در دشت های سرسبز کنار جنگل های بلوط قدم بزنید و پیمایش داشته باشید شهرهای استان ایلام را انتخاب کنید.

  • کردستان از مقصدهای سفری ارزان در ایران

استان کردستان یکی از برترین استان ها برای روستا گردی است. از اورمان گرفته تا گلین سنندج تا روستاهای مریوان همگی دارای اقامتگاه های ارزان قیمت هستند و از این رو گردشگرهای بی شماری این استان را انتخاب می نمایند. در سفر به کردستان بسته به این دارد که شهر بازدیدی شما کدام قسمت است. دریاچه زریبار مریوان یکی از مقاصد های گران کردستان در فصل های سیزن به شمار میرود اما بسیاری از روستاهای آن نیز ارزان قیمت هستند.

در کل اگر در کردستان هدفتان روستا گردی باشد از سفرهای ارزان در ایران به شمار میرود. کردها برای مهمان ارزش بسیاری قائل هستند و یکی از مهمان نواز ترین قوم های ایرانی به شمار میرود. برای سفر به کردستان می توانید از حمل و نقل هوایی بهره مند شوید و در وبلاگ دوست به راحتی رزرو پرواز خود را انجام دهید. پروازها به مقصد کردستان کمی ارزان تر هستند اما به خاطر داشته باشید که پروازهای محدودی نیز در هفته دارند. استفاده از اتوبوس هاس پایانه مسافر بری نیز گزینه خوبی برای سفر به این استان است. به خاطر تنوع اقامتگاه های بوم گردی باید به شما بگوییم که این استان ارزان است و جدا از آن واحد های خانه مسکونی اجاره داده می شوند که تنوع قیمت خوبی دارند و انتخاب بسیاری از مسافرها است که در منطقه ها بکر طبیعت گردی آن لذت ببرند.

  • شهر کاشان از ارزان ترین مقصدهای سفری در ایران

کاشان هم برای سفر شهر گرانی به حساب نمی آید و چندین علت دارد. یکی اینکه اقامتگاه های بوم گردی این شهر در خانه های سنتی تعداد بالایی دارد و از همین رو می توانید هر کدام را که میخواهید انتخاب کنید. از مهم ترین جاذبه های شهر کاشان محله سلطان میراحمد است که بیشتر آثار تاریخی مانند خانه بروجردی، طباطبایی، عباسی ها، حمام سلطان میر احمد، بقعه چهل دختران همگی در یک مکان قرار دارند و برای گردشگرهای یک مزیت محسوب می گردد که هزینه بالایی برای رفت و آمد پرداخت ننمایند.

شهر کاشان یکی از مقصدهای سفری یک روزه برای ساکنان تهران، اصفهان، قم و… به شمار میرود. با توجه به تمام دلایلی که ذکر شد کاشان از سفرهای ارزان در ایران به شمار میرود که می توانید یک تاریخ گردی حسابی در کوچه پس کوچه های این شهر داشته باشد و از تپه سیلک و باغ فین نیز بازدید کنید. برترین راه سفر به کاشان استفاده از اتوبوس های بین شهری است که هزینه بالایی ندارد و به راحتی می توانید به وسیله وب سایت های مختلف آن را بخرید. هم چنین از تهران و یا اصفهان تعداد سرویس های اتوبوس قابل توجهی هر روز از پایانه های مسافر بری ارایه می گردد از هم رو در هر ساعتی که بخواهید میتوانید به این شهر سفر کنید.

  • شهر قزوین از مقاصد سفری ارزان در ایران

شهر قزوین چون از مقصدهای سفرهای یک روز برای ساکنان شهرهای هم جوارش به شمار میرود از ارزان ترین شهرهای سفری در ایرران نیز محسوب می گردد بسیاری با سفرهای یک روزه هزینه ای برای اقمت نمیپردازند و در کاهش هزینه های سفر بسیار موثر است. در قزوین نیز مانند کاشان بیشتر منطقه ها گردشگری تاریخی آن نزدیک یکدیگر است و شما به راحتی می توانید آثار تاریخی این شهر را تماشا کنید. با رفتن به کاروانسرای سعد السلطنه، بازار تاریخی، مساجد ، کاروانسراهای درون شهری قدیمی را ببینید. مسجد نبی نیز نزدیک بازاری سعد السلطنه قرار گرفته است. البته آثار و جاذبه های تاریخی ماندگاری در اطراف شهر قزوین چون برج های خرقان و یا قلعه الموت نیز وجود دارد که خارج از شهر است و به نسبت آثار داخلی شهر باید هزینه برای حمل و نقل بپردازید.

این شهر نه تنها آثار تاریخی دارد بلکه جاذبه های طبیعت گردی چون دریاچه اوان، کوه های الموت نیز از جاذبه های این شهر محسوب می گردد و هرساله گردشگرهای بی شماری به این شهر سفر می نمایند. مقصد شهر قزوین از سفرهای ارزان در ایران به شمار می آید یکی اینکه از مقاصد یک روزه سفری هستند و دیگر اینکه تنوع اقامتگاه های بوم گردی در آن افزایش یافته است و شما می توانید با توجه به هزینه و امکانات آن ها یکی از اقامتگاه ها برای خود انتخاب کنید. حمل و نقل در شهر قزوین آنچنان گران نیست و می توانید از تاکسی های حمل و نقل عمومی در شهر استفاده نمایید. این شهر چون مساحت کمی دارد و کوچک است استفاده از حمل و نقل در آن آسان و ارزان است.

  • شهر اردبیل از مقصد های سفری ارزان

اگر می خواهید در یکی از شهرهای ارزان ایران سفرکنید میتوانید اردبیل را انتخاب نمایید. این شهر وسعت بزرگی دارد و بخشی از آثار تاریخی اش در یک جا قرار گرفته است. مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی و بازار تاریخی در یک بخش از شهر است. اما برای رفتن به دریاچه شورابیل که در نزدیکی شهر است هزینه بیشتری برای حمل و نقل بپردازید. روستاهای اردبیل یکی از ارزان ترین مقصدهای سفری در ایران به شمار می آید که شما به راحتی می توانید در کنار دشت های پهناور سرسبز و رودخانه های جاری از طبیعت آرامش بگیرید.

اردبیل به خاطر چشمه آب گرم سرعین بسیار معروف است و مسافرهای بی شماری برای درمان از آن استفاده مینمایند. حمل و نقل در این شهر به نسبت ارزان است و به خاطر چشمه آبگرم سرعین تعداد هتل های پنج ستاره تا دوستاره در این شهر وجود دارد که شما به راحتی می توانید اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. حمل و نقل هوایی و اتوبوس بین شهری در اردبیل موجود است که هر یک را می توانید انتخاب کنید. اردبیل به خاطر اقامتگاه های روستایی ارزان، حمل و نقل ارزان شهری، رستوران های با کیفیت و نه چندان گران از مقصدهای سفرهای ارزان در ایران محسوب می گردد و مانند شهر کاشان و قزوین بخشی از آثار تاریخی اش در یک قسمت از شهر وجود دارد.

  • همدان از مقصد های سفری ارزان در ایران

مقصد شهر همدان از سفر های ارزان در ایران به شمار میرود. شهر همدان جاذبه های منحصر به فرد تاریخی دارد که بخشی در شهر و بخشی در اطراف شهر است. شما اگر قصد تماشا بازار تاریخی همدان، مقبره ابن سینا و مقبره بابا طاهر دارید می توانید از تاکسی های درون شهری بهره ببرید و نیازی ندارید هزینه بالایی برای رفت و آمد بپردازید. در شهر همدان حتما از بار تاریخی این شهر تماشا کنید و هم با معماری بازار و هم صنایع دستی همدان آشنایی پیدا کنید.

بعضی از جاذبه های همدان چون گنج نامه، تپه های عباس اباد، محوطه هگمتانه و غار زیبای علیصدر در اطراف شهر قرار گرفته است که برای تماشا این آثار هزینه بیشتری برای رفت و آمد باید پرداخت کنید. در همدان نیز شما تنوعی از هتل و اقامتگاه های بوم گردی را می بینید که به دلخواه خود میتوانید انتخاب کنید و از شهرهایی است که اقامتگاه های ارزان در آن وجود دارد از همین رو مقصد بسیاری از مسافرهایی که میخواهند ارزان سفر نمایند به شمار میرود. دیگر شهرهای استان همدان نیز گران نیستند و روستاهای آن کم تر در بین گردشگرها شناخته شده است و یکی از مقصدهای محبوب در فصل بهار و تابستان به شمار میرود.

نتیجه گیری

در این مقاله وبلاگ دوست شهرهای سفرهای ارزان در ایران را به شما مخاطب گرامی معرفی کرد. برای تماشا جاذبه های تاریخی هر کدام از شهرهای باید ورودیه طبق آیین نامه امکان بازدیدی میراث فرهنگی پرداخت کنید. خوشبختانه در ایران تماشا مکان های گردشگری و تاریخی قیمت بالایی ندارند و ارزان به شمار میرود اما یادتان باشد که قیمت اماکن تاریخی ایران آنالیز کنید و به طور مثال در شهر همدان، قزوین ، کاشان و… آثار تاریخی متعددی وجود دارد که اگر تعداد تان بالا باشد هزینه آن را باید کنار بگذارید. تمامی این شهرها دارای حمل و نقل عمومی ارزان هستند.

اگر ارزان سفر رفتن سبک سفری شما به شمار میرود پس یادتان باشید از تاکسی و اتوبوس بهره ببرید. قبل از هر سفر نرخ اقامتگاه ها را آنالیز کنید و ارزان ترین را برای خود انتخاب کنید. تیم گردشگری وبلاگ دوست نیز خدمات خوبی در زمینه رزرو پرواز و هتل دارد. برای رزرو پرواز از وب سایت وبلاگ دوست اگر ارزان ترین پرواز مدنظرتان است پرواز لحظه آخر را چک کنید و به آسانی برای خودتان رزرو نمایید. وبلاگ دوست سفر خوشی همیشه برای شما آرزو می نماید.

منبع: الی گشت

به "شهرهایی برای سفر مقرون به صرفه در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهایی برای سفر مقرون به صرفه در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید