دستورالعمل مرکز اطلاعات گردشگران ابلاغ شد

به گزارش وبلاگ دوست، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران به ادارات کل استانی خبر داد.

دستورالعمل مرکز اطلاعات گردشگران ابلاغ شد

ایسنا: روابط عمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری گفت: دستورالعمل نظارت بر تاسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران در داخل کشور با استناد به ماده 3 آئین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب 1373/4/15 و اصلاحات بعدی دستورالعمل نظارت بر تأسیس و فعالیت مراکز اطلاعات گردشگران در دفتر توسعه گردشگری داخلی تدوین و به ادارات کل استانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: مراکز اطلاعات گردشگران یکی از اجزاء و مؤلفه های مؤثر در تأمین اطلاعات مورد نیاز گردشگران است. مطالعه مراکز اطلاعات گردشگران در مقاصد گردشگری نشانگر آن است که هر مقصد با توجه به گستردگی جاذبه ها، خدمات و حجم مراجعه مخاطبان معمولا تعداد مشخصی از این قبیل مراکز را در خود جای داده است. اندازه این مراکز بسته به نوع و حجم فعالیت هایشان از یک باجه کوچک و ساده تا ساختمان های چندین طبقه، متغیر است. در کنار اطلاع رسانی، خدمات و فعالیت های دیگری هم در راستای پاسخگویی به نیازهای گردشگران در زمینه انتخاب محل اقامت، تهیه بلیت، ویزا، تبدیل ارز خارجی و… در این مراکز صورت می پذیرد.

تیموری گفت: نمونه هایی از این مراکز در خارج از مقصد و در بازارهای هدف گردشگری ایجاد می شوند تا ضمن اطلاع رسانی و تسهیل سفر گروه های گردشگران به سوی مقصد مورد نظر، فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی بخش های دولتی و خصوصی مقصد در آن بازار را ساماندهی کنند. با توجه به نقش و اهمیت این مراکز، صنعت گردشگری ایران هم برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی گردشگران علاقه مند و هم معرفی جاذبه ها و امکانات گردشگری کشور در سطوح داخلی و بین المللی به استقرار تعداد معینی از این مراکز نیاز دارد.

وی یادآور شد: مراکز اطلاعات گردشگران نقش مهمی در تأمین نیازها و آگاهی بخشی به گردشگران و معرفی جاذبه ها و امکانات مقصد گردشگری داشته و هر مقصد گردشگری متناسب با گستردگی جاذبه ها، خدمات و حجم مراجعه مخاطبان، نیازمند این گونه مراکز هستند و همچنین اطلاعات مخاطب شناسی بسیار مفیدی را درباره گردشگران در اختیار برنامه ریزان و سیاست گذاران گردشگری مقاصد قرار می دهند.

معاون گردشگری گفت: مرکز اطلاعات گردشگران به ترتیب اولویت و اهمیت در مبادی ورودی بین المللی کشور، مراکز استان ها، شهرها، در محل های پررفت و آمد گردشگران، در محل سایت ها و جاذبه های مهم گردشگری کشور تأسیس شده فعالیت می کنند.

او همچنین بیان نمود: در طول فرآیند تدوین این دستورالعمل، تلاش شده تا از نتایج مطالعات تطبیقی و میدانی صورت گرفته پیرامون مراکز اطلاعات گردشگران کشورهای فرانسه، انگلستان، ژاپن، مالزی و کره جنوبی به نحو شایسته و بومی سازی شده استفاده شود.

تیموری یادآور شده که این دستورالعمل مشتمل بر 16 ماده و 13 تبصره از تاریخ ابلاغ از طریق مقام عالی وزارت برای تمام ذی نفعان لازم الاجرا خواهد بود.

منبع: توریسم آنلاین

به "دستورالعمل مرکز اطلاعات گردشگران ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل مرکز اطلاعات گردشگران ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید