دستیابی به بازارهای بین المللی در سلول های بنیادی

به گزارش وبلاگ دوست به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر علی حمیدیه درخصوص راهکارهای توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان حوزه سلول های بنیادی گفت: بعضی از این شرکت ها ظرفیت های صادراتی بالایی دارند.

دستیابی به بازارهای بین المللی در سلول های بنیادی

وی با بیان اینکه فعالیت های ستاد محدود به فعالیت های آموزشی، پژوهش و توسعه فناوری نیست، گفت: برنامه ریزی برای گسترش فعالیت های بین الملل حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از سال 94 و همزمان با تدوین برنامه جامع راهبردی ستاد مدنظر نهاده شد. هدف از آن دستیابی به بازارهای بین الملل برای محصولات این حوزه بود.

حمیدیه ادامه داد: در سال های اخیر حوزه سلول های بنیادی رشد علمی مناسبی داشته است. به گونه ای که بیش از 100 شرکت دانش بنیان در این حوزه فعال هستند. ایران کشوری با 80 میلیون جمعیت است که محصولات دانش بنیان و فناور فراوری شده در این حوزه بیشتر از این ظرفیت است. شرکت های فناور محصول فراوری می نمایند اما ظرفیت کافی نیست. این حوزه صنعتی با فناوری های پیشرفته را شامل می گردد، شرکت ها علاوه بر بازار داخلی به بازارهای بین المللی نیز برای فروش محصولات خود احتیاج دارند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان از همان نخستین روزهای تشکیل خود باید نگاهی جهانی داشته باشند، اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان برای فروش محصولات خود تنها نباید محدود به بازار داخلی شوند. همچنین محدود شدن برای فروش به کشورهای همسایه نیز درست نیست. ظرفیت بالایی در کشورهای شرق آسیا مانند هند و چین وجود دارد. این کشورها علاوه بر جمعیت بالا از نظر سیاسی هم روابط مناسبی با کشورمان دارند.

ایجاد کریدورهای صادراتی برای توسعه صادرات

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی همچنین کشورهای اسلامی پر جمعیت مانند اندونزی، پاکستان و بنگلادش را نیز به عنوان مقاصد صادراتی خوب برای این شرکت های فناور معرفی کرد و گفت: در حال حاضر 10 تا 15 درصد شرکت های دانش بنیان قابلیت صادرات دارند. محصولات صادر می گردد اما حجم آن کم است. احتیاجمند ایجاد کریدورهای صادراتی برای توسعه این اقدام هستیم.

وی گفت: البته دیده می گردد بعضی محصولات با فناوری بالا این شرکت های دانش بنیان در انگلستان، ترکیه یا کشورهای اروپای مصرف می گردد اما شرکت فناور، صادراتی انجام نداده است. این محصولات با قاچاق از کشور خارج می شوند که با ایجاد مجرای قانونی برای توسعه صادرات شرکت ها باید از این اتفاقات جلوگیری کرد.

حمیدیه در بخش بعدی سخنان خود اعزام شرکت های دانش بنیان را برای توسعه صادرات محصولات فناورانه دانست و گفت: در سفری که ماه گذشته هیات علمی و فناوری ایران به ریاست معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به چین داشت، 4 شرکت دانش بنیان از حوزه سلول های بنیادی حضور داشتند. در این سفر 7 قرارداد میان شرکت های دانش بنیان ایرانی و طرفین چینی منعقد شد که از این تعداد 3 قرارداد در حوزه پزشکی بازساختی بود.

  • روف گاردن

    روف گاردن | برای داشتن یک منظره زیبا روی پشت بام ساختمان ها از مشاورین ما کمک بخواهید.

  • ویزای کانادا

    ویزای کانادا | برای دریافت ویزای مولتی 5 ساله توریستی کانادا از ما مشاوره دریافت نمایید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستیابی به بازارهای بین المللی در سلول های بنیادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به بازارهای بین المللی در سلول های بنیادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید