جاذبه های گردشگری جهانی که تا 100 سال دیگر نابود می شوند!

به گزارش وبلاگ دوست، بعضی از جاذبه های گردشگری دنیا وجود دارند که در معرض نابودی هستند. آثار تاریخی و گردشگری از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند، با این حال باید بپذیریم که قرار نیست تا همواره ماندگار باشند و هرگز از بین نروند. امروزه تعدادی از جاذبه های گردشگری دنیای وجود دارند که در 100 سال آینده آن ها را نخواهیم دید. اگر می خواهید پیش از نابودی به این مناطق رفته و جاذبه های ارزشمند آن ها را از نزدیک ببینید می توانید به کشورها و مناطق ذیل سفر کنید.

جاذبه های گردشگری جهانی که تا 100 سال دیگر نابود می شوند!

برای سفر و رزرو انواع تورهای داخلی و خارجی وارد سایت وبلاگ دوست شوید و سفر خود را برای تعطیلات برنامه ریزی کنید!

جاذبه های گردشگری دنیا | کشور هند و معماری بعد از استقلال

معماری این کشور شامل 62 ساختمان در دهلی است که تقریبا 74 سال قدمت دارند، اما از همان بدو استقلال از طرف دولت هند مورد بی مهری نهاده شده و هیچ گونه کوششی برای حفظ آن ها نشده است. به نظر می رسد که عمر این معماری به دو قرن نخواهد رسید.

نیویورک و ترمینال مرکزی بوفالو

ترمینال بوفالو یکی از جاذبه های گردشگری دنیا است که تا 100 سال دیگر نابود می گردد. این ترمینال در سال 1929 ساخته شد و نقش بسزایی در روان تر شدن سیستم حمل و نقل داشته است. این ترمینال از سال 1979 بسته شد، اما بعدها گروهی از داوطلبان نسبت به احیای آن اقدام کردند، اما متاسفانه به نظر می رسد هیچ گونه حمایتی را از جانب دولت دریافت نمی کند.

جاذبه های گردشگری دنیا | کشور اسپانیا و دره سکوت

این مکان یک بنای تاریخی و مربوط به قرون وسطی است. امروزه اغلب مردم به سمت مدرنیته رفته و سودای یک تجارت بهتر را دارند به همین علت به سمت شهرهای عظیم تر معطوف شده اند و دره سکوت هم رونق گذشته خود را از دست داده است و کم کم جای خود را به ساختمان های تجاری می دهد. این دره یکی از جابه های گردشگری دنیا است که 100 سال آینده را نمی بیند!

کشور زیمبابوه و دره های ماتوبو

دره های گرانیتی شکل زیمبابوه در جنوب این کشور نهاده شده اند و نشانه های بسیار زیادی از تمدن 3500 ساله در آنجا مشاهده می گردد. توسعه مدرنیته در حال نابود کردن این منطقه بکر و دست نخورد است . این درهز از جمله جاذیه های گردشگری دنیا است ک رو به نابودی هستند. از این ها گذشته باید به مسائل زیست محیطی و آب و هوایی هم اشاره کنیم که باعث شده است تا این دره ها به صورت جدی در معرض نابودی قرار بگیرند.

جاذبه های گردشگری دنیا | کشور سوریه و بازار حلب

بازار حلب در شهری به همین نام نهاده شده است و محل تجمع بسیاری از فروشندگان و دست فروش هایی بود که برای عرضه محصولات خود در یک مکان خاص و شناخته شده جمع می شدند اما پس از وقوع جنگ های داخلی در سال 2011 رو به زوال و نابودی رفت.

کشور یمن و شهر تعز

این شهر قدمت زیادی دارد و در آن می توان مدارس، کلیساها، کاخ ها و موزه های تاریخی را مشاهده کرد. تعز در دوران گذشته به عنوان پایتخت یمن شناخته می شد و یک تاریخ طلایی را یدک می کشد اما در نتیجه جنگ های داخلی اعتبار گذشته خود را از دست داد و حتی بسیاری از مکان های تاریخی در این شهر با آسیب جدی روبرو شدند.

جاذبه های گردشگری دنیا | کشور عراق و مناره الحدبا

این مسجد تاریخی متعلق به سال 1172 و یکی از قدیمی ترین و باارزش ترین جاذبه های گردشگری در موصل به شمار می رود. انفجاری که در سال 2017 در این شهر رخ داد باعث شد تا مناره مسجد با آسیب های جدی روبرو گردد و هنوز هم امکان بازسازی آن در هاله ای از ابهام نهاده شده است.

کشور مصر و کنیسه الیاهو حناوی

این کنیسه 650 سال قبل ساخته شد اما در سال 1850 مورد حمله فرانسوی ها نهاده شد. این کنیسه متعلق به جامعه یهودیان اسکندریه است و طی سال های قبل مورد بی مهری بسیاری از جانب دولت مصر نهاده شد هرچند به نظر می رسد امروزه توجه به آن افزایش یافته است.

جاذبه های گردشگری دنیا | اورشلیم در لیفتا

لیفتا نام یک دهکده سنتی است و متعلق به قوم عرب که امروزه بقایای بسیاری از ویرانه های آن باقی مانده است. این روستا تا نیمه دوم قرن بیستم مسکونی بوده و پس از آن متروک شده است. باتوجه به اینکه امروزه ساختمان های مدرن و موسسات تجاری بسیار زیادی در این منطقه در حال احداث هستند تا چند سال آینده این دهکده را از دست خواهیم داد.

کشور ایتالیا و آماتریس

آماتریس نام منطقه ایست در مرکز ایتالیا که در سال 2016 با زلزله عظیمی روبرو شد. این زلزله به قدری عظیم بود که بیش از 300 کشته و 400 زخمی داشت. همچنین طی این زلزله بسیاری از آثار تاریخی این شهر نیز از بین رفتند. البته بعضی از آثار تاریخی هم به صورت کامل از بین نرفته اند، اما به نظر می رسد تا 100 سال آینده از بین خواهند رفت.

جاذبه های گردشگری دنیا | کشور ژاپن و استادیوم کاگاوا

این استادیوم در سال 1964 ساخته شد و بسیاری از ورزش های محلی را میزبانی کرد، اما در سال 2014 بسته شد و تا امروز متروک و بی استفاده مانده است. به نظر می رسد توجه چندانی به حفاظت یا بازسازی از این استادیوم نمی گردد و اگر همین طور پیش برود در کمتر از 100 سال آینده از بین خواهد رفت.

کشور نیجریه و میراث فرهنگی سوکور

این جاذبه گردشگری در کوه های ماندارا و در میان کشورهای کامرون و نیجریه نهاده شده است. این جاذبه گردشگری به خاطر مزارع کشاورزی و بازار آهن معروف شد اما متاسفانه در در سال 2013 مورد حمله نیروهای اسلام گرای بوکو حرام نهاده شد و بسیاری از مزارع کشاورزی خود را از دست داد. بسیاری از خانه ها غارت شدند و رونق تجارت آهن را هم از دست داد.

جاذبه های گردشگری دنیا | کشور پاکستان و شهر کراچی

کراچی یکی از محبوب ترین شهرهای پاکستان است که در چندین سال گذشته، با رشد جمعیت بسیار زیادی روبرو بوده است. این امر باعث شده است تا فرایند ساختمان سازی نیز افزایش یابد و به دنبال آن به علت عدم قوانین جدی در زمینه محافظت از بناهای تاریخی، بسیاری از این بناها کاملا تخریب یا در معرض تخریب قرار بگیرند.

کشور تایلند و رودخانه شاهان

این رودخانه در سراسر شهر بانکوک جریان دارد، اما میزان ساخت و سازها در امتداد آن به قدری گسترش یافته است که امروزه منجر به تغییر نسبی راستا رودخانه و همچنین از بین رفتن چشم انداز آن شده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این فرایند باعث می گردد حتی اکوسیستم منطقه هم تغییر کند.

جاذبه های گردشگری دنیا | کشور انگلیس و اسکله بلک پول

این اسکله در سواحل ایرلندی واقع شده و نخستین شهری است که برای طبقه ضعیف و کارگر ساخته شد، اما بالا آمدن سطح آب و همچنین افزایش رخدادهای جوی در نتیجه گرمایش زمین باعث شده است امکان سکونت در آن به پایین ترین سطح ممکن برسد. احتمالا این منطقه تاریخی در آینده ای نه چندان دور ناپدید گردد.

استرالیا و ساختمان سیریوس

سیریوس نام نمادی ترین ساختمان استرالیا در سیدنی است که تقریبا 40 سال قدمت دارد. این ساختمان برای آن دسته از مستاجرانی ساخته شد که مجبور به کوچ اجباری بوده و جایی برای اقامت نداشتند. در سال 2015 این ساختمان به یک محل متروکه مبدل شد. احتمال می رود این جاذبه تاریخی در سال های بعد، تحت تاثیر فرایند ساختمان سازی و گسترش شهر نشینی تخریب گردد.

جاذبه های گردشگری دنیا | کشور مکزیک بعد از حوادث سال 2017

بلایای طبیعی ناشی از حوادث سال 2017، باعث شد تمام جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی موجود در منطقه کارائیب، خلیج و کشور مکزیک در معرض خطر و نابودی قرار گیرد. شرایط مکان های تاریخی و باستانی به نحوی است که علاوه بر کوشش های فرهنگی و ارزیابی های علمی به هزینه های بالایی هم برای حفظ و بقا احتیاج دارند.

منبع: الی گشت

به "جاذبه های گردشگری جهانی که تا 100 سال دیگر نابود می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری جهانی که تا 100 سال دیگر نابود می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید