تشکل های دانشجویی صنعت نفت خواستار فعال شدن وجهه نظارتی مجلس در قبال این دانشگاه شدند

به گزارش وبلاگ دوست، تشکل های دانشجویی دانشگاه صنعت نفت در نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون انرژی مجلس به انتقاد از عملکرد وزیر نفت در قبال این مرکز دانشگاهی پرداختند و نوشتند: آیا وجهه نظارتی مجلس در قبال این دانشگاه فعال می شود؟

تشکل های دانشجویی صنعت نفت خواستار فعال شدن وجهه نظارتی مجلس در قبال این دانشگاه شدند

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ دوست، تشکل های دانشجویی دانشگاه صنعت نفت در نامه ای خطاب به فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد وزیر نفت در قبال این دانشگاه، نوشتند: چرا با وجود تاکید کمیسیون انرژی بر مسئله تقویت دانشگاه صنعت نفت، آقای وزیر باز هم از هیچ اقدام خودسرانه ای در راستای تضعیف دانشگاه خودداری نمی کند؟ آیا وجهه نظارتی مجلس نباید در قضیه دانشگاه صنعت نفت فعال گردد و این فعالیت های مخرب را متوقف کند؟

در این نامه آمده است:

امام بزرگوار انقلاب شکوهمند اسلامی ما، که خویش منشا تحولات جهانی بودند فرمودند که منبع همه تحولات، دانشگاه است. جنابعالی نیز در میان جمعی از مردم خوزستان فرمودید که ما به همین دلیل کار خود را در کمیسیون انرژی، از دانشگاه صنعت نفت آغاز کردیم.

چنانچه همگان می دانند، دانشگاه صنعت نفت نخستین دانشگاه تخصصی نفت خاورمیانه و دومین دانشگاه ایران بوده که بر صفحه تاریخ پایدار مانده است. به نقل خود جنابعالی: دانشکده نفت آبادان بود که دیگر دانشگاه ها را ساخت. اما عمیقا جای شگفتی دارد که نخستین ها را متهم به تکراری بودن و موازی کاری نمایند.

ما دانشجویان دانشگاه صنعت نفت قائل به انکار تضعیف دانشگاه صنعت نفت نیستیم. ما مطالبه گر حق پایمال شده بخش قابل توجهی از جوانان ایران اسلامی در کسوت دانشجو، استاد و دانش آموخته دانشگاه صنعت نفت هستیم که با قاطعیت و اتفاق آرا مسبب این تضعیف و تخریب را وزیر فعلی نفت کشور می دانیم.

سابقه جناب آقای زنگنه در لغو امتیازات دانشگاه صنعت نفت، خیانت به دانش آموختگان در امور امریه و استخدام، تهدید و اهانت نسبت به دانشجویان معترض، انتقال پیکر بی جان دانشگاه صنعت نفت به وزارت علوم و چندین عمل خصمانه علنی و غیرعلنی در حق این دانشگاه روشن و غیرقابل انکار است.

ایشان به معنای واقعی بزرگترین تهدید و دشمن بی سابقه دانشگاه صنعت نفت هستند. دانشگاهی که نزدیک مرز های عراق بود و جنگ تحمیلی آن را تضعیف و تخریب نکرد، اما آقای زنگنه به تنهایی در دوران وزارتشان ضمن تضعیف، از هیچ اقدامی برای تخریب و حذف این دانشگاه دریغ ننموده اند.

هم اکنون در واپسین ایام دولت تدبیر و امید، وزیر نفت این دولت مجددا اقدامی دور از شأن دانشگاه صنعت نفت انجام داده است. ایشان که در استخدام نمایندگان مجلس در بدنه صنعت نفت، فراجناحی عمل نموده اند، این بار یکی از نمایندگان سابق مجلس را راهی هیأت علمی دانشگاه صنعت نفت نموده اند.

سال هاست وزارت نفت، خانه امن نمایندگان، وزرا و دیگر سیاسمتداران و مدیران مخلوع و رد صلاحیت شده است. همچنین شخصیت های علمی و اساتید ارزشمند دانشگاه صنعت نفت با فشار های ظاهرا قانونی مانند تبعیت از قوانین وزارت علوم و انتقال دانشگاه به این وزارت خانه، به طور مداوم ترغیب و تهدید به خروج از این دانشگاه و ورود به صنایع می شوند تا مجال ورود اساتیدی با سطح علمی بسیار ضعیف از دانشگاه های درجه چندم به دانشگاه صنعت نفت فراهم گردد که در نتیجه سبب افت عیار علمی دانشگاه صنعت نفت می گردد.

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با ورود جدی به قضیه دانشگاه صنعت نفت کورسوی امید را در دل خانواده بزرگ دانشگاه روشن نمود. این کمیسیون صراحتا و در نامه ای علنی وزارت نفت را موظف به تقویت و همچنین جذب دانشجو و هیأت علمی متخصص در رشته های مختلف در دانشگاه صنعت نفت نموده است.

حال که اقدامات اخیر وزیر نفت، هدفی جز تخریب دانشگاه ندارد از جنابعالی به عنوان ریاست محترم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات کمیسیون در مورد دانشگاه صنعت نفت تقاضای پاسخگویی و اقدام داریم. چرا با وجود تاکید کمیسیون انرژی بر مسئله تقویت دانشگاه صنعت نفت، وزیر نفت باز هم از هیچ اقدام خودسرانه ای در راستای تضعیف دانشگاه خودداری نمی کند؟ آیا وجهه نظارتی مجلس نباید در قضیه دانشگاه صنعت نفت فعال گردد و این فعالیت های مخرب را متوقف کند؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تشکل های دانشجویی صنعت نفت خواستار فعال شدن وجهه نظارتی مجلس در قبال این دانشگاه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکل های دانشجویی صنعت نفت خواستار فعال شدن وجهه نظارتی مجلس در قبال این دانشگاه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید