تحلیل موسسه ویلسون از شخصیت دیکتاتوری محمد بن سلمان

به گزارش وبلاگ دوست، یک موسسه بین المللی کتابی در مورد شخصیت بی پروا و دیکتاتور ولیعهد سعودی منتشر کرد.

تحلیل موسسه ویلسون از شخصیت دیکتاتوری محمد بن سلمان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دوست به نقل از سعودی لیکس، یک موسسه بین المللی کتابی درباره محمد بن سلمان ولیعهد سعودی منتشر نموده که او را شخصیتی دیکتاتور با رفتارهای انحرافی توصیف نموده است.

این کتاب به وسیله موسسه ویلسون با اسم محمد بن سلمان: آیا عربستان ایکاروس است منتشر شده است.

انتشار این کتاب در سومین سالگرد قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد برجسته سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه اعلام شد. این کتاب طرز تفکر بن سلمان را تجزیه و تحلیل و پیچیدگی های شخصیت و رفتار منحرف او را برجسته می نماید.

در توضیحات کتاب آمده است: محمد بن سلمان پادشاهی بدون کنترل است و آیا وی با بینشی در پی راهی برای رسیدن به قدرت جهانی است؟ او یک اصلاح طلب اجتماعی بوده که مصمم است کشور خود را وارد قرن بیست و یکم کند؟ یا او فقط یک دیکتاتور وحشی است که در راستا ایکاروس حرکت می نماید.

این کتاب که به وسیله دیوید اتاوای روزنامه نگار خارجی واشنگتن پست نوشته شده است ، بیش از نیم قرن نظارت و گزارش را برای روشن ساختن اقدامات آل سعود و درک عربستان سعودی و محمد بن سلمان که برای رسیدن در پی تاج و تخت پادشاهی است، فاش می نماید.

اوتاوای در خصوص این کتاب گفت: من بیش از نیم قرن را صرف مشاهده و گزارش سیاست عربستان نموده ام. من معتقدم محمد بن سلمان پادشاهی خواهد بود که هیچ مانعی برای جلوگیری از رفتارهای بد او وجود ندارد و او فقط یک دیکتاتور خواهد بود.

شبکه آمریکایی سی ان ان هم فاش کرد که تأخیر در تحویل پروژه معروف نئوم ابن سلمان را به فردی بی پروا و وحشی تبدیل کرد. تاخیر در موعد تکمیل این پروژه خشم ولیعهد عربستان را برانگیخته است.

در این گزارش آمده است که ده ها هزار کارگر مهاجر در ساخت پروژه نئوم فعالیت دارند که از کار فرار می نمایند و از استثمار تحمیل شده به وسیله مقامات سعودی رنج می برند.

محمد بن سلمان در حال و هوای خاصی زندگی می نماید که بر اساس آن، اولویت ها و شیوه برنامه ریزی را معین می نماید و به چالش های کشور اعم از بیکاری، فقر، نبود مسکن و خدمات، فساد دستگاه های دولتی و رنج مردم از ظلم و طغیان اهمیتی نمی دهد و روز های آینده بدتر هم خواهد شد.

تحلیل شخصیت بن سلمان از سال 2015 به بعد نشان می دهد که او تشنه قدرت و فاقد انسجام سیاسی و اجتماعی است. او با تبلیغات فراوان خود را به اسم نجات دهنده عربستان و سازنده نو این کشور معرفی کرد. ولیعهد سعودی بخش بزرگی از وعده های خود را اجرا ننموده و هزینه های زیادی را بر دوش ریاض گذاشته است و بدین ترتیب عربستان هر سال بیشتر از سال قبل با کسری بودجه روبرو می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تحلیل موسسه ویلسون از شخصیت دیکتاتوری محمد بن سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل موسسه ویلسون از شخصیت دیکتاتوری محمد بن سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید