بیل گیتس درباره بحرانی بدتر از کرونا هشدار داد

به گزارش وبلاگ دوست، بیل گیتس بنیان گذار شرکت عظیم مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین مردان جهان می گوید عدم دستیابی به انتشار خالص صفر کربن تا سال 2050 موجب یک موج مهاجرتی بدتر از بحران سوریه خواهد شد.

بیل گیتس درباره بحرانی بدتر از کرونا هشدار داد

بیل گیتس بنیان گذار مایکروسافت در پی بحران انرژی که این روزها گریبان گیر ایالت تگزاس در آمریکا شده است، به اطلاعاتی در این زمینه و موضوع انتشار کربن اشاره داشت.

وی که از ثروتمندترین افراد دنیا و در عین حال از بخشنده ترین آنها نیز هست، هشدار داد که اگر دنیا تا سال 2050 به عدم انتشار کربن نرسد، عواقب ناگواری در انتظارش خواهد بود.

گیتس در کتاب جدید خود به نام چگونه از یک فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم می گوید لازم است که دنیا برای جلوگیری از یک فاجعه طی 30 سال آینده 51 میلیارد تن انتشار فعلی کربن را به صفر برساند.

وی به کریس والاس مجری برنامه فاکس نیوز یکشنبه گفت که مهاجرتی که ما حاصل از جنگ داخلی سوریه شاهد آن بودیم، تا حدودی هم به شرایط اقلیمی مربوط بود. اما ما اگر تا سال 2050 انتشار کربن را به صفر نرسانیم، شاهد موج مهاجرتی جدیدی به میزان 10 برابر بیشتر از مهاجرت سوری ها خواهیم بود، زیرا مناطق استوایی غیرقابل زندگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما در طول تابستان قادر به کشاورزی یا بیرون رفتن نخواهیم بود. آتش سوزی های عظیم رخ خواهد داد و حتی کشاورزی در جنوب ایالات متحده به طرز چشمگیری افت می نماید.

گیتس در ادامه گفت که این رویداد، تلفات جانی به مراتب بیشتری نسبت به بدترین موج شیوع ویروس کرونا خواهد داشت.

وی گفت: بی ثباتی به طور کلی پنج برابر مرگ و میر بیشتری نسبت به اوج بیماری همه گیر کووید-19 به بار خواهد آورد که هر ساله نیز افزایش خواهد یافت.

گیتس درباره هدف گذاری سال 2030 برای رسیدن به عدم انتشار کربن گفت: این [هدف] کاملاً غیر واقع بینانه است و حداقل 30 سال طول می کشد تا به این مهم دست یابیم.

در حالی که گیتس متهم است که برخلاف مصاحبه در خصوص لزوم کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای، خودش در یک خانه عظیم زندگی می نماید و با هواپیمای شخصی پرواز می نماید که هر دو عامل انتشار کربن هستند، می گوید که سایر اقداماتش این ها را جبران می نماید.

وی می گوید: من با خرید سوخت پاک هواپیما و تأمین بودجه برای جذب کربن و تأمین اعتبار پروژه های مسکن ارزان قیمت برای استفاده از برق به جای گاز طبیعی، انتشار کربن توسط خود را جبران می کنم. وی همچنین خاطر نشان کرد که این کوشش ها چقدر گران بوده است و گفت که این هزینه ها باید کاهش یابد.

گیتس که یک کارآفرین متبحر است که ده ها هزار شغل ایجاد نموده و به نوعی ایالات متحده را به عنوان رهبر فناوری در سراسر دنیا معرفی نموده است، گفت که تغییر به سمت انرژی پاک، لازم است و این امر موجب رشد قابل توجه موقعیت های شغلی برای مهندسان می گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "بیل گیتس درباره بحرانی بدتر از کرونا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیل گیتس درباره بحرانی بدتر از کرونا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید