بررسی کتاب عربستان خوشبخت، راوی رازهای پنهان مسافران

به گزارش وبلاگ دوست، به مناسبت انتشار کتاب عربستان خوشبخت، نوشته ترکیلد هانسن، با ترجمه فرشید روهنده که از سوی نشر دادکین منتشر شده است، چهل و سومین نشست عصر شنبه های مجله بخارا به نقد و بررسی این کتاب اختصاص یافته است. این نشست با همکاری مؤسسه ایکوم در ساعت پنج بعدازظهر شنبه دهم تیرماه 1402 با حضور: کامیار عابدی، فرزانه ابراهیم زاده، فرشید روهنده، فاطمه علی اصغر، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی در کافه مانا برگزار می شود.

بررسی کتاب عربستان خوشبخت، راوی رازهای پنهان مسافران

در میانه های قرن هیجدهم برای نخستین بار پادشاهی دانمارک گروهی از دانشمندان و کاشفان را راهی مشرق زمین می کند. این گروه پرماجرا یک روز سرد زمستانی با کشتی به نام گرینلند راهی آب های خروشان می شوند تا سرزمین های دور ناشناخته را بشناسند. مقصد آن ها عربستان خوشبخت است. نامی که بر یمن گذاشته بودند. آن ها در مسیر رسیدن به مقصد رویایی شان یمن، مدتی در ترکیه و مصر می گذرانند.

در مصر در پی تورسینا می گردند و انجیل های کهن را جستجو می کنند. این سفر اما به همین خوبی وخوشی ها پیش نمی رود، آن ها در طول سفر چنان به ورطه ناشناخته ها کشانده می شوند که حتی در خواب هم نمی دیدند. نیبور یکی از این کاشفان است که از میان همه مسافران راهی ایران می شود. او به تخت جمشید می رود و شروع به رونویسی از کتیبه های آن می کند. در این راه بینایی اش را از دست می دهد اما دریچه خوانش کتیبه ها را به روی مردم جهان باز می کند.

کتاب عربستان خوشبخت، که برای نخستین بار در ایران ترجمه و منتشر می شود، راوی رازهای پنهان مسافران و فراز ونشیب های این سفر پرماجراست.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر شنبه دهم تیرماه 1402 در کافه مانا (به نشانی: بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک 6) برگزار می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "بررسی کتاب عربستان خوشبخت، راوی رازهای پنهان مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی کتاب عربستان خوشبخت، راوی رازهای پنهان مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید