بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر تعداد مقاصد پروازی

به گزارش وبلاگ دوست، بزرگ ترین ایرلاین های جهان

در صنعت هواپیمایی امروز ایرلاین ها کوشش می نمایند تعداد مسافر بیشتری را جابجا نمایند و خود را به عنوان یکی از بهترین ایرلاین های جهان به همه بشناسانند. بزرگ ترین ایرلاین های جهان از جنبه های مختلفی معین می گردد: تعداد جابجایی مسافر، تعداد ناوگان و تعداد کشورها مقاصد پروازی. قبلا راجع به دو مورد اول صحبت کردیم و بزرگ ترین ایرلاین های جهان را به شما معرفی کردیم. امروز اما می خواهیم شرکت های هواپیمایی را از نظر تعداد مقاصد پروازی با یکدیگر مقایسه کنیم و بزرگ ترین آن ها را به شما معرفی کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر تعداد مقاصد پروازی

رده بندی ایرلاین ها از نظر تعداد مقاصد پروازی

قبل از هرچیز باید بدانید که پی بردن به تعداد کشورهای مقصد هر ایرلاین کار چندان ساده ای نیست. زمانبندی پروازها دائما عوض می گردد و بعضی ایرلاین ها پروازهایی به مقاصد جزایر واقع در اقیانوس هم انجام می دهند. در حال حاضر 193 کشور در دنیا وجود دارد که 193 تای آن ها کشورهای عضو سازمان ملل هستند. هواپیمایی ترکیش ایرلاینز بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر تعداد مقاصد پروازی است و به 5 قاره جان پرواز انجام می دهد. در ادامه بقیه این فهرست را با هم مرور می کنیم و با بزرگ ترین ایرلاین های دنیا بیشتر آشنا می شویم.

1- ترکیش ایرلاینز | Turkish airlines

هواپیمایی ترکیش ایرلاینز شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور ترکیه است. این ایرلاین در سال 1933 تاسیس شده و در طول سال ها به مشهورترین ایرلاین ترکی و بزرگ ترین ایرلاین دنیا از نظر تعداد مقاصد پروازی و تعداد کشورها تبدیل شده است. تا سال 2015 ترکیش ایرلاینز به 119 کشور در سرتاسر دنیا پرواز انجام می دهد؛ این آمار در سال 2013 106 کشور بوده است.

2- لوفت هانزا | Lufthansa

لوفت هانزا یکی از قدیمی ترین ایرلاین ها و بزرگ ترین ایرلاین در آلمان محسوب می گردد. این ایرلاین همراه با شرکت های زیرمجموعه اش بزرگ ترین ایرلاین در اروپا از نظر تعداد ناوگان بوده است. لوفت هانزا تا سال 1994 شرکتی دولتی بود و پس از آن، خصوصی سازی شد. هواپیمایی لوفت هانزا در حال حاضر به بیش از 15 مقصد داخلی و 190 مقصد بین المللی در 83 کشور دنیا پرواز انجام می دهد و به این ترتیب، در رتبه دوم بزرگ ترین ایرلاین های دنیا قرار می گیرد.

3- ایر فرانس | Air France

ایرفرانس هم یکی دیگر از ایرلاین های مشهور دنیاست که در کشور فرانسه قرار گرفته است. این ایرلاین یکی از اعضای اصلی و بنیانگذار اتحاد شرکت های هواپیمایی اسکای تیم (SkyTeam) است و به بیش از 165 مقصد در 78 کشور دنیا پرواز انجام می دهد. به این ترتیب، ایرفرانس در رده سوم بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر تعداد مقاصد پروازی قرار می گیرد. شرکت هواپیمایی ایرفرانس در سال 1933 از تلفیق چند شرکت به وجود آمد و اولین پروازش را به مقصد آلمان و در جریان جنگ سرد انجام داد. ایرفرانس در پروازهای طولانی مدتش از هواپیماهای ایرباس و بوئینگ استفاده می نماید.

4- بریتیش ایرویز | British Airways

چهارمین ایرلاین در فهرست بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر تعداد مقاصد پروازی شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز است. این ایرلاین رکوردهای دیگری هم دارد و بزرگ ترین ایرلاین بریتانیا از نظر میزان ناوگان و دومین ایرلاین بزرگ از نظر جابجایی مسافر است. بعلاوه از نظر تعداد مقاصد پروازی در رده سوم اروپا قرار می گیرد. بریتیش ایرویز به 6 مقصد داخلی و 154 مقصد بین المللی در 78 کشور در 6 قاره مسکونی دنیا پرواز انجام می دهد. نکته جالب در خصوص بریتیش ایرویز این است که این ایرلاین در کنار ایرچاینا، کورین ایر و قطر ایرویز از معدود شرکت های هواپیمایی است که به 6 قاره دنیا پرواز انجام می دهد.

5- قطر ایرویز | Qatar Airways

ایرلاین اماراتی و مشهور قطر ایرویز که در سال های اخیر همیشه جزء برترین ایرلاین های دنیا بوده در رده پنجم بزرگ ترین ایرلاین های دنیا قرار می گیرد. مقر این ایرلاین در شهر دوحه امارات قرار گرفته است و به بیش از 150 مقصد در 73 کشور دنیا پرواز انجام می دهد. مقر اصلی قطر ایرویز در فرودگاه بین المللی حمد قرار گرفته است و پروازهای به مقصد آسیای مرکزی، آفریقا، اروپا، شرق دور، جنوب آسیا، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه انجام می دهد. قطر ایرویز از سال 2013 عضو اتحاد هواپیمایی وان ورلد (One World) به شمار می رود و به این ترتیب، اولین ایرلاین در حوزه خلیج فارس است که عضو یکی از سه اتحاد هواپیمایی بزرگ دنیا شده است.

6- دلتا ایرلاینز | Delta Airlines

این ایرلاین آمریکایی یکی از مهم ترین شرکت های هواپیمایی ایالات متحده است. مقر این ایرلاین در پررفت و آمدترین فرودگاه دنیا یعنی فرودگاه هارتسفیلد آتلانتا قرار گرفته است. دلتا ایرلاینز به بیش از 71 کشور دنیا پرواز انجام می دهد و از این حیث در رده ششم بزرگ ترین ایرلاین های دنیا قرار می گیرد.

7- امارات | Emirates

در این فهرست دو شرکت هواپیمایی از کشور امارات حضور دارند و هواپیمایی امارات در رتبه هفتم بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر مقاصد پروازی قرار می گیرد. این ایرلاین با یک کشور کمتر، به 70 کشور دنیا پرواز انجام می دهد و بعد از دلتا ایرلاینز قرار می گیرد. هواپیمایی امارات بزرگ ترین ایرلاین در خاورمیانه است و مقر اصلی فعالیت هایش را در فرودگاه بین المللی دبی قرار داده است.

8- هواپیمایی KLM

شرکت هواپیمایی کی ال ام هواپیمایی رسمی کشور هلند است. KLM یکی از قدیمی ترین ایرلاین های دنیاست و مقر اصلی فعالیت هایش در فرودگاه اسخیپول آمستردام قرار گرفته است. هواپیمایی کی ال ام در سال 1919 تاسیس شده و قدیمی ترین ایرلاین دنیا است که همچنان به فعالیتش ادامه می دهد. هواپیمایی کی ال ام با پروازهایی که به 66 کشور دنیا انجام می دهد در رتبه هشتم بزرگ ترین ایرلاین های دنیا قرار گرفته است.

اگر بخواهیم این فهرست را همچنان ادامه دهیم باید به هواپیمایی مصر Egyptair و هواپیمایی یونایتد ایرلاینز اشاره کنیم. هواپیمایی مصر هم مثل کی ال ام به 66 کشور دنیا پرواز انجام می دهد و در یک پله با این ایرلاین قرار می گیرد. یونایتد ایرلاینز هم با پروازهایی که به 60 کشور دنیا انجام می دهد در رتبه دهم فهرست بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر مقاصد پروازی قرار می گیرد.

منبع: worldatlas.com

منبع: الی گشت

به "بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر تعداد مقاصد پروازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین ایرلاین های دنیا از نظر تعداد مقاصد پروازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید