آموزش مهارت فرزندپروری به والدین همدانی

به گزارش وبلاگ دوست، خبرنگاران/همدان مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های مجازی مهارت تربیت فرزند ویژه والدین دارای فرزندان 7 تا 12 سال در حوزه پیشگیری های رشدمدار در استان همدان در شهریورماه سال جاری برگزار می گردد.

آموزش مهارت فرزندپروری به والدین همدانی

حسین عسگری بیان نمود: آموزش های به موقع مهارت های تربیت فرزند به خانواده ها می تواند نقش بزرگی در زندگی آنها ایفا نماید و در آینده آنها تأثیر بسزایی دارد چراکه ریشه بسیاری از بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی به نبود دانش کافی و اجتماعی نکردن بچه ها از سوی والدین بازمی گردد.

وی افزود: آموزش مهارت هایی مانند مراقبت از خود، مقابله با شرایط پرخطر و افزایش توانایی هایی روانی و اجتماعی به بچه ها 7 تا 12 سال از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه می تواند زمینه مواجهه با کشمکش های زندگی و مقابله با آسیب ها را در آنها افزایش داده و از بروز آسیب های اجتماعی آینده پیشگیری کند.

عسگری مطرح نمود: در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی با هدف ارتقاء و آموزش صحیح تربیتی فرزندان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزاری کارگاه های مجازی مهارت تربیت فرزند ویژه والدین دارای فرزندان 7 تا 12 سال در حوزه پیشگیری های رشدمدار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه نمود: در امسال با توجه به شیوع کروناویروس و عدم امکان برگزاری دوره های حضوری برای والدین دوره های آموزشی مجازی مهارت های ترمیمی توسط مدرسان آموزش دیده برای والدین بچه ها و نوجوانان برگزار می گردد تا با بهره گیری از این کارگاه ها فرآیند اقدامات ترمیمی و اصلاح گر بچه ها در معرض خطر فراهم گردد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: کارگاه های فوق به صورت مجازی در شهریورماه امسال برگزار خواهد شد و برگزاری چنین کارگاه هایی مهارت تربیت فرزند توسط والدین را افزایش داده و موجب حمایت همه جانبه از بچه ها و نوجوانان و از بین بردن عوامل خطر پیرامون بچه ها می گردد.

وی گفت: پیشگیری رشدمدار یکی از اشکال پیشگیری های غیرکیفری و از نوع پیشگیری های اجتماعی بوده و به دنبال بهبود پایدار توانایی های اجتماعی اطفالی است که خطر گرایش آنها به دنیای بزهکاری زیاد است.

به گزارش روابط عمومی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، عسگری یادآور شد: امیدواریم ارتقاء مهارت های تربیتی والدین بتواند موجبات احیاء شرایط تربیتی و تکامل فردی، اجتماعی و اخلاقی بچه ها را فراهم آورد، از این رو دوره 23 مهارت تربیتی یاری خواهد نمود توانمندی فرد بالندگی پیدا نموده و بچه ها مسئولیت پذیر و به خانواده و اجتماع متعهدتر شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آموزش مهارت فرزندپروری به والدین همدانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش مهارت فرزندپروری به والدین همدانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید