آبشار و غار شیپتون در یورکشایر انگلستان، عکس

به گزارش وبلاگ دوست، در سال های گذشته، میلیون ها نفر برای دیدن آبشار عجیبی که اشیا را به سنگ تبدیل می نماید، به یورکشایر در انگلستان سفر نموده اند. شهرت این آبشار به این دلیل است که هر شیئی که در زیر آن قرار بگیرد را بعد از مدتی تبدیل به سنگ می نماید. در اینجا می توانید انواع موجودات و اشیا را ببینید که به شکل کاملا سنگی از این آبشار آویزان شده اند. با ما همراه باشید تا با این آبشار عجیب آشنا شوید.

آبشار و غار شیپتون در یورکشایر انگلستان، عکس

این آبشار به همراه غار شیپتون مجموعه ای توریستی را در یورکشایر شمالی انگلستان تشکیل داده اند. دانشمندی که در سال 1538 به این منطقه سفر کرد از تاثیر آب این آبشار در درمان برخی از بیماری ها اطلاع داد. در آن موقع به دلیل خواص درمانی آب، این آبشار بازدید نمایندگان زیادی داشت. مردم معتقد بودند با خوردن آب از این آبشار و یا دوش دریافت در زیر آن، شفا پیدا می نمایند. اما تحقیقاتی که در اوایل 1600 میلادی روی آب این منطقه انجام شد، نشان داد که این آب حاوی میزان زیادی از مواد معدنی مضر برای بدن انسان است که تحت هیچ شرایطی نباید برای نوشیدن از آن استفاده بگردد.

در سال 1630، قسمتی از باغ که این آبشار در آن قرار داشت به فروش رسید و صاحب جدید آن با توجه به محبوبیت این آبشار تصمیم گرفت آن را به روی عموم باز کند. با وجود قدمت بالای این آبشار، در حدود کمتر از 150 سال پیش، دانشمندان پیروز شدند راز سنگ شدن اجسام در این آبشار را برملا نمایند. این موضوع به دلیل میزان بالای مواد معدنی در این آب است که باعث می گردد اجسام تحت واکنش با این مواد معدنی به سنگ تبدیل بشوند.

در حال حاضر بازدید نمایندگان می توانند اشیای زیادی را در این منظقه ببینند که در اثر واکنش با مواد معدنی موجود در آب این آبشار به سنگ تبدیل شده اند. محبوب ترین اشیای سنگی این آبشار، عروسک های خرسی هستند که به طور معمول فرآیند سنگ شدنشان بین 5 تا 7 ماه طول می کشد و می توانید آن ها را از مغازه های این منطقه بخرید.

منبع: گردشبان

به "آبشار و غار شیپتون در یورکشایر انگلستان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار و غار شیپتون در یورکشایر انگلستان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید