10مکانی که باید قبل از مرگ به آن ها سفر کنیم

به گزارش وبلاگ دوست، مکان هایی که قبل از مرگ باید دید

زندگی سرشار از رمز و رازهایی است که با سفر کردن می توان به زوایای مختلف آن پی برد. از قدیم گفته اند که بسیار سفر باید تا پخته شود خامی؛ به همین دلیل سفر دریچه ای برای ورود به شگفتی های خلقت و زیبایی دنیا اطراف است. با مشاهده فرهنگ ، تاریخ و رفتارهای اجتماعی هر منطقه می توان به قطره بودن خود در مقابل این دریای بی سرانجام پی برد. در واقع هرچقدر بیشتر سفر کنیم از بزرگنمایی دردها و رنج هایمان دوری می کنیم. چرا که می فهمیم در این دنیا تنها نیستیم و باعث می شود از تجربه های دیگران استفاده کنیم. پس خبرنگاران به شما پیشنهاد می کند با مکان هایی که قبل از مرگ باید دید، آشنا شوید.

10مکانی که باید قبل از مرگ به آن ها سفر کنیم

رم، ایتالیا

گردشگران از سراسر دنیا به خوبی می دانند که رم ماهیت رویاگونه و معمایی دارد. آنچه در این شهر قدرت امپراتوری روم باستان را تداعی می کند، هنر، فرهنگ و ویرانه های تاریخی آن است. رم ترکیب کاملی از معماری مدرن و باستان است. اگر می خواهید در زمان سفر کنید، در خیابان های رم قدم بزنید. اگر از راه رفتن خسته شده اید، غذای اصیل ایتالیایی ها (پاستا) را از دست ندهید.

واتیکان

شهر واتیکان را مرکز مسحیت می دانند و برخلاف تصور عموم شهری مذهبی و کسل کننده نیست. فضای پر جنب و جوش شهر، برای گردشگران بسیار مجذوب کننده و پر از شگفتی است. از موزه های زیبا گرفته تا کلیساهای باشکوه، واتیکان را به بهشتی برای دوستداران تاریخ و معماری تبدیل کرده است.

واتیکان 14 کیلومتر طول دارد و از هنرهای عجیب و غریب، مجسمه ها و آثار گرانبها تشکیل شده است. ساختمان های واتیکان سقف های زیبایی دارند که با نقاشی ها و معماری های نفیس طراحی شده اند. باید بدانید که کافه های واتیکان به دلیل پیتزاهای خوشمزه، سالاد و ساندویچ هایشان بسیار محبوب هستند.

سیدنی، استرالیا

خانه با شکوه اپرا و پل بندرگاه سیدنی تنها مجذوب کنندهیت های این شهر استرالیایی نیستند. این منطقه دارای آب و هوای معتدل و گرم است. سواحل باشکوه سیدنی هرگز برای شما تکراری نخواهد شد. گالری هنری نیو ساوت ولز و موزه هنرهای معاصر دو مقصد محبوب برای دوستداران هنر هستند. در حالی که علاقه مندان به موسیقی می توانند در خانه اپرا از کنسرت های رایگان بهره مند شوند.

سنگاپور

جستجو و سفر را در تمیزترین شهر آسیایی از دست ندهید. سنگاپور، این جزیره مدرن هرگونه امکانات راحتی و لوکسی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. چشم اندازهای بی نظیر سنگاپور آن را تبدیل به شهری دیدنی کرده است. دیدنی هایی مانند درختان بزرگ نورانی، جنگل ابرها و آبنماهای موزیکال می تواند چشمان هر گردشگری را به خود خیره کند.

لندن، انگلیس

در عتیقه و تاریخی بودن شهر لندن هیچ شکی نیست. شهری بارانی که مجموعه ای از فرهنگ و تاریخ را در دل خود جای داده است. از کاخ واکینگهام تا کلیسای ابی وست مینستر می توان شکوه خاندان سلطنتی و دوران تاریخ این شهر را نظاره کرد. اگر علاقه مند به هنر هستید، مرکز تئاتر وست اند و بازار محلی پوتوبلو می تواند برای شما سرگرم کننده باشد. برای گذراندن تفریحات از رودخانه تایمز عبور کنید و محو زیبایی های شهر شوید.

پورتو، پرتغال

شهر ساحلی پورتو تمام عناصری که یک مقصد عالی برای سفر نیاز دارد را در درون خود جای داده است. سواحل زیبا، شب های شلوغ و امکانات گردشگری فوق العاده پورتو آن را به مکانی مناسب برای سفر تبدیل کرده است. شهر ساحلی پورتو با معماری کاریزماتیکی که دارد، به نام شهر پل ها شناخته می شود.

پورتو پل های آهنی بسیاری دارد، از جمله پل طراحی شده از طریق یکی از شاگردان گوستاو ایفل، مردی که برج ایفل را طراحی کرده است. این شهر برای دوستداران موسیقی سرشار از لذت است. چرا که در گوشه و کنار شهر موسیقی های زنده در جریان است.

باگان، میانمار

باگان به دلیل وجود بیش از 2000 معبد بودایی، محبوبیت بسیاری میان گردشگران دارد. بیشتر این معابد از طریق یونسکو در حال بازسازی هستند. اگر در پی کشف و مشاهده فرهنگ غنی آسیایی هستید، از شهر باگان غافل نشوید. این آثار باستانی همچنین به دلیل داشتن چشم اندازهای دیدنی در هنگام طلوع و غروب خورشید محبوبیت زیادی دارند. باگان بهشت غذاهایی است که می توانند عجیب ترین طعم ها را در فکر گردشگران ثبت کنند. این غذاهای خوشمزه شامل تالی تپلی نپال، کاری شگفت انگیز، ماهی با کاری سبز چیلی و موی تبتی است.

بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

پاریس، فرانسه

پاریس را شهر عشق و هنر می دانند؛ چرا که این شهر مملو از اماکن تاریخی، با حال و هوایی شاعرانه است. مکان هایی مانند طاق پیروزی، شاتو ورسای برج ایفل و غذاهای لذیذ آن تجربه سفر هر گردشگری را فراموش نشدنی می کند. اگر می خواهید در فضایی جادویی قدم بزنید، سنگفرش های پاریس منتظر شما هستند. اگر دوستدار هنر و تاریخ هستید، موزه لوور می تواند تونل زمانی باشد که سفر در تاریخ را با آن شروع کنید. روزهای بارانی پاریس به همراه کافه های کلاسیک اش هر مسافری را ساعت ها مجذوب خود می کند.

نیوزلند

اگر مشتاق دیدن چشم اندازهای طبیعی هستید، نیوزلند شهری خاص برای شما خواهد بود. شنای نهنگ ها، آبشارهای بکر و چمنزارهای سرسبز از جمله شگفتی هایی است که در سفر خود در این کشور با آن روبرو خواهید شد. فیلم ارباب حلقه ها در این کشور فیلمبرداری شده است. به خوبی می توان طبیعت بکر و بینظیر نیوزلند را در این فیلم دید.

آمستردام، هلند

آمستردام مجموعه ای از جاذبه های دیدنی مانند موزه ها، گالری های هنری و کافه های کلاسیک در دل خود جای داده است. این شهر با صدها کانال به هم متصل شده است که در میان عموم مردم، به نام شهر شناور شناخته می شود. آمستردام را می توان با دوچرخه یا کشتی دریایی جستجو کرد. برای دوستداران هنر، موزه ون گوگ راهی شگفت انگیز برای نگاهی به زندگی و دوران این هنرمند مشهور خواهد بود. اگر می خواهید آثار وحشتناک جنگ های دنیای در اروپا را مشاهده کنید، بازدید خانه آنه فرانک را از دست ندهید.

شهرهای دیدنی انتها ندارند

در این مقاله تنها تعدادی از مکان هایی که قبل از مرگ باید دید را به شما معرفی کردیم. اما شهرهای مجذوب کننده بسیاری در دنیا وجود دارد که در این لیست آورده نشده است. شهرهایی مانند مسقط، چک، پراگ، بارسلون، دوحه، کامبوج، کوبا، مکزیک،بحرین، قزاقستان، آذربایجان، مالدیو و وهم هم از جمله مکان هایی هستند که باید قبل از مرگ آنها را دید. برخی از این شهرها جزو امن ترین کشورهای دنیا در سال 2021 هم هستند.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی

به "10مکانی که باید قبل از مرگ به آن ها سفر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10مکانی که باید قبل از مرگ به آن ها سفر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید