4 راهکار برای اینکه در مدرسه دوست های خوب پیدا کنید

به گزارش وبلاگ دوست، رفتن به یک مدرسه نو، فرصت خوبی برای شروع دوباره و ملاقات با آدم های نو است. با این وجود وقتی به تازگی به مدرسه دیگری رفته اید و هیچکس را نمی شناسید، ممکن است شرایط برایتان کمی ترسناک باشد. در این مقاله درباره پیدا کردن دوست در مدرسه ی نو صحبت می کنیم.

4 راهکار برای اینکه در مدرسه دوست های خوب پیدا کنید

به سراغ آدم های تازه بروید

برای برخی از افراد، چت کردن با کسی که هرگز او را ندیده اند، به میزان نفس کشیدن طبیعی و آسان است؛ اما برای برخی دیگر می تواند پیچیده تر باشد. ارتباط با آدم های تازه و شروع گفت وگو، اولین قدم برای دوست یابی است، و پس از این مرحله، همه چیز آسان تر می شود. در اینجا چند پیشنهاد برای شکستن یخ آدم ها در اولین گفت وگو نوشته ایم:

  • خودتان را با لبخند! به کسی که در کلاس کنارش می نشینید، معرفی کنید.
  • بپرسید که آیا می توانید زنگ تفریح های خود را با او یا گروه دوستانش بگذرانید یا خیر.
  • وقتی برای اولین بار با کسی صحبت می کنید، از او تعریف کنید همه شنیدن جملات خوشایند و مورد تحسین قرار گرفتن را دوست دارند. این تعریف می تواند از ظاهر آن ها باشد، یا نظری که در یکی از کلاس ها داده اند.
  • از هم کلاس های خود درباره معلم و شیوه تدریس او بپرسید.
  • دربار ه کارهایی که انجام می دهند، با آن ها صحبت کنید، مانند کتابی که می خوانند یا موسیقی ای که به آن گوش می دهند.

برقراری ارتباط با دیگران ممکن است به زمان و تمرین نیاز داشته باشد. البته که همه با روی خوش از شما استقبال نمی کنند و پذیرای دوستی نیستند. چیزی که اهمیت دارد، این است که از این موضوع، برداشت شخصی نکنید. قرار نیست همه افرادی که با آن ها ارتباط برقرار می کنید، به دوستان شما تبدیل شوند. ممکن است آن ها خجالتی باشند، تمایلی به پیدا کردن دوست تازه نداشته باشند و یا به سادگی نتوانید با همدیگر ارتباط برقرار کنید.

اما هر چقدر که شما بیشتر از لاک خود بیرون بیایید و به سمت آدم های تازهی بروید، این کار برایتان آسان تر می شود و شانس بیشتری برای آشنا شدن با کسانی که در آینده دوستان صمیمی شما خواهند شد، پیدا می کنید.

سوالات باز بپرسید و فعالانه گوش دهید

یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن دوست تازه و شناخت افراد این است که مکالمه را به سمتی ببریم که درباره خودشان صحبت کنند. سوالات باز راه بسیار خوبی برای ترغیب دیگران به صحبت کردن هستند. این کار نه تنها فشار به تنهایی صحبت کردن و سوال پرسیدن را کم می کند، که منجر به مکالمه بسیار مجذوب کننده تری از سوالات بسته یا همان بله و خیر می شود. برای مثال، به جای این که بگویید پس حتما به ادبیات علاقه داری؟، بپرسید چه چیزی باعث شد که امسال ادبیات را انتخاب کنی؟.

از قلم نیاندازید که گوش دادن به جواب های آن ها، به میزان پرسیدن سوال ها مهم است. آدم ها زمانی که احساس می کنند حرف هایشان شنیده می شود، از مکالمه بیشتر لذت می برند. اگر واقعا به حرف هایشان گوش دهید، می توانید سوال ها و نظرات بیشتری را مطرح کنید و این جاست یک گفتگوی واقعی شروع می شود.

به تیم ورزشی یا گروه هایی که به آن علاقه دارید، بپیوندید

یکی از بهترین راه ها برای آشنا شدن با افرادی که علاقه های مشترکی با شما دارند، این است که مکان ملاقات با آن ها را پیدا کنید. برای این کار می توانید سراغ تیم های ورزشی یا فرهنگی در مدرسه بروید. اگر در مدرسه قدیمی تان عضو گروهی بوده اید، پیدا کردن تیم های مشابه برایتان آسان تر است. با این حال، اگر در هیچ گروهی عضو نبوده اید، باید فعالانه در پی گروه مورد علاقه خود بگردید. اگر تیم مورد نظرتان را پیدا نکردید، سمت چیزی بروید که بیشترین شباهت را به آن دارد. همچنین می توانید در این باره با معلم ها و کادر اجرایی مدرسه نیز صحبت کنید، تا شما را راهنمایی کنند.

زمان بیشتری را با دوستان تازهتان بگذرانید

تلاش برای پیدا کردن دوست تازه در همان جلسه اول به سرانجام نمی رسد. این که برای حفظ ارتباط خود با آن ها تلاش کنید نیز، به میزان دوست یابی مهم است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که پیدا کردن دوست همیشه یک فعالیتی سخت باقی می ماند؟

شاید این کار در ابتدا سخت به نظر برسد و نیاز به تلاش زیادی داشته باشد، به خصوص اگر در مدرسه تازهی باشید که همه دانش آموزان از قبل همدیگر را می شناسند. خبر خوب این است که اگر به تلاش کردن ادامه دهید، به زودی دوستان خوبی پیدا می کنید، به طوری که این سعی و تلاش اولیه را فراموش خواهید کرد.

وقتی که با کسانی آشنا شدید که واقعا از معاشرت با آن ها لذت می برید، مطمئن شوید که برای ادامه این دوستی قدم برمی دارید. برای مثال، می توانید مسیر رفت وآمدتان به مدرسه را با هم هماهنگ کنید، زنگ های تفریح را کنار یکدیگر بگذرانید یا به سادگی، به گفت وگو با افرادی که در کنار شما نشسته اند، ادامه دهید.

وقتی که احساس کردید با آن ها وارد رابطه دوستی واقعی شده اید، می توانید در بیرون از مدرسه نیز دوستانتان را ملاقات کنید. برای شروع می توانید چیزهای کوچکی را مانند خوردن میان وعده بعد از مدرسه، امتحان کنید. حالا باید ببینید که در بیرون از محیط تحصیلی نیز، از معاشرت با آن ها لذت می برید یا نه. اگر جواب شما مثبت است، می توانید کارهای بیشتری را با هم انجام دهید، مانند دیدن فیلم یا ورزش کردن.

امیدوارم از وقت گذراندن با دوستان تازهتان لذت ببرید.

منبع: unifrog

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 راهکار برای اینکه در مدرسه دوست های خوب پیدا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 راهکار برای اینکه در مدرسه دوست های خوب پیدا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید