کشف سردترین کوتوله قهوه ای

به گزارش وبلاگ دوست، این ستاره به عنوان یک کوتوله قهوه ای* طبقه بندی می گردد به این معنی که برای آن که یک ستاره معمولی باشد بسیار کوچک و برای آن که یک سیاره باشد بسیار بزرگ است. یافته های مرتبط با این کشف در تاریخ 17 جولای در نشریه تخصصی نجوم Astrophysical Journal Letters چاپ شده اند.

کشف سردترین کوتوله قهوه ای

به گزارش وبلاگ دوست به نقل از سان، محققان خاطرنشان کردند که دمای WISE J0623، 420 درجه سانتی گراد ثبت شده که به سختی گرم تر از یک تنور برای درست کردن پیتزاست. این تیم پژوهشی کوتوله فوق خنک با حرکت مناسب را به وسیله تلسکوپ رادیویی SKA Pathfinder استرالیایی شناسایی کردند. این تلکسوپ در رصدخانه رادیویی نجومی در غرب استراالیا واقع شده است و دارای 36 آنتن می باشد که هر یک قطری 1188 سانتی متری دارند.

به طور معمول تشخیص کوتوله های قهوه ای در فضا به علت میزان آن ها و این واقعیت که چندان روشن نیستند کار دشواری می باشد. نویسندگان مقاله مرتبط با این پژوهش نوشته اند: این کوتوله های قهوه ای سرد نمی توانند سطوح فعالیت جوی را که باعث انتشار رادیویی در ستارگان داغ تر می گردد حفظ نمایند و یافتن ستاره هایی مانند WISE J0623 را برای ستاره شناسان رادیویی دشوارتر می سازد.

با این وجود، این محققان با استفاده از میدان مغناطیسی آن ستاره توانستند آن را به وسیله تشعشات رادیویی کشف نمایند. گسیل های رادیوئی نتیجه افزایش سرعت الکترون ها و تعامل با گاز مغناطیسی اطراف ستاره است. نویسندگان آن مقاله افزوده اند: با وجود آن که این ستاره کوتوله تقریبا به میزان مشتری است میدان مغناطیسی بسیار قوی تر از خورشیدمان دارد. WISE JO623 تنها یکی از معدود کوتوله های فوق سرد شناخته شده است که انفجار های رادیویی مکرر فراوری می نمایند.

اکنون محققان می توانند از یافته های نو برای آگاهی از جو و میدان مغناطیسی ستاره ها استفاده نمایند. محققان می گویند که انتشار رادیویی در نهایت می تواند در خصوص ظرفیت بالقوه حیات برای بقا در هر سیاره ای که به دور آن می چرخد اطلاعات بیش تری در اختیارمان قرار دهد.

* کوتوله های قهوه ای ستارگان کوچکی هستند که هنگام تشکیل شدن مرکزشان به میزان کافی داغ نمی شوند تا فرایند ذوب یا همجوشی هسته ای در آن ها به وجود آید. به عبارت دیگر، آن ها به خورشید های نورانی و گرم تبدیل نمی شوند بلکه بلافاصله پس از تشکیل سرد می شوند و نوری از خود نمی تابانند به گونه ای که به سختی دیده می شوند.

منبع: فرارو

به "کشف سردترین کوتوله قهوه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سردترین کوتوله قهوه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید