پیشرفت برنامه سیپا، در حفاظت، احیا و بهره برداری پایدار تالاب های چغاخور و گندمان

به گزارش وبلاگ دوست، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت های اجرای برنامه ظرفیت سازی و آگاهی رسانی (سیپا) گفت: این برنامه در حفاظت، احیا و بهره برداری پایدار تالاب های چغاخور و گندمان پیروز بوده است.

پیشرفت برنامه سیپا، در حفاظت، احیا و بهره برداری پایدار تالاب های چغاخور و گندمان

سعید یوسف پور گفت: تدوین و اجرای برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی تالاب های استان (سیپا CEPA)، با هدف اجرایی کردن توصیه کنوانسیون رامسر مبنی برای حفاظت و بهره برداری خردمندانه و پایدار از تالاب ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: پایین بودن سطح آگاهی گروه های مختلف جامعه از کارکرد های تالاب ها، می تواند تأثیرات بسیاری زیادی بر تخریب آن ها داشته باشد و اجرای این برنامه که با مشارکت همه ذی نفعان و جوامع محلی و افراد ذی نفوذ تدوین شده است می تواند نقش مهمی در ارتقاء آگاهی و فرهنگ سازی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

یوسف پور توضیح داد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای مخاطبان مختلف با هدف معرفی تالاب و ارزش های آن، تهیه پویانمایی با موضوع تالاب، طراحی برنامه گوشی های هوشمند با موضوع تالاب، تهیه تقویم رومیزی بومی تالاب، تهیه و به روزرسانی تابلو های آگاهی رسان و … از جمله فعالیت های اجرایی این برنامه در تالاب های استان تا به امروز بوده است.

وبلاگ دوست چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیشرفت برنامه سیپا، در حفاظت، احیا و بهره برداری پایدار تالاب های چغاخور و گندمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت برنامه سیپا، در حفاظت، احیا و بهره برداری پایدار تالاب های چغاخور و گندمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید