همه رهبران قدرتمند جهان این شیوه تفکر مشترک را دارند - بر اساس آنالیز یک روان شناس استنفورد

به گزارش وبلاگ دوست، در زمان های عادی و وقت هایی که همه چیز خوب است؛ شاید قدرت مقداری مشمئزکننده باشد و زیاد تحسین نگردد. چون باعث دریافت امتیازهای غیر مستقیم، کمی زورگویی به مردم و کارمندان و فاصله گذاری با دیگران می گردد. افراد قدرتمند در این زمان ها زیاد محبوب نیستند.

همه رهبران قدرتمند جهان این شیوه تفکر مشترک را دارند - بر اساس آنالیز یک روان شناس استنفورد

اما هنگامی که یک بحران پیش می آید؛ قدرت است که نقش پررنگ و مثبت خود را بازی نموده و اهمیت خود را یادآوری می نماید. مانند وقتی که یک ویروس کل کره زمین را فرا می گیرد؛ یک بحران اقتصادی دامن گیر شرکتی می گردد یا چالشی عظیم برای یک شهر و منطقه پیش آمده و مردم باید با هم متحد و یک دل شوند.

در این مواقع است که ارزش لیدرها و رهبران قدرتمند، شایسه و دلسوز مشخص می گردد و قدرت او می تواند باعث همدلی و همکاری همه با هم گردد.

اگر یک لیدر احساس ترس، عدم اطمینان و ناامیدی کند یا اینکه سبک زندگی شخصی داشته باشد که برخلاف همگرایی و همکاری دسته جمعی مردم است؛ چه باید کرد و چگونه می تواند این قدرت منفی را به نیرویی مثبت تبدیل کرد.

دبورا گرونفلد (Deborah Gruenfeld)، روان شناس دانشگاه استنفورد و نویسنده کتاب جدید Acting With Power یک ترفند ساده و اساسی در این زمینه دارد:

همانند یک بازیگر تئاتر فکر کنید

وقتی می گویند شما فرد قدرتمندی هستید؛ منظورشان احساس شما نیست بلکه احساس دیگران نسبت به شما است.

به همین دلیل است که وقتی می خواهید مدیر، لیدر و رهبری قدرتمند باشید؛ نباید روی خود بلکه باید روی دیگران تمرکز کنید.

این روشی است که بازیگران تئاتر در صحنه استفاده می نمایند. آن ها برای ساختن یک شخصیت قدرتمند و کاریزماتیک، روی طرف مقابل خود در صحنه تمرکز می نمایند و نه روی مخاطبان!

چیزهای زیادی در زندگی وجود دارند که قابل کنترل نیستند؛ اما با نظم و تمرین می توان بعضی از آن ها را کنترل کرد. وقتی تمرکز و توجه به یک مورد آن ها معطوف گردد؛ قدرت همان جا خودش را نشان می دهد.

بسیاری از افراد پیروز و رهبران تجاری قدرتمند دنیا از این ترفند موثر استفاده می نمایند و کارها را پیش می برند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "همه رهبران قدرتمند جهان این شیوه تفکر مشترک را دارند - بر اساس آنالیز یک روان شناس استنفورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه رهبران قدرتمند جهان این شیوه تفکر مشترک را دارند - بر اساس آنالیز یک روان شناس استنفورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید