میانگین سرعت اینترنت استارلینک به 150 مگابیت بر ثانیه رسید

به گزارش وبلاگ دوست، ابزار نو سرویس ، میانگین سرعت کاربران در نقاط مختلف را نشان می دهد.

میانگین سرعت اینترنت استارلینک به 150 مگابیت بر ثانیه رسید

براساس گزارش این ابزار، میانگین سرعت اینترنت استارلینک از 150 مگابیت بر ثانیه عبور کرده است که نشان دهنده پایداری و توسعه پوشش دهی و افزایش کیفیت لینک های ارتباطی است.

ابزار Starlink Statuspage می گوید کاربران مقیم اتحادیه اروپا با داشتن میانگین سرعت 176 مگابیت و سقف و کف سرعت 422 و 2.2 مگابیت، نسبت به کاربران امریکا سرعت اینترنت بهتری دارند.

میانگین تاخیر (Latency) کاربران اروپایی 33.4 میلی ثانیه ثبت شده که باز نسبت به تاخیر 51 میلی ثانیه ای امریکایی ها شرایط بهتری دارد. بالاترین تاخیر ثبت شده برای کاربران آمریکا 985 میلی ثانیه بوده، اما کاربران اروپایی در بدترین شرایط یک سوم این تاخیر معادل 365 میلی ثانیه را تجربه کرده اند.

پایین ترین تاخیر در میان کاربران اتحادیه اروپا 18 میلی ثانیه است ولی کاربران امریکایی تاخیر 11 میلی ثانیه ای هم ثبت کردند. تاخیر به زمانی گفته می شود که طول می کشد تا یک بسته داده از سرورها به دست کاربر برسد و از سمت او به شبکه برشود.

افزایش کیفیت و سرعت با پرتاب ماهواره های بیشتر

فعلا ابزار Starlink Statuspage تقسیم بندی جغرافیایی خود را به سه ناحیه کاربران اروپا، امریکا و جهان محدود کرده است. در این ابزار می توان نمودارهایی درباره شرایط سرعت دانلود استارلینک در کشورهای امریکا، بریتانیا، دانمارک، استرالیا، فرانسه و هلند مشاهده کرد.

این نمودارها سرعت دانلود را در سه ماه اخیر نشان می دهند. در این بازه زمانی استرالیا بالاترین سرعت دانلود جهانی را داشته است. البته این کشور نسبت به آمریکا و اروپا کاربران بسیار کمتری دارد و بخشی از علت این سرعت بالا می تواند مربوط به همین موضوع باشد. از سوی دیگر، کاربران بریتانیایی پایین ترین سرعت دانلود را گزارش کرده اند.

، بنیان گذار شرکت اسپیس ایکس که مالک سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک است؛ پیش بینی کرده بود تا پایان سال 2021، میانگین سرعت استارلینک به 300 مگابیت و تاخیر آن زیر 20 میلی ثانیه باشد.

فعلا استارلینک فقط یک سوم ماهواره های خود را به فضا فرستاده است و هر ماه چندین دسته ماهواره تازه به فضا پرتاب می شوند تا همین طور کیفیت، سرعت و پایداری شبکه بهتر شود و کاربران بیشتری به این سرویس اینترنت ماهواره ای وصل شوند.

شروع سرویس اینترنت استارلینک با سرعت زیر 50 مگابیت بر ثانیه بود ولی در همین یک سال، پیروز شده آن را به میانگین بالای 150 مگابیت برساند.

منبع: شبکه چی

به "میانگین سرعت اینترنت استارلینک به 150 مگابیت بر ثانیه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین سرعت اینترنت استارلینک به 150 مگابیت بر ثانیه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید