محققان بریتانیایی از انجام آزمایش بر روی یک فناوری خبر داده اند که سطح قند خون را می خواند و از الگوریتمی برای معین مقدار انسولین مورد احتیاج استفاده می نماید.

به گزارش وبلاگ دوست، ایسنا به نقل از اسکای نوشته است: صدها بزرگسال و کودک مبتلا به دیابت نوع یک در حال آزمایش لوزالمعده مصنوعی برای نظارت بر سطح انسولین خود هستند.

محققان بریتانیایی از انجام آزمایش بر روی یک فناوری خبر داده اند که سطح قند خون را می خواند و از الگوریتمی برای معین مقدار انسولین مورد احتیاج استفاده می نماید.

این دستگاه که یک سیستم حلقه بسته ترکیبی است، سطح قند خون را می خواند و از الگوریتمی برای معین اندازه انسولینی که باید تجویز گردد، استفاده می نماید.

این آزمایش در بیش از 30 مرکز دیابت سرویس ملی سلامت سراسر انگلستان در حال اجرا است و تا به امروز 875 نفر برای آزمایش آن ثبت نام نموده اند.

این اولین مطالعه در نوع خود در دنیا است و این دستگاه به زودی برای استفاده به وسیله سرویس ملی سلامت در دسترس خواهد بود.

پروفسور پارتا کار، مشاور تخصصی دیابت سرویس ملی سلامت، گفت: با یاری این دستگاه افراد مبتلا به دیابت نوع یک می توانند بدون نگرانی در خصوص سطح گلوکز یا دارو به زندگی خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: آنالیز ارتباط احتمالی بین کرونا و دیابت

دانشمندان می گویند این دستگاه می تواند آزمایش گرفتن خون از انگشت را حذف کند و از حملات هیپوگلیسمی و هیپرگلیسمی جلوگیری کند که این امر می تواند به ویژه برای بچه ها مفید باشد؛ چراکه تخمین زده می گردد که تنها یک سوم از جوانان مبتلا به دیابت نوع یک کنترل خوبی بر سطح گلوکز خون خود دارند.

مدیریت کالری دریافتی می تواند به بهبود دیابت نوع 2 منجر گردد

در همین حال، تحقیقات تازه نشان داده است که حتی افراد لاغر نیز می توانند با مدیریت کالری دریافتی خود، از دیابت نوع 2 بهبود پیدا نمایند.

چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد، اما 10 درصد از مبتلایان BMI پایین دارند که به آستانه چاقی نمی رسد.

آزمایشی که به وسیله پروفسور روی تیلور از دانشگاه نیوکاسل انجام شد، نشان داد که 70 درصد از شرکت نمایندگان با BMI پایین به لطف کاهش وزن و پیروی از یک رژیم غذایی، دیابت نوع 2 آنها بهتر شده است.

منبع: خبرکانادا

به "محققان بریتانیایی از انجام آزمایش بر روی یک فناوری خبر داده اند که سطح قند خون را می خواند و از الگوریتمی برای معین مقدار انسولین مورد احتیاج استفاده می نماید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان بریتانیایی از انجام آزمایش بر روی یک فناوری خبر داده اند که سطح قند خون را می خواند و از الگوریتمی برای معین مقدار انسولین مورد احتیاج استفاده می نماید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید