مؤلف کتاب خواندنی بنویس در شیراز نمایشگاه هنری برپا کرد

به گزارش وبلاگ دوست، کسری کرکزی خوشنویس و هنرمند نقاشی خط در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در شیراز، درباره این نمایشگاه، گفت: این سومین نمایشگاه فردی است که در شیراز برگزار می کنم.

مؤلف کتاب خواندنی بنویس در شیراز نمایشگاه هنری برپا کرد

این هنرمند که پیشتر نمایشگاه های انفرادی در تالار وحدت تهران و مینسک بلاروس برگزار نموده ، افزود: 11 کار در این نمایشگاه ارائه شده که با تکنیک نقاشی خط و نقش برجسته است.

تحصیلات این هنرمند بهداشت حرفه ای است اما دوره استادی خطاطی انجمن خوشنویسان ایران را طی می نماید. کسری کرکزی مدیر انجمن خوشنویسان تهران واحد فرمانیه و استاد برجسته خط نستعلیق است.

کرکزی دستی هم در تالیف دارد درخصوص کتابی که نوشته است، گفت: کتاب آموزشی خواندنی بنویس از سال 96 پرفروش ترین کتاب در این زمینه است.

به گفته این هنرمند، کتاب خواندنی بنویس برای آموزش خط خوشنویسی با استفاده از روش نوین است. خواندنی بنویس یکی از عوامل مؤثر در موفقیت درسی و تحصیلی دانش آموزان دوره مختلف است و نقش مهمی در ساخت ذائقه زیباشناختی و هنری آن ها دارد.

وی با بیان اینکه با مجموعه کتاب های خواندنی بنویس به صورت خودآموز به بچه ها خوش خط نوشتن را آموزش داده می گردد، افزود: مبنای آموزشی این مجموعه روش الگوبرداری و کاربرد صحیح خط تحریری است، اجرای حروف و اتصالات مطابق با اصول و قواعد نستعلیق اجرا شده است و از اجرای انحنای موجود در خط شکسته پرهیز شده است.

کرکزی ادامه داد: زیبانویسی حروف، هنری است که هم آرامش روح را به همراه دارد هم میراثی ماندگار برایمان برجا می گذارد. نشر خواندنی با همیاری مدرسین انجمن خوشنویسان مجموعه ای برای آموزش خوشنویسی تحریری تهیه دیده است که بی شک یکی از مؤثرترین راه ها در آموزش خوشنویسی برای مقطع مختلف است.

به گفته او، کتاب خواندنی بنویس در 84 صفحه گردآوری شده و به وسیله انتشارات خواندنی به چاپ رسیده و هشتاد هزار نسخه از آن تا به امروز فروخته شده است.

کرکزی که سال گذشته جوان برتر در زمینه خوشنویسی معرفی شده است، از ثبت ملی نوانگار اطلاع داد و درباره آن گفت: نوانگار ترکیب هماهنگ موسیقی و خوشنویسی به نوعی که در کشش ها و مقدار یک هماهنگی بین خط و آوا ایجاد می گردد، است.

وی با اشاره به اینکه ثبت ملی این کار سال 96 انجام شد، افزود: به واسطه نوانگار؛ اولین پرفورمنس نقاشی خط با محمد معتمدی اجرا شد.

به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه نقاشی خط سبوی راز با آثاری کسری کرکزی آدینه 15 اردیبهشت جاری در نگارخانه سروناز شروع بکار کرد و این رویداد هنری به مدت یک هفته ادامه دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مؤلف کتاب خواندنی بنویس در شیراز نمایشگاه هنری برپا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مؤلف کتاب خواندنی بنویس در شیراز نمایشگاه هنری برپا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید