فعالیت دوباره بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری اصفهان

به گزارش وبلاگ دوست، فریدون اله کمک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شیوع موج سوم بیماری کرونا در منطقه فلات مرکزی ایران، بیش از 500 بنا تاریخی و جاذبه گردشگری تحت نظارت این اداره کل براساس مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا از ابتدا آذرماه امسال تعطیل شده بود.

فعالیت دوباره بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری اصفهان

او اضافه نمود: با توجه به سیر نزولی کرونا و تبدیل شرایط استان اصفهان از قرمز به نارنجی و سپس زرد، براساس مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا، تمامی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری تحت نظارت این اداره کل بازگشایی شد.

اله کمک با اشاره به نحوه بازدید از این مجموعه ها تاکید نمود: براساس دستورالعمل های بهداشتی صادره از ستاد مبارزه با بیماری کرونا و همچنین مصوبات صادره از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضمن استقرار دستگاه های ضدعفونی در ورودی بناهای تاریخی شاخص، بازدید از بناهای دارای فضای سرپوشیده، با رعایت حضور محدود گردشگران در این بناها اجرا شده و بناهای دارای فضای باز نیز با محدودیت های کمتر میزبان گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی استان خواهند بود.

مهر نوشت، استان اصفهان دارای بیش از 22 هزار اثر تاریخی شناخته شده است که از این تعداد بیش از 1800 اثر به ثبت ملی رسیده و بیش از 7 اثر نیز در فهرست میراث بشری به ثبت جهانی رسیده است.

منبع: گردشبان

به "فعالیت دوباره بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت دوباره بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید