ظریف: تنها راه برقراری ثبات دائمی در افغانستان، گفت وگوهای بین الافغانی است

به گزارش وبلاگ دوست، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در سخنرانی خود در کنفرانس قلب آسیا ضمن اشاره به تلاشهای جمهوری اسلامی ایران جهت همگرایی منطقه ای و ورود افغانستان به تعاملات منطقه، برقراری صلح و ثبات در این کشور را تنها با موضوع گفت وگوی بین الافغانی ممکن دانست.

ظریف: تنها راه برقراری ثبات دائمی در افغانستان، گفت وگوهای بین الافغانی است

به گزارش وبلاگ دوست، وزیر امور خارجه ضمن دعوت از سازمان ملل متحد برای تسهیل مذاکرات بین الافغانی، تاکید نمود هر گونه موافقتنامه صلح در این کشور باید تضمین کننده حق مشخص سرنوشت مردم افغانستان باشد.

ظریف با اشاره به اتصال راه آهن افغانستان به شبکه راه آهن ایران که در سال 1399 افتتاح شد، این تحول را گام مهمی در تشکیل شبکه راه آهن بین المللی - منطقه ای دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اقدامات ایران در تامین نیازهای افغانستان در مبارزه با کووید 19، بر ادامه این اقدامات توسط ایران تاکید نمود و از همه کشورها برای همکاری در مبارزه با ویروس کرونا و جنگ دعوت به عمل آورد.

ظریف همچنین با اشاره به دستاوردهای ارزشمند مردم افغانستان در ایجاد حکومت قانون و به ویژه تدوین قانون اساسی، کوشش کشورهای منطقه ای برای تسهیل گفت وگوهای صلح بین الافغانی را ضروری دانسته و راه حلهای تحمیلی خارجی بعضی بازیگران فرامنطقه ای که با اهداف سیاسی داخلی ارائه می گردد را غیرسازنده شمرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در سرانجام ، ضمن تاکید بر اینکه تنها راه برقراری ثبات دائمی در افغانستان ، گفت وگوهای بین الافغانی است، بر ادامه کوششهای جمهوری اسلامی ایران در تسهیل این گفت وگوها تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ظریف: تنها راه برقراری ثبات دائمی در افغانستان، گفت وگوهای بین الافغانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: تنها راه برقراری ثبات دائمی در افغانستان، گفت وگوهای بین الافغانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید