روسیه ایران را جایگزین کانال سوئز می نماید!

به گزارش وبلاگ دوست، آندری بلوسوف، معاون نخست وزیر روسیه، خاطرنشان کرد که کریدور شمال - جنوب عبوری از ایران می تواند جایگزین ایمنی برای کانال سوئز باشد.

روسیه ایران را جایگزین کانال سوئز می نماید!

به گزارش فارس، وی گفت که انتظار می رود حجم حمل و نقل انتقال کالا های روس تا سال 2030 دو برابر بشود.

بلوسوف طی سخنانی د ر مجمع مالی اوراسیایی گفت که اهمیت کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب و دیگر مسیر های جایگزین به خاطر تغییر سمت و سوی بازار های دنیای به سوی چین، آسیای جنوب شرق و خلیج فارس در حال افزایش است.

وی در سخنان خود گفت: زیرساخت های کنونی حمل و نقل که به صورت تاریخی برای انتقال کالا بین شرق و غرب ایجاد شده اند، دیگر نمی تواند احتیاج های دنیا را برآورده نمایند.

این مقام روس تأکید کرد که کریدور شمال - جنوب می تواند یک رقیب جدی برای کانال سوئز باشد.

بلوسوف تاکید نمود کانال سوئز هم اکنون تنها مسیر اتصال آسیا به اروپا به وسیله آب های عمیق است و چنین انحصاری می تواند برای اقتصاد دنیای مخاطره آمیز باشد.

وی برای اثبات مدعای خود حادثه سال 2021 را یادآوری کرد که یک کشتی کانتینربر ا ز مسیر خود منحرف شد و کانال سوئز را برای حدود یک هفته بست و تبعات ادامه داری برای اقتصاد دنیای به بار آورد.

کریدور شمال - جنوب یک مسیر ترانزیت ترکیبی ریلی - دریایی - جاده ای 7200 کیلومتری است که با عبور ا ز هند، ایران، آذربایجان، روسیه، و آسیای میانه به اروپا می رسد.

کارشناسان می گویند: توسعه استفاده از این مسیر می تواند هزینه های حمل و نقل را 50 درصد کاهش داده و زمان انتقال محموله های تجاری را 20 روز نسبت به عبور ا ز کانال سوئز کمتر کند.

منبع: فرارو

به "روسیه ایران را جایگزین کانال سوئز می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه ایران را جایگزین کانال سوئز می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید