شاخص کل از 1.4 میلیون واحد گذشت، ETF معامله نشد

به گزارش وبلاگ دوست، خبرنگاران: شاخص کل بورس در اغاز معاملات امروز وارد کانال 1 میلیون و 400 هزار واحدی شد.

شاخص کل از 1.4 میلیون واحد گذشت، ETF معامله نشد

به گزارش وبلاگ دوست به نقل از مهر، در حالی که قرار بود یونیت های سرمایه گذاری صندوق واسطه گری اقتصادی یکم با نماد معاملاتی دارا یکم پس از 35 روز از سرانجام ثبت نام متقاضیان دریافت این واحدها، امروز چهارشنبه 4 تیر ماه وارد بازار سرمایه گردد، این نماد هنوز بازگشایی نشده و دارندگان این واحدها، امکان فروش آن را نیافته اند.

شاخص کل بورس نیز در معاملات امروز بورس تهران با جهش 12 هزار واحدی، در همان ابتدای معاملات وارد کانال 1.4 میلیون واحدی شد و بلافاصله به رکورد باورنکردنی 1 میلیون و 412 هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن اما فرایند منفی 730 واحدی داشت و به رقم 429 هزار و 713 واحد بازگشت.

دو نماد فارس با 3 هزار و 264 واحد و فملی با 2 هزار و 713 واحد مؤثرترین نمادهای شتاب دهنده در شد مثبت شاخص کل در معاملات امروز هستند.

در حالی ارزش معاملات در روز گذشته به 15 هزار میلیارد تومان رسیده بود، اما ارزش معاملات در یک ساعت و نیمی که از معاملات امروز می گذرد، به 6 هزار و 500 میلیارد تومان می رسد.

به نظر می رسد بازار فعلاً در اختیار حقیقی هاست و حقوقی ها امروز پول تازه ای به بازار وارد نکرده اند؛ همین موضوع سبب خروج تشدید فاصله رشد شاخص میان معاملات امروز با روز گذشته باشد.

سیمانی ها، صندوق ها، شرکت های سرمایه گذاری، بیمه ها، ساختمانی ها و دارویی ها از تابلوهای قرمزپوش امروز هستند و پتروشیمی ها و بانک ها با رشد مثبت اندک روبه رو هستند.

منبع: اقتصادنیوز

به "شاخص کل از 1.4 میلیون واحد گذشت، ETF معامله نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص کل از 1.4 میلیون واحد گذشت، ETF معامله نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید