سریال شایعه سازی این داستان؛ چین

به گزارش وبلاگ دوست، در شرایط فشار های حداکثری امریکا برای انزوای ایران، حالا بعضی خبرسازی هایی که ریشه ابتدایی آن به رسانه های خارج از کشور برمی شود، همکاری های راهبردی تهران- پکن را نشانه رفته است.

سریال شایعه سازی این داستان؛ چین

گروه دانشگاه وبلاگ دوست، مهدی ضیائی؛ در شرایط فشارهای حداکثری امریکا برای انزوای ایران، حالا بعضی خبرسازی هایی که ریشه ابتدایی آن به رسانه های خارج از کشور برمی گردد، همکاری های راهبردی تهران- پکن را نشانه رفته است. در این میان البته بعضی جریان های مخالف دولت هم برنامه جامع همکاری های 25 ساله ایران و چین را بهانه ای برای تشدید نقدها خود علیه دولت نموده اند. پنجشنبه شب اما معاون مالی وزیر امور خارجه با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم تلویزیون توضیحات مبسوطی در این باره داد.غلامرضا انصاری با تکذیب پنهانکاری دولت در تهیه پیش نویس این سند همکاری گفت: با تکمیل جزئیات سند همکاری های 25 ساله ایران وچین این طرح به طور کامل برای مردم بیان می گردد.

با وجود همه فشارهای سیاسی، مالی و تهاجمات فرهنگی برای وادار کردن ایران به روزمرگی سیاسی و مالی، دولتمردان جمهوری اسلامی ایران همواره درپی روابط تجاری و سیاسی راهبردی بوده اند. نگاه راهبردی به شرق نشان دهنده آینده نگری به تحولات بین المللی است. سخنگوی وزارت خارجه امریکا که کشورش شدیدترین تحریم های را حتی در زمان کرونا بر ایران تحمیل نموده است این سند را با ترکمانچای مقایسه نموده و دلسوز مردم ایران شده است. چون روابط با چین جدی است و محور اصلی همکاری های دو کشور در سند25 ساله مالی و راهبردی است طبیعی است که کشورهای غربی نگران این روابط باشند.

اکنون در روابط مالی دو کشور چرخه فراوری وجود دارد و چین تنها کشوری است که به طور رسمی از ما نفت می خرد. سیاست امریکا و انگلیس و در کل انگلوساکسون ها تمرکز بر فشار بر ایران برای جلوگیری از رابطه ما با چین و روسیه است.همکاری های ایران و چین بسیار برجسته است و روسیه و چین در مسائل هسته ای از ما حمایت خوبی نموده اند. در زمان کرونا نیز ابتدا یاری های ایران به چین و سپس چین به ایران چشمگیر بود و چینی ها 50 محموله به ایران در این زمینه یاری کردند.

امروز دیگر غرب محور تصمیم گیری های دنیا نیست و چین در عرصه بین المللی بروز و ظهور غیر قابل انکاری دارد. همچنین جمهوری اسلامی ایران نیز بروز و ظهور استثنایی در منطقه ودنیا دارد که ایجاد روابط راهبردی تنگاتنگ بین ایران وچین به نفع دوکشور است. ایران نخستین سال اقتصاد بدون نفت را شروع نموده که از نظر تاریخی نقطه مهمی است و مردم ایران در این زمان کشوری را که به طور رسمی از ایران نفت می خرد فراموش نمی نمایند و مورد تقدیر ملت ایران است.

با وجود دروغ پردازی های اخیر در فضای مجازی، این سند بسیار افتخارآمیز است، این قرارداد از سوی ما تقریبا نهایی شده است؛ ولی باید به چین برود و پس از آن نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید آن را تایید نمایند.چین به عنوان یک قدرت در آسیا و جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت غرب آسیا و منطقه، دارای منافع مشترک هستند به همین دلیل این پیشنهاد از سوی ما بیان شد؛ نباید به افرادی که خواهان تنش ما با کشورهای خارجی هستند توجه کرد؛ این قرارداد با نظارت نمایندگان مردم در مجلس به مرحله نهایی خواهد رسید.

یکی از شایعات مطرح شده حول این همکاری ها، واگذاری جزایر کیش و قشم به چینی هاست که علاوه بر تکذیب از سوی وزارت خارجه، فریدون همتی استاندار هرمزگان هم آن را رد کرد و البته از سوی رسانه های خارجی و غربی این واکنش ها و شایعه سازی ها طبیعی بود و اینکه آن ها نگران این روابط و بی تاثیرشدن تحریم ها باشند، چیزی دور از انتظاری نبود و همچان نیز این شایعه سازی ها ادامه دارد.

مهدی ضیائی - فعال دانشجویی

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط وبلاگ دوست نیست و صرفاً منعکس نماینده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سریال شایعه سازی این داستان؛ چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال شایعه سازی این داستان؛ چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید