زمین رایگان برای ساخت بیمارستان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ دوست، خبرنگاران/اصفهان معاون اداری و مالی شهرداری بهارستان گفت: شرکت عمران بهارستان زمین بیمارستان را به طور رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده و وظیفه دانشگاه است که بیمارستان را احداث کند.

زمین رایگان برای ساخت بیمارستان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است

محمد رضا فلاح، عصر امروز (یکشنبه-23 آذرماه) در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار وبلاگ دوست مبنی بر لزوم ساخت یک بیمارستان برای شهر بهارستان، اظهار کرد: در شهرهای جدید بر اساس آیین نامه ها تمام مراکز خدماتی باید توسط شرکت عمران پیش بینی شود به این معنا که زمین آن به طور رایگان در اختیار سازمان مربوطه و متولی آن از طریق شرکت عمران قرار بگیرد و سپس نهاد مذکور طبق وظیفه ذاتی خود مکان مورد نظر را بسازد.

وی در همین باره اضافه نمود: شرکت عمران بهارستان زمین بیمارستان را به طور رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده و این وظیفه این دانشگاه است که بیمارستان را احداث کند. منتها دانشگاه علوم پزشکی استدلال می کند چون ساخت یک بیمارستان در بهارستان هزینه های هنگفتی دارد باید خیران و مشارکت های مردمی در ساخت بیمارستان دخیل شوند.

به گزارش وبلاگ دوست، معاون اداری و اقتصادی شهرداری بهارستان ادامه داد: به دلیل مسائل اقتصادی وزارتخانه ها چند سال است که به وظیفه ذاتی خود عمل نمی کنند و وظیفه شهرداری ساخت فرهنگسرا، بیمارستان یا کتابخانه نیست و در ماده 55 قانون شهرداری های وظیفه این نهاد تعیین شده است.

فلاح ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به جمعیت 100 هزار نفری بهارستان باید نسبت به ساخت بیمارستان اقدامات موثرتری انجام دهد و این استدلال که بیمارستان الزهرای اصفهان نزدیک بهارستان است و بهارستان چندان نیازی به ساخت بیمارستان ندارد استدلال درستی نیست. هر دقیقه برای نجات جان انسان ها مهم است و شهرداری به نوبه خود در این باره تلاش می کند و این قول را می دهیم افراد خیری که برای ساخت بیمارستان اقدام کنند پروانه ساخت بیمارستان برای آنان رایگان خواهد بود.

معاون اداری و اقتصادی شهرداری بهارستان، ادامه داد: ارتقای شهر بهارستان در گروی حمل و نقل مطلوب است و دولت باید نگاه ویژه ای به حمل و نقل این شهر داشته باشد. روزانه 35 هزار نفر از بهارستان به اصفهان می فرایند به همین دلیل توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برای این شهر ضروری است.

وی گفت: در شهر بهارستان هزینه پروانه ساخت برای یک منزل مسکونی 3 طبقه 4 تا 5 میلیون تومان است و برخی خبرها مبنی بر دریافت مبالغ هنگفت صحت ندارد.

بهره برداری از پارکینگ خیابان الفت تا 3 ماه آینده

همچنین سرپرست معاونت اداری و اقتصادی شهرداری بهارستان در این نشست گفت: سال آینده در خصوص تعریض جاده اصفهان- شیراز اقدام خواهیم کرد و هم اکنون اراضی که در حال تفکیک است شامل زمین های 185 هکتاری، باغ بهارستان و محور میانی است. برای اولین بار توانستیم در بهارستان این قانون را مصوب کنیم که هر زمینی با هر کاربری آزادسازی شود 10 درصدش به شهرداری تعلق بگیرد.

مجید رفیعی اضافه نمود: به هیچ عنوان پروانه ساختی نمی دهیم که فضای سبز از بین برود. در خصوص خیابان الفت بهارستان مقرر شد به دلیل ترافیک این خیابان یک پارکینگ در آن احداث شود که پیش بینی می شود این پارکینگ تا 3 ماه آینده به بهره برداری برسد.

کاهش 50 درصدی مسافران بعد از شیوع ویروس کرونا

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهری بهارستان نیز گفت: هم اکنون در ناوگان حمل و نقل 52 اتوبوس داریم که اکثرا عمر مفید آنان تمام شده است و آخرین نوسازی که کردیم مربوط به سال 1395 بود. در گذشته هزینه نوسازی هر اتوبوس یک میلیارد و 750 میلیون تومان بود که این نوسازی هم اکنون برای هر اتوبوس 3 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

محمدی اضافه نمود: مقرر شده سه دستگاه اتوبوس اسکانیا به طور رایگان بازسازی شود که اگر بتوانیم از طریق اوراق مشارکت اقدام کنیم در مجموع 28 دستگاه اتوبوس را بازسازی خواهیم کرد.

وی شرح داد: کل هزینه های سازمان حمل و نقل شهری بهارستان پارسال 2 میلیارد و 186 میلیون تومان بود که امسال این رقم را به یک میلیارد و 560 میلیون تومان کاهش دادیم. همچنین تعداد مسافران حمل و نقل شهری بهارستان در سال گذشته 3 میلیون و 600 هزار نفر بوده که با شیوع ویروس کرونا این تعداد 50 درصد کاهش داشته و در نتیجه درآمدهای سازمان حمل و نقل شهری نیز تقلیل یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زمین رایگان برای ساخت بیمارستان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین رایگان برای ساخت بیمارستان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید