دانشجویان کارآفرین سفیر دانشگاه علامه طباطبایی می شوند

به گزارش وبلاگ دوست، رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشجویانی که در حوزه کارآفرینی ایده ارائه داده و استارتاپی راه اندازی کنند، برگزیده شده و نفر اول آنها به عنوان سفیر دانشگاه در حوزه کارآفرینی معرفی خواهد شد.

دانشجویان کارآفرین سفیر دانشگاه علامه طباطبایی می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ دوست ، مهدی گودرزی رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی در چهارمین دوره رویداد کارآفرینی چکاوک که در دانشکده اقتصاد این دانشگاه برگزار گشت،گفت: آیین نامه انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر را در دانشگاه تصویب شده است که بر اساس آن دانشجویانی که در حوزه کارآفرینی ایده ارائه داده و استارتاپی راه اندازی کنند، برگزیده شده و نفر اول آنها به عنوان سفیر دانشگاه در حوزه کارآفرینی معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این رویداداین است که دانشجویان با مفاهیم صحیح کسب و کار و کارآفرینی آشنا شوند و سعی می کنیم در این رویداد دانشجویان با کمک مربیان و اساتید حوزه های مختلف با بحث کیفی امر کارآفرینی آشنا شوند، ضمن اینکه بتوانند ایده ها و مفاهیم علم در حوزه علوم انسانی، اجتماعی را تا مرحله تجاری سازی پیش ببرند.

گودرزی با اشاره به اینکه رویداد کارآفرینی چکاوک فقط مختص حوزه علوم انسانی برگزار نمی شود، ادامه داد: در این رویداد تلاش داریم یک هم افزایی اساسی بین همه حوزه های علوم ایجاد شود و این همگرایی در بین مشاغل مختلف اتفاق بیفتد. ضمن اینکه گسترش فرهنگ نوآوری و کارآفرینی بین دانشجویان، اساتید از دیگر رسالت های اجتماعی دانشگاه در توسعه کارآفرینی در کشور است که با این رویداد تا حدودی این امر مهم تحقق می یابد.

رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی شرح داد: در رویداد چکاوک درصدد آن هستیم نوعی تیم سازی در بین استارتاپ ها و علوم مختلف اتفاق بیفتد، چرا که امروزه ما با مشکل تشکیل تیم روبرو هستیم و با اعلام فراخوان بین دانشگاه های سطح یک و همچنین شرکت دانشجویان و اساتید در این رویداد می شود نوعی تیم سازی و همگرایی ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بسکمک از دانشجویان با این مشکل روبرو هستند که نمی دانند رشته تحصیلی آن ها در چه حوزه هایی کاربرد دارد و چه آینده ای برای آن ها متصور است. در رویداد چکاوک این ارتباط با فعالان اقتصادی ایجاد می شود.

گودرزی اضافه کرد: این رویداد ابتدا به صورت سه هفته متوالی به منظور تبدیل ایده ها به تجاری سازی و همچنین سه ماه بعد از ارائه این ایده ها تا بهمن ماه برگزار می شود. در واقع ما در این رویداد منتظر به ثمر رسیدن ایده ها هستیم.

وی گفت: آیین نامه ای تحت عنوان انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر در دانشگاه علامه تدوین شده است در واقع بر اساس این آیین نامه دانشجویان اگر شرکت تأسیس کنند یا تیم استارتاپی راه اندازی کنند، به عنوان دانشجوی کارآفرین انتخاب می شوند و نفر اول علاوه بر دریافت جایزه به عنوان سفیر کارآفرینی دانشگاه و مشاور رئیس دانشگاه در عرصه کارآفرینی معرفی می شود که بودجه ای سالانه دریافت خواهد کرد تا بتواند بر اساس آن ایده ای را در دانشگاه پیاده کند.

گودرزی ادامه داد: آیین نامه فوق هفته جهانی کارآفرینی یعنی هفته سوم آبان ماه اجرایی می شود و آبان سال آینده نفرات برگزیده را معرفی می کنیم.

رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبایی در سرانجام گفت: مدارس تخصصی در حوزه شغلی، کارآفرینی و شتاب دهنده در دانشگاه علامه طباطبایی راه اندازی می کنیم به طوری که مدرسه اشتغال این دانشگاه از آذرماه امسال راه اندازی خواهد شد و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه ناچیز در این مدارس ثبت نام کنند.

  • روف گاردن

    روف گاردن | برای داشتن یک منظره زیبا روی پشت بام ساختمان ها از مشاورین ما کمک بخواهید.

  • ویزای کانادا

    ویزای کانادا | برای دریافت ویزای مولتی 5 ساله توریستی کانادا از ما مشاوره دریافت نمایید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دانشجویان کارآفرین سفیر دانشگاه علامه طباطبایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان کارآفرین سفیر دانشگاه علامه طباطبایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید