خبرنگاران سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل در بندرعباس راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ دوست، بندرعباس - خبرنگاران - رییس دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل با موضوع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس داد و گفت: با وجود برخورداری کشورمان از نعمت دریا و ساحل، علم و فناوری دریا در کشور مغفول مانده است.

خبرنگاران سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل در بندرعباس راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگار وبلاگ دوست، محمدمهدی طهرانچی روز چهارشنبه در سفر به استان هرمزگان و در بازدید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) گفت: با راه اندازی این سرا، جوانان می توانند در بخش های مختلف ناوبری و صنایع دریایی و فراساحل، در محیط عملی آموزش ببینند.

وی ادامه داد: سرای کشتی سازی و نوآوری محصول های دریابی در ایزوایکو ایجاد می گردد و بازار مصرف محصول های شرکت های دانش بنیانی که در این سرا مستقر می شوند، شرکت های زیرمجموعه ایزوایکو خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: صنعت کشتی سازی و صنایع فراساحل یکی از نمونه های صنعت دانش بنیان در جهان به شمار می رود و از این رو یکی از اهداف داشگاه آزاد، برنامه ریزی در حوزه های مرتبط با علوم دریایی است.

وی با بیان اینکه این صنعت در کشور ما بدون وابستگی پیش می رود، گفت: واقعیت این است که ما را در صنعت دریا عقب نگه داشته اند، چرا که ایران با 2700 کیلومتر مرز آبی، نباید دچار چنین وضعیتی در صنایع مرتبط با دریا باشد.

طهرانچی با برشمردن ظرفیت های صنایع دریایی و مزیت های آن در اقتصاد جهانی گفت: یکی از اهداف جدی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی مرتبط با حوزه دریاست و از این رو، یکی از نظام موضوعات پژوهشی احصاء شده در سامانه پژوهشیار، به آن اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی با برخورداری از 22 هزار عضو هیأت علمی، 100 هزار پژوهش تحصیلات تکمیلی و بیش از یک میلیون دانشجوی در حال تحصیل، امروز می تواند حرکت خوبی در حوزه دریا شروع کند که ثمرات آن برای جمهوری اسلامی ایران یک ارزش آفرینی جدی باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: بنابراین ساختار خود را در اینجا متناسب با احتیاج صنعت ایجاد می کنیم و جهت آموزش، پژوهش و فناوری براساس احتیاجها معین می گردد.

وی بیان داشت: شبکه دانشگاه آزاد اسلامی با 22 هزار عضو هیات علمی، یک میلیون دانشجو در خدمت این صنعت خواهند بود و شرکت های دانش بنیان ابزار، سیستم های ناوبری و تجهیزات مورد احتیاج هر کشتی را خواهند ساخت.

طهرانچی از برنامه این دانشگاه برای ایجاد دانشکده صنایع دریایی و فراساحلی در هرمزگان اطلاع داد و گفت: ماموریت دریا و صنایع دریایی در دانشگاه آزاد اسلامی به استان هرمزگان واگذار شده است که به واحد بندر خمیر موضوع شهر تالابی و به سایر واحدها موضوع های متناسب با دریا ارایه خواهد شد تا دانشگاه بتواند در گسترش اقتصاد دریاپایه موثر باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل در بندرعباس راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرای نوآوری صنایع دریایی و فراساحل در بندرعباس راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید