خاص ترین و تاثیرگذارترین روش تبلیغاتی 1402، 1401
به گزارش وبلاگ دوست، در عصر حاضر مهم ترین عنصر بازاریابی در هر بیزنس و کسب و کاری تبلیغات است. به طوری که اگر تبلیغات هدفمند و برنامه ریزی شده انجام گردد ، موجب متمایز شدن و انتقال جایگاه آن برند نسبت به رقبای خود می گردد.
چرا تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است؟ در واقع این تبلیغ است که باعث برقراری ارتباط بین مخاطب و کسب و کار است که نتیجه اش به فروش رساندن محصول/ خدمات می گردد. به طور میانگین برندها و کسب و کارهای بزرگ و کوچک دنیا 10% از درآمدشان را به تبلیغات اختصاص می دهند.
تبلیغات محیطی و دیجیتال: امروزه روش های متعددی برای تبلیغات وجود دارد که تمامی موارد در دو دسته تبلیغات محیطی و دیجیتال قرار می گیرد.
رسانه های محیطی شامل تابلوها و بیلبوردها در نقاط مختلف شهر شامل اتوبان ها، فرودگاه ها، مراکز خرید، وسایل نقلیه عمومی و ..... می گردد.
همین طور در چند سال اخیر تحولاتی در صنعت تبلیغات محیطی به وجود آمده به نام تبلیغات محیطی دیجیتالی (Digital outdoor advertising).
مهم ترین تفاوتی که میان این دو شیوه تبلیغاتی وجود دارد این است که تبلیغات دیجیتال را می توان با روش های مختلف نادیده گرفت اما تبلیغات محیطی را به هیچ عنوان نمی توان مسدود کرد و بدون شک در دید عموم قرار خواهد گرفت.
مورد بعدی که قابل توجه است این است که براساس نظرسنجی موسسه Clatch، اعتماد افراد به تبلیغاتی که در رسانه های محیطی اکران می گردد به مراتب بیشتر از شبکه های اجتماعی و غیره است . با توجه به گزارشاتی که تهیه شده، اعتماد به تبلیغات تلویزیونی 61% و به تبلیغات بنری 59% است در حالی که اعتماد به شبکه های آنلاین و شبکه های اجتماعی به ترتیب 41% و 37% است.
تبلیغات فرودگاهی خاص ترین و موثرترین شیوه تبلیغاتی در تمام دنیا:
در سایر روش های تبلیغاتی به صورت میانگین 30-40% از مخاطبین به تبلیغات توجه می نمایند اما آنالیز و تحقیقات نشان داده است که بیش از80% از مخاطبین فرودگاه ها به تبلیغات فرودگاهی توجه می نمایند. به چند دلیل این آمار می تواند صحیح باشد:
1) مسافران زمان زیادی را در فرودگاه ها حضور دارند (فرودگاه داخلی 1 ساعت و خارجی 3 ساعت). در نتیجه شانس دیده شدن رسانه های تبلیغاتی در فرودگاه ها خیلی زیاد است.
2) ابزارهای تبلیغاتی در فرودگاه ها تنوع زیادی دارند که شامل بیلبوردها، تابلوها و مانیتورها (تبلیغات ویدئویی) و ماکت های حجمی و .... می گردد.
3) اگر تبلیغات هوشمندانه انجام گردد، پیغام تبلیغاتی شما به وسیله مسافر به تمام نقاط کشور/ دنیا ارسال می گردد.
4) فرودگاه را می توان تنها موقعیتی در نظر گرفت که 24 ساعت شبانه روز پرتردد است.
5) جنس مخاطبین در فرودگاه با سایر موقعیت ها فرق دارد. آنها قشر مرفه جامعه هستند در نتیجه مخاطب هدف شما تا حدودی تعیین است.
بعلاوه در کنار قیمت ارزان رسانه های فرودگاهی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی تضمینی وجود دارد که رسانه های فرودگاهی به هیچ عنوان احتمال آسیب و خرابی ندارند (به دلیل حفاظت بالا) در صورتی که رسانه های سطح شهر در معرض خطر و آسیب فراوانی هستند.
موسسه فرهنگی تبلیغاتی پژهان، انحصارا صاحب رسانه بزرگترین فرودگاه های کشور می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید وارد سایت مجموعه شوید.
تبلیغات لازمه پیشرفت و رشد هر کسب و کاری است. آغاز یک کمپین تبلیغاتی هدفمند ، یک سرمایه گذاری است.
منبع: فرارو