بهبودیافتگان کرونا به یک دوز واکسن احتیاج دارند

به گزارش وبلاگ دوست، یک مطالعه نو نشان می دهد افرادی که از کووید 19 بهبود یافته اند ممکن است فقط به یکبار تزریق واکسن نیاز داشته باشند.

بهبودیافتگان کرونا به یک دوز واکسن احتیاج دارند

به گزارش وبلاگ دوست، مطالعه نشان می دهد بهبودیافتگان کووید 19 برای محافظت در برابر ویروس ممکن است فقط به یکبار تزریق واکسن فایزر یا مدرنا نیاز داشته باشند.

محققان 36 نفر را که قبلاً به کووید 19 مبتلا شده بودند و 26 نفر را که سابقه ویروس در آنها مشخص نبود، بررسی کردند؛ بهبودیافتگان کووید 19 پس از یک بار تزریق مشابه با شخصی که به شدت بیمار شده بود، سطح آنتی بادی داشتند.

داده های موجود نشان داده، دز دوم تأثیر کمی در تولید آنتی بادی برای بازماندگان کووید 19 داشته است؛ نتایج نشان داد که سطح آنتی بادی به طور طبیعی در طول 85 روز 90 درصد کاهش یافته و نیاز به سومین دز تقویت کننده در آینده نزدیک را ایجاد می کند.

محققان از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس دریافتند افرادی که قبلاً به ویروس آلوده شده بودند، پس از دریافت تنها یک بار واکسن دو دزی، پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با کووید 19 داشتند.

آنها همچنین دریافتند که دز دوم هیچ مصونیتی اضافی برای ویروس ایجاد نمی کند.یافته ها شواهدی مبنی بر محافظت از افراد بیشتری در سراسر جهان را نسبت به آنچه در گذشته تصور می شد، ارائه می دهد.

این نتایج محققان را بر این باور دارد که آنتی بادی هایی که به طور طبیعی از طریق عفونت کووید 19 تولید می شوند می توانند جایگزین های معتبری برای بخشی از واکسن های mRNA باشند.

اوتو یانگ، استاد دانشکده پزشکی UCLA گفت: داده های ما نشان می دهد کسی که قبلاً کووید 19 داشته است پس از اولین واکسیناسیون mRNA پاسخ آنتی بادی بسیار زیادی دارد و دز دوم کم یا فایده ای ندارد؛ شایسته است که سیاست بهداشت عمومی تغییر یابد تا این مورد در نظر گرفته شود تا هم حداکثر افراد از واکسن استفاده کنند و هم از عوارض جانبی غیرضروری جلوگیری شود.

در حال حاضر، حدود 65 درصد آمریکایی ها حداقل یک بار واکسن کووید 19 دریافت کرده اند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "بهبودیافتگان کرونا به یک دوز واکسن احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبودیافتگان کرونا به یک دوز واکسن احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید