بعضی مناطق آمریکا همچنان بنزین ندارند

به گزارش وبلاگ دوست، کمبود بنزین که طی یک هفته گذشته ایالتهای شرقی آمریکا را فراگرفته بود از روز یکشنبه با ازسرگیری فعالیت بزرگترین شبکه خط لوله سوخت رسانی این کشور به تدریج در حال برطرف شدن است اما پمپ بنزینها در بعضی مناطق همچنان بنزین ندارند.

بعضی مناطق آمریکا همچنان بنزین ندارند

به گزارش وبلاگ دوست، تعطیلی شش روزه سیستم خط لوله 8900 کیلومتری شرکت کلونیال پایپ لاین، مختل کننده ترین حمله سایبری بود که در تاریخ آمریکا به وقوع پیوست و مانع از انتقال میلیونها بشکه بنزین، دیزل و سوخت جت به کرانه شرقی این کشور شد.

هزاران پمپ بنزین در آمریکا همچنان بدون سوخت مانده اند زیرا سوخت هنوز به آنها نرسیده و رانندگان نگران طولانی شدن کمبود سوخت هستند. پالایشگاهها و مراکز توزیع سوخت در تلاش برای احیا پیش از تعطیلات روز یادبود در خاتمه ماه مه هستند که زمان شروع سفرهای تابستانی به شمار می رود.

سخنگوی شرکت کلونیال پایپ لاین اعلام نمود این شرکت در حال حاضر با نرخ عادی در حال ارسال سوخت است و مدتی طول می کشد تا زنجیره تامین این شرکت شرایط عادی پیدا کند.

طبق اعلام شرکت گازبادی، در واشنگتن دی سی 80 درصد پمپ بنزینها خالی هستند. در نقاط دیگر، تقریبا نیمی از پمپ بنزینها در کارولینای شمالی و جنوبی سوخت ندارند و دست کم یک سوم از پمپ بنزینهای ایالتهای مریلند، ویرجینیا و جورجیا بدون بنزین مانده اند.

تقاضا برای بنزین در آمریکا روز شنبه 15 درصد نسبت به یک هفته پیش کاهش داشت که احتمالا به دلیل کاهش انبارسازی بنزین توسط رانندگان بوده است. خرید وحشت زده گسترده باعث شد در بعضی از مناطقی که از خدمات خط لوله کلونیال پایپ لاین استفاده نمی کنند هم کمبود سوخت ایجاد شود.

انجمن اتوموبیل آمریکا اعلام نمود میانگین قیمت ملی بنزین در آمریکا به بالاترین حد از سال 2014 رسیده و قیمت هر گالن بنزین روز یکشنبه 3.044 دلار در مقایسه با 3.042 دلار در روز پیش از آن و 2.96 دلار در یک هفته پیش بود.

به گفته پاتریک دی هان، مدیر تحلیل نفت شرکت گازبادی، در مجموع 12870 پمپ بنزین روز یکشنبه سوخت نداشتند که کمتر از 13450 پمپ بنزین در روز شنبه بود زیرا رانندگان خرید وحشت زده را کمتر کرده و پمپ بنزین ها هم مخازنشان را پر کرده اند. در آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، 150 هزار پمپ بنزین وجود دارد.

سیتگو و والرو از جمله پالایشگاههایی بوده اند که برای حمل سوخت از طریق کشتی از منطقه گلف کاست و کمک به رفع کمبود سوخت کرانه شرقی معافیت گرفته اند.

کلونیال پایپ لاین که روزانه 100 میلیون گالن بنزین، دیزل و سوخت جت را از پالایشگاههای تگزاس به بازارهای کرانه شرقی آمریکا منتقل می کند، فعالیت سیستم خود را روز چهارشنبه پس از شش روز تعطیلی ازسرگرفت.

بر اساس گزارش رویترز، گروه هکری دارک ساید که عامل حمله باج افزاری به کلونیال پایپ لاین بوده، اعلام کرده که چهار شرکت دیگر از جمله زیرمجموعه توشیبا در آلمان را هک کرده است. کلونیال میزان باجی که به هکرها داده است را افشا نکرده اما بلومبرگ نیوز و نیویورک تایمز گزارش کرده اند که این شرکت پنج میلیون دلار به هکرها پرداخت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بعضی مناطق آمریکا همچنان بنزین ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی مناطق آمریکا همچنان بنزین ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید