بر باد رفتن سود یاقوت های سرخ از سفره کشاورز، دست دلالان به خون زرشک آلوده است

به گزارش وبلاگ دوست، مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: بازار زرشک همانند بازار سایر محصولات استراتژیک با دلالان دست و پنجه نرم می نماید.

بر باد رفتن سود یاقوت های سرخ از سفره کشاورز، دست دلالان به خون زرشک آلوده است

ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در تبادل نظر با خبرنگار از ، گفت: دو سالی می گردد که بازار زرشک نابسامان شده است و این نابسامانی دلایل مختلفی از جمله عدم شناخته شدن زرشک در بازار های بین المللی و شیوع کرونا دارد.

او با اشاره به اینکه شیوع کرونا بر بازار همه محصولات تأثیر گذاشته و زرشک هم جزو محصولات اساسی خانواده ها نیست اضافه کرد: پارسال با مدیریت ها توانستیم قیمت زرشک را از 30 هزار تومان به 60 هزار تومان برسانیم.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه دلالان، زرشک تازه را به هر قیمتی از کشاورزان می خرند و بیشترین سود به جیبشان می رود ادامه داد: امکان حذف دلالان از بازار وجود ندارد و گردش اقتصادی بازار در توان تشکل های دولتی نیست.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پارسال امکان عرضه زرشک تازه در سطح بازار های شهر های عظیم استان فراهم شد توضیح داد: پارسال برای برطرف این مشکل 5 غرفه عرضه زرشک در بازار های عظیم تهران راه اندازی شد تا محصول کشاورزان ساماندهی گردد.

او اظهار کرد: سال جاری اندازه موجودی زرشک در سردخانه های استان کمتر از هزار تن است، در صورتی که پارسال 6 هزار تن بوده است.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه تا عید نوروز امکان عرضه زرشک پفکی برداشت شده سال نو وجود دارد توضیح داد: کشاورزان زرشک خود را به هر قیمتی عرضه نکنند تا قیمت ها کنترل گردد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بر باد رفتن سود یاقوت های سرخ از سفره کشاورز، دست دلالان به خون زرشک آلوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر باد رفتن سود یاقوت های سرخ از سفره کشاورز، دست دلالان به خون زرشک آلوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید