بیشترین آمار مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی در کدام کشور به ثبت رسید؟

به گزارش وبلاگ دوست، خبرنگاران: آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در سطح دنیا تا خاتمه روز چهارشنبه در حالی به مرز شش هزار نفر رسید که طبق آمار رسمی کشورهای مختلف، این ویروس تا به امروز جان بیش از یک میلیون نفر را گرفته است.

بیشترین آمار مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی در کدام کشور به ثبت رسید؟

به گزارش وبلاگ دوست به نقل از یورونیوزبیشترین آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به بیماری کووید19 طی 24 ساعت گذشته در هند به ثبت رسید. بنا به اعلام مقامات این کشور 971 نفر روز چهارشنبه بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. آمریکا پس از هند با ثبت مرگ 910 بیمار مبتلا به کووید19 بیشترین آمار مرگ و میر روزانه را داشت. در برزیل نیز روز چهارشنبه 734 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

تا به امروز بیش از 36 میلیون و 246 هزار مورد ابتلا به کرونا در سطح دنیا شناسایی شده و تخمین زده می گردد که از این تعداد حال بیش از 25 میلیون و 100 هزار نفر بهبود یافته باشد.

تا به امروز دست کم یک میلیون و 57 هزار نفر نیز به دنبال ابتلا به این ویروس جان خود را در سراسر دنیا از دست داده اند.

بیشترین آمار مرگ و میر کرونا در فهرست دنیای کشورهایی که با این بیماری دست و پنجه نرم می نمایند نیز در آمریکا (با بیش از 211 هزار مورد) به ثبت رسیده است. برزیل با بیش از 228 هزار جان باخته پس از آمریکا در صندلی دوم قرار گرفته است. آمار مرگ و میر این بیماری همه گیر در هند نیز به بیش از 105 هزار رسیده است و به این ترتیب این کشور پس از آمریکا و برزیل در صندلی سوم قرار گرفته است.

وزارت بهداشت ایران روز پنج شنبه بیان کرد که طی 24 ساعت گذشته 230 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار جان باختگان کووید19 در ایران به 27 هزار و 888 نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران شرایط استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد از نظر میزان شیوع ویروس کرونا قرمز است.

استان های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز از نظر این وزارتخانه در شرایط هشدار به سر می برند.

منبع: اقتصادنیوز

به "بیشترین آمار مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی در کدام کشور به ثبت رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین آمار مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی در کدام کشور به ثبت رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید