برای جلوگیری از حذف ناخواسته اطلاعات، این کارها را انجام دهید

به گزارش وبلاگ دوست، پاک سازی و حذف اطلاعات، گام مهمی در فرآیند تحلیل داده محسوب می گردد و موجب بهبود دقت، انسجام و قابلیت اطمینان داده ها می گردد. باوجوداین، حذف ناخواسته اطلاعات می تواند باعث از دست رفتن اطلاعات ارزشمند گردد.

برای جلوگیری از حذف ناخواسته اطلاعات، این کارها را انجام دهید

به منظور اجتناب و جلوگیری از حذف ناخواسته داده ها، باید از یک رویکرد سامانمند و مدون از ابتدای کار استفاده کرد. ما در این مقاله قصد داریم دستورالعملی را به صورت گام به گام جهت جلوگیری از حذف ناخواسته داده ها و اطمینان از حفظ داده ها برای تحلیل ارائه کنیم. بعلاوه خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری در این زمینه را آنالیز می کنیم. پس تا سرانجام این مقاله با ما همراه باشید.

  • منبع داده را شناسایی کنید

اولین گام در اجتناب از حذف ناخواسته داده ها، شناسایی منبع داده ها است. از منابع موثق و شناخته شده مانند وب سایت های دولت، مؤسسات آکادمیک یا سازمان های مطرح بهره ببرید. این امر، سبب حداقل شدن ریسک مواجهه با داده های غیرقابل اطمینان یا آلوده می گردد.

  • اعتبار منبع داده را راستی آزمایی کنید

پس از شناسایی منبع داده، اعتبار آن را راستی آزمایی کنید. تحقیق کاملی در خصوص منبع انجام دهید و عواملی مانند اصالت سازمان یا افراد ارائه نماینده داده، تخصص آن ها در این زمینه و هر نوع منبع منابع موثق را انجام دهید.

  • فرمت داده را بشناسید

شناخت فرمت داده های شما، اهمیت زیادی برای اجتناب از حذف ناخواسته اطلاعات دارد. سعی کنید با فرمت خاص شامل هدرهای ستون، جدانماینده ها و انواع داده آشنا شوید. شناخت این اطلاعات به شما یاری می نماید تا داده ها را به طور مناسب بدون حذف تصادفی اطلاعات ارزشمند، مدیریت کنید.

  • از نرم افزارهای مناسب بهره ببرید

نرم افزارهای متعددی برای جلوگیری از حذف داده و تضمین یکپارچگی داده ها وجود دارند. بعضی از این نرم افزارها عبارت اند از:

  • ماکروسافت اکسل: اکسل، نرم افزار صفحه گسترده پرکاربردی است که ویژگی های متنوعی را جهت راستی آزمایی داده ارائه می نماید. شما می توانید قوانین راستی آزمایی را جهت جلوگیری از حذف یا اصلاح داده ها از سوی کاربران، تنظیم کنید.
  • گوگل شیت: گوگل شیت نیز همچون اکسل، ویژگی های راستی آزمایی داده را جهت جلوگیری از حذف ناخواسته داده ها ارائه می نماید.
  • اوپن ریفاین: اوپن ریفاین یک ابزار متن باز تبدیل و حذف داده است. این برنامه واسط کاربرپسندی را برای کاوش، پاک سازی و تبدیل مجموعه داده های بزرگ ارائه می نماید. شما می توانید با این برنامه، عملیات مختلف مانند حذف داده های تکراری، کنترل اطلاعات ازدست رفته و استانداردسازی فرمت داده ها را اجرا کنید.
  • رپید مایندر: رپید مایندر یک پلتفرم قدرتمند در حوزه علوم داده شامل قابلیت های آماده سازی داده است. این برنامه، ابزارهای متنوعی را برای پاک سازی، تبدیل و راستی آزمایی داده ارائه می نماید. شما می توانید با این برنامه، قوانین پیش فرض پاک سازی و جریان های کاری را جهت جلوگیری از حذف ناخواسته داده ها تعریف کنید.
  • بکاپ گیری منظم

از بکاپ های منظم داده های خود بهره ببرید تا حتی در صورت حذف ناخواسته اطلاعات، بتوانید آن ها را از بکاپ و نسخه های پشتیبان گذشته، بازیابی کنید.

  • مجوزهای کاربری

مجوزهای کاربری و کنترل های دسترسی را جهت محدود کردن افرادی که امکان اصلاح یا حذف داده ها را دارند، پیاده سازی کنید. سطوح مختلف دسترسی را بر اساس نقش ها و مسئولیت های سازمان خود معین کنید.

  • آنالیز و راستی آزمایی داده ها

از روش های مختلف راستی آزمایی داده ها در مراحل مختلف ورود داده بهره ببرید و یا فرآیندهایی را جهت اطمینان از ورود و خروج داده های گوناگون اجرا کنید.

  • سرویس های بازیابی داده

از سرویس های بازیابی داده یا نرم افزارهای مرتبط در صورت حذف ناخواسته داده بهره ببرید. این سرویس ها می توانند به بازیابی داده های حذف شده یا گم شده از دستگاه های حافظه یاری نمایند.

  • احراز هویت چندعاملی را پیاده سازی کنید

می توان از احراز هویت چندعاملی با ایجاد لایه اضافی احراز هویت مانند ارسال کد یکتا به دستگاه موبایل پیش از حذف یا اصلاح داده های حیاتی استفاده کرد. این روش سبب ایجاد لایه امنیتی اضافی و موجب کاهش ریسک حذف تصادفی داده ها می گردد.

  • خط مشی های امنیتی را آنالیز و به روزرسانی کنید

خط مشی های امنیتی را به طور منظم جهت اطمینان از به روزرسانی آن ها و تطبیق آن ها با الزامات خود، آنالیز کنید. مطمئن شوید که خط مشی های شما سبب موجب ممانعت از حذف اتفاقی داده ها و اطلاعات می شوند و دستورالعمل های شفافی را در خصوص چگونگی پیشگیری از این اتفاق، ارائه کنید.

  • کلیه فعالیت های شبکه را پایش کنید

ابزارهای پایش را جهت ردیابی فعالیت کاربران و صدور هشدارهای کافی در خصوص هر نوع رفتار مشکوک یا غیرمعمول کاربران که می توانند مؤید حذف ناخواسته داده ها باشند، پیاده سازی کنید. این امر موجب یاری به شما جهت شناسایی مسائل احتمالی پیش از بروز هرگونه خسارت مهم می گردد.

خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

می توانید از خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به طرق مختلف بهره ببرید:

  • حل مسئله و اشکال یابی

یکی از خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، حل مسئله و اشکال یابی شبکه مانند مسائل اتصال یا عملکرد ضعیف و تشخیص دلیل حذف ناخواسته اطلاعات از شبکه شما است. کارشناسان پشتیبانی شبکه می توانند دلیل این مسئله را به سرعت تشخیص دهند.

  • تنظیمات و پیکربندی شبکه

ممکن است طراحی و تنظیم پیکربندی شبکه برای کسب وکارها، دستگاه های مختلف و کاربران سخت باشد. کارشناسان خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری می توانند به شما در راستای طراحی و پیاده سازی زیرساخت های شبکه و به منظور برآورده کردن نیازهای شما از جمله پیشگیری از حذف اتفاقی داده ها، یاری نمایند. آن ها قابلیت پیکربندی روترها، سوییچ ها، فایروال ها و دستگاه های دیگر شبکه جهت تضمین امنیت و عملکرد بهینه شبکه شما دارند.

  • امنیت شبکه

یکی از مهم ترین مؤلفه های حذف ناخواسته اطلاعات، تأمین امنیت شبکه است که جزو خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری بسیاری از شرکت های معتبر محسوب می گردد. پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به شما یاری می نماید تا معیارهای امنیتی پایدار و مطلوبی را جهت محافظت از شبکه خود در برابر هرگونه دسترسی نامعتبر، نشت داده ها و تهدیدات سایبری دیگر، اجرا کنید.

برای تماشا خدمات امنیت شبکه آراد آر پانت، اینجا کلیک کنید.

  • پایش و نگهداری شبکه

پایش و نگهداری منظم شبکه نقش مهمی جهت حفظ عملکرد یکنواخت و مطلوب شبکه شما ایفا می نماید. کارشناسان خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری قابلیت پایش شبکه شما را در خصوص مسائل عملکردی، آسیب های امنیتی و مسائل احتمالی دیگر دارند. بعلاوه آن ها قابلیت انجام وظایف نگهداری معمول مانند به روزرسانی نرم افزارها، مدیریت پتچ و مدیریت پشتیبانی را جهت تضمین پایداری و قابلیت اطمینان شبکه شما دارند. تأثیر مهم دیگر پایش و نگهداری شبکه، جلوگیری از هرگونه حذف تصادفی و اتفاقی اطلاعات است.

  • بازیابی و پشتیبانی داده ها

یکی از قابلیت های مهم خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری که ارتباط مستقیمی با حذف ناخواسته اطلاعات دارد، امکان پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات و فایل های مهم در صورت حذف هر نوع داده حائز اهمیت است. شرکت های پشتیبانی توانایی تأمین بکاپ های اتوماتیک و ذخیره سازی ایمن و بازیابی ساده داده های شما را در صورت بروز هر نوع اختلال احتمالی دارند.

سخن آخر

اجتناب از حذف ناخواسته داده ها و اطلاعات، نیازمند بهره مندی از یک رویکرد سامانمند و یکپارچه است. شما می توانید با گام هایی که در این مقاله مطرح شد، اقدامات لازم را جهت پیشگیری از هرگونه حذف اتفاقی داده ها اجرا کنید. بعلاوه می توانید از قابلیت های شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری جهت حفاظت از داده های خود و اجرای تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از این مسئله بهره ببرید. بدون تردید، حفظ اطلاعات ارزشمند در دنیای امروز، اهمیت بسیار زیادی دارد و استفاده از روش های مطلوب و کارآمد، به تحقق این هدف یاری می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "برای جلوگیری از حذف ناخواسته اطلاعات، این کارها را انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای جلوگیری از حذف ناخواسته اطلاعات، این کارها را انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید