امکان ثبت سلفی هوشمند برای نابینایان و کم بینایان

به گزارش وبلاگ دوست، گوگل در رویداد معرفی پیکسل 7 خود، راه جدیدی را برای یاری به افراد نابینا و کم بینا ارائه کرد تا امکان ثبت عکس های سلفی برای آنان نیز فراهم گردد.

امکان ثبت سلفی هوشمند برای نابینایان و کم بینایان

برای افراد کم بینا، گرفتن سلفی کار ساده ای نیست. حداقل در بیشتر دستگاه ها نیست. گوگل به تازگی جدیدترین گوشی های خود یعنی Pixel 7 و Pixel 7 pro را معرفی نموده است که شامل ویژگی های دسترسی بهبودیافته، مانند Guided Frame یا همان قاب هدایت شده هستند. ابزاری که به کاربران آموزش می دهد چگونه یک سلفی هوشمند عالی ثبت نمایند.

به گفته مولی برک، سازنده محتوا و سخنران انگیزشی که در نوجوانی به طور کامل بینایی خود را از دست داد، این یکی از امکانات اساسی و روزمره است که می تواند به افراد معلول احساس استقلال بدهد.

علاوه بر این، او تاکید می نماید که نکته حائز اهمیت این است که این امکان، نه تنها بر توانایی عملکردی افراد نابینا دسترسی دارد؛ بلکه می تواند آن ها را توانمند کند تا دوباره سرگرم زندگی شوند.

قاب هدایت شده به کاربران یاری می نماید به وسیله نشانه های صوتی و نرم افزار تشخیص حرکت مجهز به هوش مصنوعی، خود را در دوربین گوشی قاب بندی نمایند.

صدا به کاربران یاری می نماید دوربین را به هر سویی که تمایل دارند، حرکت دهند و وقتی چهره ای در کادر نهاده شد آغاز به شمارش معکوس می نماید. در خاتمه شمارش معکوس، Pixel به صورت اتوماتیک عکس می گیرد. علاوه بر نشانه های شنیداری، این ویژگی از بازخورد لمسی که به عنوان لمس سه بعدی شناخته می گردد و انیمیشن های با کنتراست بالا برای یاری به کاربران در گرفتن عکس سلفی استفاده می نماید.

شناز زک، مسئول مدیریت محصول در گوگل، این ویژگی را در رویداد Made by Google ‘22 با تشویق مردم اعلام نمود. Guided Frame بخشی از ماموریت اعلام شده گوگل برای ایجاد تجربه عادلانه تر در دوربین است.

بر اساس این اعلامیه، Real Tone، ابزاری که گوگل سال گذشته برای نمایش دقیق تر رنگ های پوست تیره تر منتشر کرد نیز به روزرسانی شده است. اکنون پیکسل 7 می تواند برای رنگ های پوست تیره در موقعیت های عکس کم نور تنظیم گردد. اعلامیه گوگل تحسین اینترنت را برانگیخته است و کاربران توئیتر این شرکت را به علت برداشتن گام هایی در جهت تجربه های فناوری عادلانه تحسین می نمایند.

گوگل اولین شرکت فناوری نیست (و امیدواریم آخرین نباشد) که دسترسی به دوربین را برای افراد کم بینا آنالیز می نماید. در سال 2015، اپل جایزه دستاورد هلن کلر را برای ویژگی VoiceOver دریافت کرد. برای سال ها، این ویژگی صفحه خوان، کاربران را در هنگام عکس گرفتن از خود و دیگران، تشخیص و اعلام تعداد چهره ها در قاب یا زمانی که یک سلفی در مرکز قرار می گیرد، هدایت می نماید، البته بدون دستورالعمل ها یا عکس های فوری اتوماتیک که Guided Frame به کاربران خود ارائه می دهد.

این اولین قدم گوگل برای دسترسی افراد کم بینا نیست. Guided Frame جدیدترین برنامه افزوده شده به برنامه های گوگل برای دسترسی افراد دارای اختلال بینایی است. برنامه Lookout، که اولین بار در سال 2019 به دستگاه های اندرویدی اضافه شده است، می تواند آنچه را در قاب دوربین است شناسایی نموده و آن را توصیف کند.

بیشتر بخوانید

منبع:popsci

وبلاگ دوست فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "امکان ثبت سلفی هوشمند برای نابینایان و کم بینایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ثبت سلفی هوشمند برای نابینایان و کم بینایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید