ایجاد 82 تخت مراقبت های ویژه در لرستان

به گزارش وبلاگ دوست، رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 82 تخت مراقبت های ویژه بیمارستانی طی 2 سال گذشته بخصوص همزمان با بحران کرونا در این استان ایجاد شده است.

ایجاد 82 تخت مراقبت های ویژه در لرستان

به گزارش گروه استان های وبلاگ دوست از خرم آباد،محمدرضا نیکبخت،رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: طی 2 سال گذشته امکانات و تجهیزات متعددی برای مجموعه بهداشت و درمان لرستان خریداری و در بیمارستان ها مستقر شده است.

وی اعلام کرد: طی 2 سال گذشته 13 دستگاه اکسیژن ساز، 525 تخت دائم و موقت بیمارستانی، هفت دستگاه سی تی اسکن، پنج دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی برای دانشگاه علوم پزشکی لرستان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود دستگاه اکسیژن ساز در استان وجود ندارد گفت: بعلاوه از زمان شروع شیوع کرونا تا به امروز پنج واحد آزمایشگاه تست مخاطی در استان فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا به امروز 555 هزار و 992 مورد نمونه گیری کرونا در استان اجرا شده که از این تعداد 189 هزار و 651 مورد مثبت بوده است.

نیکبخت ادامه داد: تا به امروز 71 هزار و 504 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شده که 2 هزار و 567 نفر جان باخته اند، اما با این وجود لرستان نسبت به سایر استان ها کمترین نرخ مرگ و میر بیماران کرونایی را داشته است.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایجاد 82 تخت مراقبت های ویژه در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 82 تخت مراقبت های ویژه در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید