افزایش 15 تا 32 درصدی شهریه مهد های کودک

به گزارش وبلاگ دوست، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، دستورالعمل مشخص شهریه خدمات آموزشی، پرورشی، بهداشتی و رفاهی مهد های کودک در سال تحصیلی 1401-1400 را به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کرد.

افزایش 15 تا 32 درصدی شهریه مهد های کودک

به گزارش ایسنا، در این دستورالعمل که از سوی علیرضا حاجیان زاده ابلاغ شده، آمده است که بر اساس این دستورالعمل اندازه درصد افزایش شهریه انواع مهد های کودک (شهری-روستایی) نسبت به شهریه ابلاغی در سال 1399 تا زمان اجرایی شدن بند ج ردیف 8 ماده 10 اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، با افزایشی بین 15 تا 32 درصد، نسبت به شهریه سال قبل معین می گردد.

در این دستورالعمل که دارای 12 بند است به موارد زیر پیرامون معین شهریه، برگزاری فوق برنامه ها و نحوه بازگشایی مهد های کودک اشاره شده است:

1- بر اساس مصوبه کمیته انتقال کشوری، اندازه درصد افزایش شهریه انواع مهد های کودک (شهری-روستایی) نسبت به شهریه ابلاغی در سال 1399 تا زمان اجرایی شدن بند ج ردیف 8 ماده 10 اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک؛ بین 15 تا 32 درصد افزایش نسبت به شهریه سال قبل معین می گردد.

2- با توجه به اینکه مهد های کودک بر اساس کیفیت خدمات حائز رتبه های مختلف به توضیح جدول ذیل هستند، همچون سنوات گذشته، اختلاف شهریه در هر رتبه نسبت به رتبه قبل، همان 10 درصد است. بدین معنی که برای محاسبه شهریه نو، به آخرین شهریه قبلی با احتساب رتبه مهد کودک اندازه درصد تعیین شده افزوده می گردد:

3- تهیه صبحانه و ناهار و میان وعده برای بچه ها تا زمان اعلام ستاد ملی کرونا ممنوع است، لذا بر حسب شرایط و اعلام این ستاد در زمان مقتضی عملیاتی خواهد شد.

4- تهیه و تأمین لوازم بهداشتی مصرفی عمومی مهد کودک (نظیر مایع دستشویی، دستمال کاغذی، مواد ضد عفونی نماینده و موادی از این دست) به عهده مهد کودک است. بعلاوه جهت رعایت بهداشت تهیه ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی نماینده شخصی بر عهده خانواده است.

5- تهیه لوازم تحریر مورد احتیاج کودک جهت استفاده در مهد کودک بر عهده خانواده است؛ لذا به منظور رفاه حال خانواده و در صورت رضایت آنان و پرداخت هزینه مربوط و درج موضوع در پیوست قرارداد بین مهد کودک و خانواده (متمم قرارداد) مهد کودک می تواند نسبت به تهیه آن اقدام کند.

6- هزینه سرویس ایاب و ذهاب بچه ها بر اساس نرخ مصوب آموزش و پرورش معین می گردد.

7- در مورد فعالیت های فوق برنامه بر اساس بخشنامه مورخ 12 شهریور 1399 سازمان بهزیستی، موارد زیر مد نظر قرار گیرد:

- اجرای فعالیت فوق برنامه به وسیله مهد کودک اختیاری بوده و زمان اجرای آن با توافق خانواده ها است.

- ثبت نام و استفاده از فعالیت فوق برنامه ارائه شده، برای خانواده اختیاری و با رضایت کتبی آنان برگزار می گردد.

- هر مهد کودک در هر روز فقط مجاز به ارائه یک فعالیت فوق برنامه است.

انتخاب نوع فعالیت های فوق برنامه باید در راستای رشد همه جانبه و تعالی بچه ها بوده و کاملا منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و از بین فعالیت های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی و با موضوع معاونت آموزش ابتدایی باشد.

- فعالیت های فوق برنامه، تعداد جلسات و درصد شهریه به وسیله کارگروه انتقال استان معین می گردد.

- مهد کودک موظف است برنامه جاری و تعریف شده خود را در ساعت مقرر برای همه بچه ها برگزار نماید. فوق برنامه ها در ساعات خارج از برنامه عادی اجرا می گردد و خدمات مراقبتی، آموزشی و پرورشی برای آن دسته از بچه های که به هر علت از کلاس های فوق برنامه استفاده نمی نمایند؛ مختل نخواهد شد.

8- مهد های کودک مجاز اند شهریه سالیانه مهد کودک را به صورت ماهیانه، فصلی یا با توافق خانواده به نحو دیگری دریافت نمایند.

تبصره: در صورت انصراف کودک از دریافت خدمات، مهد کودک مجاز به دریافت شهریه آن ماه به صورت کامل خواهد بود.

9- به منظور تداوم فعالیت مهد های کودک همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت بچه ها و حمایت از فرایند موجود با توجه به کاهش ظرفیت پذیرش؛ بخشنامه ارتقای موقت رتبه مهد های کودک مورخ 11 شهریور 1399 ابلاغی سازمان بهزیستی کشور برای یک دوره دیگر (تا انتها سال تحصیلی 1400-1401) تمدید می گردد.

10- بخشنامه اندازه شهریه مصوب از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان برای مهد های کودک ارسال خواهد شد. شهریه مهد کودک باید در معرض دید خانواده ها قرار گیرد.

11-رعایت کامل دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مورد بازگشایی مهد های کودک و پیش دبستانی الزامی است. مهد های کودک در ردیف گروه های شغلی دو مجری دستورالعمل مورخ 21 خرداد 1399 سازمان بهزیستی کشور هستند.

12- بازگشایی دوره پیش دبستانی تابع بخشنامه مورخ 24 شهریور 1400 وزارت آموزش و پرورش بوده و به وسیله انتخاب دوره پیش دبستانی در قسمت شناسنامه مدرسه الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید 19 سال تحصیلی 1401- 1400 و تکمیل فرایند های لازم در سامانه مرتبط امکان پذیر است.

منبع: فرارو

به "افزایش 15 تا 32 درصدی شهریه مهد های کودک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 15 تا 32 درصدی شهریه مهد های کودک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید