اکنون زمان صادرات محصولات رویان است ، ضرورت ساخت قطعات یدکی انسان

به گزارش وبلاگ دوست، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه سلول های بنیادی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی خون بند ناف که در پژوهشگاه رویان برگزار گشت گفت: نگین انگشتر جهاد دانشگاهی پژوهشگاه رویان است.

اکنون زمان صادرات محصولات رویان است ، ضرورت ساخت قطعات یدکی انسان

وی با اشاره به زمان قاجار گفت: در آن زمان کشور به اندازه 150 سال عقب افتاد و قطار صنعتی اروپا راه افتاد و ما جا ماندیم و هر چه دویدیم نرسیدیم.

دبیر ستاد توسعه سلول بنیادی ادامه داد: رویان اکنون در زمانی قرار گرفته که باید صادرات داشته باشد.

وی با بیان اینکه سلول بنیادی یک رشته بین رشته ای است، تاکید کرد: این فناوری شانه به شانه مهندسی و بیولوژی بوده و لازم است که تیم مهندسی قوی در رویان شکل بگیرد.

حمیدیه گفت: تولید قطعات یدکی بدن انسان به سمتی می رود که بازار مهمی خواهد داشت. زیرا تا چند وقت دیگر قرار است تصادفات رانندگی با هوشمندسازی خودروها و موارد مرگ مغزی کم شود و در ادامه آن کبد، کلیه اعضای پیوندی کم خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه سلول بنیادی تاکید کرد: از این رو لازم است قطعات یدکی انسان ساخته شوند.

وی با تاکید بر اینکه تولید اعضای یدکی آغاز شده گفت: این کار فقط مختص پزشکان علوم پایه سلولی نیست بلکه نیاز به مهندسانی دارد که در رشته های مختلف هستند تا بتوانند با بایو پرینترهای سه بعدی کار و پروژه هایی را پیش ببرند.

حمیدیه افزود: ما نمی توانیم خط و خطوطی بین علوم بکشیم و باید یک زبان مشترک ایجاد شود و جهاد دانشگاهی هم حمایت کند.

دبیر ستاد توسعه سلول بنیادی افزود: 16 سال گذشته به رویان تاکید داشتم که فقط به فکر خون بند ناف نباشند و 8 سال گذشته نیز متذکر شدیم به محصولات خون بند ناف متکی نباشند.

وی با اشاره به پالایشگاه ضایعات زایمانی گفت: هر چیزی که خدا آفریده دور انداختنی نیست؛ 37 محصول از این ضایعات قابل تولید است.

دبیر ستاد توسعه سلول بنیادی ادامه داد: باید بانک خون بند ناف طوری به تولید محصول از ضایعات زایمانی بپردازد که معین شود تولید این محصولات از ایران آغاز شده است.

حمیدیه گفت: این علم برای ما عزت و افتخار می آفریند؛ امنیت و سلامت نباشد همه شرایط را تحت تأثیر قرار می دهد.امیدواریم با همکاران رویان برادرانه فعالیت کنیم تا نتیجه بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اکنون زمان صادرات محصولات رویان است ، ضرورت ساخت قطعات یدکی انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکنون زمان صادرات محصولات رویان است ، ضرورت ساخت قطعات یدکی انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید