اقدام چین برای مبارزه با اعتیاد به بازی های ویدیویی به ضرر اپل و گوگل تمام می گردد

به گزارش وبلاگ دوست، در اواخر ماه گذشته چین قوانین سخت گیرانه ای را برای گیمرها گفت که طبق آن بچه ها و افراد زیر 18 سال نمی توانند بیشتر از ساعت مشخصی در هفته را به بازی های ویدیویی اختصاص دهند. علت این اقدام، مقابله با اعتیاد به بازی های رایانه ای و تاثیر آن بر زندگی بچه ها و نوجوانان اعلام شد.

اقدام چین برای مبارزه با اعتیاد به بازی های ویدیویی به ضرر اپل و گوگل تمام می گردد

طبق اعلام اداره کل اطلاع رسانی و انتشارات چین که مرجع اعلام این قانون حکومتی بوده است، کاربران زیر 18 سال فقط در آخر هفته و تعطیلات رسمی مجاز هستند یک ساعت زمان بین ساعت 8 تا 9 شب را به بازی های ویدیویی اختصاص دهند.

محدودیت های تازه اعمال شده به وسیله دولت چین این بار بسیار سخت گیرانه تر از قوانین قبلی است که در سال 2019 وضع شده بودند. طبق قانون قبلی، کاربران زیر 18 سال می توانستند اغلب روزها به مدت یک ساعت به بازی های ویدیویی مشغول شوند.

دنیل احمد، تحلیل گر ارشد Niko Partners درباره قانون تازه و محدودیت های آن می گوید : امروزه حدود 110 میلیون نفر زیر 18 سال در چین به بازی های ویدیویی می پردازند و انتظار می رود محدودیت های تازه منجر به کاهش این تعداد گردد و زمان و مبلغی را که برای این بازی ها هزینه می نمایند کاهش یابد.

در همراهی با این محدودیت تازه، یک نشریه نزدیک به دولت چین در تیتر یکی از مقالات خود بازی های ویدیویی را با ماده مخدر مقایسه نموده است. البته مدتی بعد این اسم حذف و مقاله بازنویسی شد. احمد می گوید حدود 720 میلیون گیمر در چین وجود دارد که 110 میلیون نفر از آن ها زیر 18 سال هستند.

دولت چین علت وضع این محدودیت های شدید را نگرانی از تحت تاثیر قرار گرفتن زندگی نرمال و تحصیلات این افراد و بعلاوه پرداختن به نگرانی خانواده های آن ها اعلام نموده است.

در تازهترین خبری که درباره این موضوع منتشر شده، امروز نشریه South China Morning Post در گزارش تازه خود اعلام نموده است که چین ارائه مجوز به آن دسته از بازی های ویدیویی را که آنلاین در نظر گرفته می شوند متوقف نموده است. این بازی ها شامل بازی های موجود در اپ استور و پلی استور هم می شوند.

قانون گذاران چینی تصمیم گرفته اند تا گواهی های لازم برای این بازی ها را صادر ننمایند. طبق گزارش AppleInsider، منابعی که در جریان جلسه تصمیم گیری درباره این موضوع بوده اند، اعلام کردند همه چیز تحت کنترل است.

منبع دیگری هم گفته است که قانون گذاران ارائه مجوز به بازی های ویدیویی را متوقف نموده اند، زیرا احساس می نمایند در تایید بازی های تازه در نیمه اول سال کمی زیاده روی شده است.

در حالی که انتظار می رود این اقدام موقتی باشد، منبع دیگری می گوید تصمیم بر این است که این قوانین برای مدتی اجرا شوند. چین امیدوار است با اعمال محدودیت بتواند اعتیاد به بازی های ویدیویی را کاهش دهد و کاهش تعداد بازی های در دسترس می تواند در رسیدن به این هدف به دولت این کشور یاری کند.

یکی از منابع دیگر AppleInsider اعلام نموده بحث ها بر سر این موضوع بود که ارائه این مجوزها با تأخیر انجام گردد تا چین بتواند برنامه های خود برای کاهش اعتیاد به بازی های ویدیویی را با موفقیت و به آرامی اجرا کند.

اقدامات چین به کاهش عایدی اپ استور و پلی استور منجر می گردد

از مارس 2018 تا دسامبر 2018، چین از ارائه مجوز به بازی های ویدیویی خودداری کرد. ماه قبل هم این کشور دوباره سیاست مشابهی را پیش گرفت که موجب نگرانی اپل و گوگل شده است. در حالی که دفعه قبل این ممنوعیت 9 ماه زمان برد، این بار هیچ موعد مشخصی برای خاتمه آن اعلام نشده است.

توسعه دهندگان برای ارائه بازی های خود در چین احتیاج به کسب مجوز از سوی دولت چین دارند. فروشگاه های اندرویدی مانند پلی استور گوگل از سال 2016 در پی کسب این تاییدیه ها بوده اند، اما توسعه دهندگان اپ استور از سال قبل این فرایند را شروع نموده اند.

ممنوعیت 9 ماهه ارائه مجوز در سال 2018، باعث کاهش سود فروشگاه های اپل و گوگل شده است و حتی تیم کوک (مدیر عامل اپل) و لوکا ماستری (مدیر اقتصادی ارشد اپل) هم صراحتا به آن اعتراف نموده اند.

با اعلام برطرف ممنوعیت های صدور مجوز از سوی دولت چین، این مدیران ارشد اپل بار دیگر نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و گفتند که با از سرگیری صدور مجوزها، این شرکت با مسائل کمتری در بخش عایدیهای اپ استور روبرو است.

در حالی که گفته می گردد اقدامات چین در مبارزه با اعتیاد به بازی های ویدیویی می تواند عایدی اپل و گوگل از فروشگاه های نرم افزاری اندروید و iOS را به طرز چشمگیری کاهش دهد، نباید فراموش کرد که کمپانی های چینی توسعه دهنده بازی، مانند Tencent و NetEase هم به لحاظ اقتصادی دچار آسیب خواهند شد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اقدام چین برای مبارزه با اعتیاد به بازی های ویدیویی به ضرر اپل و گوگل تمام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام چین برای مبارزه با اعتیاد به بازی های ویدیویی به ضرر اپل و گوگل تمام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید